"גיבוי לבדו איננו רלוונטי עוד – על המידע להיות זמין"

כך אמרה ורד ליברמן, מנהלת אזורית ב-Veeam ● לדבריה, "הגיבוי המסורתי הוחלף זה מכבר על ידי מונח חדש וחשוב בהרבה - זמינות"

ורד ליברמן, מנהלת אזורית ב-Veeam. צילום: יח"צ

היום (ה'), הוא יום הגיבוי הבינלאומי. חברות רבות הפנימו כבר את החשיבות של גיבויים סדירים.

Veeam, הפועלת בתחום, גורסת כי גיבוי בלבד כבר לא מספיק. החברה סבורה כי השאלה החשובה ביותר עבור ארגונים כיום היא "האם אנחנו תמיד זמינים?"

לדברי ורד ליברמן, מנהלת אזורית ב-Veeam, "עדיין חשוב להעיר את תשומת לב הלקוחות הארגוניים לנושא הגיבוי. אבל בעידן של היום, גיבוי לבדו איננו רלוונטי עוד. ארגונים גילו שהשאלה היום היא כבר לא 'האם המידע שלך מגובה?' – אלא 'האם המידע שלך זמין?" הגיבוי המסורתי הוחלף זה מכבר על ידי מונח חדש וחשוב בהרבה – זמינות".

עובדים ולקוחות בארגונים מצפים לגישה לאפליקציות ולמידע סביב השעון. על פי סקר שערכה Veeam באחרונה, 84% מהמנמ"רים בעולם הודו שאינם מצליחים לממש דרישה זו. המונח זמינות, Availability, הוא יותר מסתם תפיסה תיאורטית: ארגונים צריכים להציע זמינות מידע ללקוחות, לעובדים ולספקים – על מנת לשרוד בעולם תחרותי.

השבתות מחשוב עולות לארגונים 16 מיליון דולר

לדברי ליברמן, "אנו מבחינים בארגונים כיום בפערי זמינות, משמע – הפער בין זמינות המידע שה-IT בארגון יכול לספק, לבין דרישות המשתמשים בפועל. פערים אלה מביאים לאובדן מידע, לזמני התאוששות ארוכים, להיעדר נראות של מידע וליכולות הגנת מידע בלתי-אמינים".

כך, אמרה, "מדי שנה, השבתות מחשוב עולות לארגונים 16 מיליון דולר, המגולמים באובדן הכנסות ופרודוקטיביות". היא ציטטה מהמחקר של Veeam, לפיו 59% מן העסקים גילו כי הם חווים השבתות מחשוב בלתי-מתוכננות כתוצאה מכשלי IT, גורמים חיצוניים או גורמים אחרים – עד 10 פעמים בשנה ובעלות של יותר מ-100 אלף דולר בשעה. "ברור לחלוטין שהגענו לגבול התחתון", אמרה, "שלא לדבר על פגיעה באמון הלקוחות, אותה חוו 68% מהארגונים ונזק למותג, שאותו חוו 62% מהם".

"עסקים צריכים להעלות לסדר היום שלהם את נושא הזמינות הארגונית סביב השעון", סיכמה ליברמן, "על מנת לענות על הדרישות של העובדים שלהם, המצפים לגישה למידע ואפליקציות – בכל רגע נתון, מכל מקום ומכל מכשיר. אין היום עובדים, או לקוחות, אשר יסכימו להיות ללא גישה ליישומים קריטיים, אפילו למשך כמה שעות. פתרונות גיבוי עדיין חיוניים, אך אם העובד צריך לאחזר את הטייפ ממרתפי מחסן הנתונים, על מנת להתחיל בתהליך שחזור המידע, הבעיה רחוקה מלהיפתר – והשבתות המחשוב לא ייפסקו".

טכנולוגיות מתקדמות כמו וירטואליזציה ו-storage snapshots הפכו את זה לאפשרי וארגונים יכולים היום לגבות את המידע בתדירות של רבע שעה, ולשחזר כל פריט מידע באותו פרק זמן או פחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים