דגלאס באלוג, יבמ: "ארכיטקטורת Power עומדת להיות תשתית לענן"

"חומרת OpenPower ומערכת ההפעלה לינוקס מאפשרות להביא את הארכיטקטורה הזו לשוק תשתיות הענן הגדולות, ואנחנו מביאים אותן לשם ולמחשוב הקוגניטיבי", אמר באלוג, מנכ"ל חטיבת מערכות Power בחברה

דגלאס באלוג, מנכ"ל חטיבת מערכות Power ביבמ. צילום: אתר החברה

"אנחנו מבצעים בימים אלה הסבה של ארכיטקטורת Power כדי שזו תהווה תשתית לענן. חומרת OpenPower ומערכת ההפעלה לינוקס (Linux) מאפשרות להביא את הארכיטקטורה הזו לשוק תשתיות הענן הגדולות. יש ל-Power היסטוריה ארוכה בשוק השרתים ואנחנו מביאים אותה לשווקים המדוברים של ימינו – ענן ומחשוב קוגניטיבי", כך אמר דגלאס באלוג, מנכ"ל חטיבת מערכות Power ביבמ (IBM).

באלוג אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים שנערך במהלך כנס השותפים של יבמ שמתקיים בימים אלה בלאס וגאס.

במשך 25 שנים מקדמת יבמ את טכנולוגיית השבבים הזו ועד לפני כשנתיים יבמ גם אותם, עד שמכרה את מפעלי הייצור ל-Global Foundries. לפני כשנתיים נפתחה קרן OpenPower, בה חברות, בין היתר, יבמ, גוגל (Google), מלאנוקס, Nvidia ו-Tyan. כיום יש בקרן 180 חברות ומאות פיתוחים חדשניים כבר הגיעו ממנה, כש-30 ספקי חומרה בונים מערכות מבוססות Power ומשווקים אותן. באלוג אמר כי "זה מודל עסקי חדש עבור יבמ. קודם לכן עשינו את הכול בעצמנו. כיום אנחנו מוכרים רישיונות לטכנולוגיה ומנצלים חדשנויות של אחרים".

הוא ציין ש-"הגדלנו ב-2015 את עסקי ה-Power ב-4% והשילוב של Power ולינוקס היה 10% מהכנסות יבמ".

בראיון התייחס באלוג למתחרות של הענק הכחול בתחום. "ARM הוא מעבד מובייל מוביל, אלא ש-Power הוא מעבד חזק לשרתים ולמרות הניסיונות של ARM, היא לא מצליחה להיכנס לשוק זה. אנחנו מתחרים באינטל (Intel) בצורה אינטנסיבית ו-SAP HANA הוא אולי הפתרון הגדול ביותר שסייע להניע את ההצלחה שנסמכת על כל השותפים שמפתחים תוכנות קוד פתוח".

"עוד נקודת הצלחה היא הבחירה ב-Power להרצת ווטסון (Watson)", ציין. "זה לא טריוויאלי, אף על פי שאלה שתי טכנולוגיות של אותה חברה. אנשי הפיתוח של ווטסון בחרו ב-Power מסיבה אובייקטיבית – נפח הזיכרון, רוחב הפס ב-I/O ויחס הפעולות למעבדים. בכל אחד מהפרמטרים הללו Power חזקה פי ארבעה מהמערכות המקבילות של אינטל וזה סוג התכונות הדרוש בעידן הקוגניטיבי, שבו יש צורך בזיכרון גדול ובהזזת נתונים מהירה".

הוא הוסיף ש-"לעיבוד קוגניטיבי נדרשים גם מאיצים גרפיים (GPU), ש-Nvidia פיתחה במיוחד כך שהתכנון ישתלב היטב עם Power ויאפשר הרצה מהירה של מערכות Big Data ומחשוב קוגניטיבי".

"מרבית לקוחות הענן שלנו בוחרים בענן היברידי, המחבר את OpenPower On Permis, כלומר – שרתים הנמצאים בדטה סנטר של הארגון, עם הענן הציבורי. פיתחנו יכולת וירטואליזציה שקופה כדי שניתן יהיה לנתח בו זמנית גם את הנתונים שבתוך הארגון וגם את אלה שבענן", אמר באלוג.

מה צופן העתיד?
"העבודה הקשה שעשינו בשנתיים האחרונות, של בניית האקו-סיסטם סביב OpenPower, הביאה לזינוק ברכישת מערכות המבוססות על הארכיטקטורה הזו עבור מחשוב קוגניטיבי. אנחנו עדיין בתחילתו של השינוי, אבל הנתונים מראים שאנחנו בדרך הנכונה. שוק הלינוקס הוא שוק של 20 מיליארד דולר בשנה ואנחנו מביאים אליו את היתרונות שפיתחנו בסביבת יוניקס (Unix).

המחשוב הקוגניטיבי וניתוח ה-Big Data אינם ייחודיים ליבמ, כמובן, אלא כיוון של התעשייה. ארכיטקטורת Power מצליחה לפתור בעיות ניתוח Big Data בזכות התכנון הייעודי ולכן השותפים במיזם מחפשים פתרונות לבעיות מסוג זה, כדוגמת אתגרי הבריאות – למשל, ניתוח קשרי גומלין בין תרופות. תחום חשוב נוסף הוא ניתוח תוכן של סרטי וידיאו. גם האינטרנט של הדברים אינו רק עניין של חיישנים, אלא ניתוח הנתונים שלהם בזמן אמת – וכאן מדובר בבעיית Big Data קלאסית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים