"הרשת והאבטחה הופכים למימד קריטי עבור המנמ"ר"

"נראה מיזוג של שכבות התקשורת - הפיזית והאופטית - הדבר יביא כמובן להיתוך המידע שעובר בהן" ● "תהיה שילוביות בשכבת הרשת האופטית, שתביא לאג'יליות ולקישוריות בין הדטה סנטר וה-IT שמחוצה לו", כך לפי ג'ונתן דייוידסון, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל החדשנות בג'וניפר

ג'ונתן דייוידסון, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חדשנות ופיתוח עסקי, ג'וניפר. צילום: יח"צ

"בשל ריבוי האיומים, ההגנה על המידע והמשתמשים הופכת להיות משמעותית בעבודת המנמ"ר. השינויים הטכנולוגיים הרבים, לצד קצב השינויים הגובר, ובראשם המיזוג בין שכבות התקשורת והמחשוב – מביאים לכך שהרשת ואבטחת המידע הופכים להיות תשתית קריטית בארגון, וזו תהיה משימת העל של המנמ"ר היום ובשנים הקרובות", כך אמר ג'ונתן דייוידסון, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חדשנות ופיתוח עסקי בג'וניפר (Juniper Networks).

דייוידסון, מספר שתיים בחברה, ביקר בארץ בשבוע שעבר. לדבריו, "מימד אבטחת המידע הופך להיות מרכיב קריטי בעבודת המנמ"ר. האתגר שלו הוא להגן על המשתמשים והאפליקציות מפני ארגוני פשיעה מקוונת ומאיומי מדינות".

לפי דייוידסון, "הבנו זאת בעבר, ופיתחנו אסטרטגיה של הגנת רשתות מוגדרת תוכנה. זו יוצרת הגנה, ניטור ומעקב אחר האיומים, לצד יכולת אכיפת מדיניות האבטחה לרוחב כל הרשת. כך ניתן לבודד משתמשים, בסיסי נתונים, או קבצים – אם הם הודבקו בנוזקה. אנו לוקחים את תשתית התקשורת והופכים אותה למקום מונחה מדיניות, ומגשרים על הפער הקיים כיום, שישנן שכבות לא מאובטחות".

אג'יליות של שירותים

אתגר נוסף הניצב לפתחו של המנמ"ר, אמר דייוידסון, "הוא הצורך ביותר אג'יליות של השירותים – בחצר הבית, או בענן לסוגיו. גם שירותי הקישוריות צריכים להיות אג'יליים".

לדבריו, "סביב הדטה סנטר אנו בונים מערך שלם של תשתיות פיזיות ותשתיות מוגדרות תוכנה – ויוצרים ענן פרטי, עם בינה מלאכותית ומכונות לומדות – לטובת גידול עתידי של הרשת".

הוא הוסיף כי "הרחבה דומה נדרשת גם בקישוריות: כיום, אם אני רוצה להטמיע שירות חדש בסניפי הארגון, עלי לעשות זאת באופן פיזי על ידי שליחת ציוד ייעודי – נתב, מתג, פיירוול, בקרת עומסים ועוד. המטרה היא לספק את הקישוריות הזריזה הזו, בלא להגיע לסניפים באמצעות פתרון מוגדר תוכנה".

"אנו מציעים למנמ"ר ליישם בסניפים שירותים מבוססי תוכנה, על בסיס פתרון פתוח, המאפשר שילוב יצרנים שונים. הפתרון מאפשר לנתק את הקשר בין החומרה הפיזית לתוכנה שעליה הוא רץ. כך, המנמ"ר יכול להטמיע את השירות החדש בסניף המרוחק בתוך דקות – ולא חודשים".

מה יקרה לשכבת התקשורת בארגונים?

עולם התקשורת, אמר דייוידסון, "צפוי לחוות כמה שינויים בשנים הקרובות. נראה מיזוג של שכבות התקשורת – הפיזית והאופטית. הדבר יביא כמובן להיתוך המידע שעובר בהן. נראה חיבור של טכנולוגיית ה'מוגדר תוכנה' עם ליבת ה-IP. תהיה שילוביות בשכבת הרשת האופטית, הדבר יביא ליותר אג'יליות וליותר קישוריות בין הדטה סנטר ובין ה-IT שמחוצה לו. כל המגמות הללו יביאו ליעילות בניצול ובתפעול של המשאבים".

במסגרת תפקידו, דייוידסון אחראי לבניית האסטרטגייה של החברה, ולהזרקת חדשנות במוצריה. קודם לכן היה נשיא היחידה לפתרונות אבטחה ומתגים. הוא הצטרף לג'וניפר ב-2010, לאחר 15 שנים שעבד אצל היריבה המרה, סיסקו (Cisco).

הוא אחראי על ארבעה מרכזי מחקר ופיתוח של החברה – שניים בארצות הברית, אחד בהודו ואחד בסין. "אנו משקיעים כ-20% מהמחזור שלנו במו"פ וברכישות", הוא אמר. "זה הנתון הגבוה ביותר בין כל חברות ה-ICT. ההשקעה נעשית גם בהון האנושי: מ-9,500 עובדי החברה, 4,000 הם מהנדסים, ומתוכם 85% מהנדסי תוכנה ו-15% מהנדסי חומרה".

"בסוף היום, האג'יליות תנצח"

"אנחנו אוהבים להיות בשפיץ של הטכנולוגיה, זה מניב לנו בידול משמעותי – וגם הלקוחות אוהבים זאת. כך למשל, יש לנו מדיניות לפיה חלק ניכר מהמוצרים שאנו מפתחים, אנו מייצרים בעצמנו – וזה יתרון: אנו בונים את מעבדי התקשורת ואבטחת המידע באופן עצמאי".

"השוק הישראלי הוא מאמץ מוקדם של טכנולוגיות", אמר דייוידסון, "וזה מתאים לגישה שלנו. לכן אנו אוהבים את הארגונים פה, והם אותנו. זה נותן לנו יתרון אבל כמובן שזה גם מאתגר. אנו רואים הרבה חדשנות בעולם המישחוק, ובמגזרי הבריאות, הממשלה וספקיות ענן ותוכן – אנו אוהבים לעבוד עם חברות חדשניות בעולם וגם בישראל".

"אנו ממוקדים כמו לייזר להביא טכנולוגיות חדשניות לארגונים", סיכם דייוידסון. "כבר כיום אנו רואים בארגוני טלקום התלכדות של צוותי ה-IT והרישות. המהלך מהדהד עם מהלך דומה שקרה לפני כמה שנים, אז צוותי הקול וה-IT התמזגו. אותו הדבר יקרה ל-ICT – צוותי ה-C וה-IT יתמזגו, כדי לספק ללקוחות הפנימיים והחיצוניים יותר אג'יליות בשירותים".

"לפני עשור, כשרצית ספר, הלכת לרשת ספרים. כיום, לא תחכה יותר מדקה עד שתוריד אותו לקורא הספרים שלך. בסוף היום, האג'יליות תנצח, כי המשתמשים רוצים יותר שירותים – ויותר מהר. המיידיות הופכת לרכיב המפתח וכופה על ארגונים וספקיות שירות לפעול אחרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים