מחקר: כלכלת האינטרנט של הדברים תגיע ל-19 טריליון דולר ב-2022

"המגמה תצמח בכל שנה ב-21% בממוצע ותכלול ניצול מיטבי של נכסים, ייעול עובדים, קיצור שרשראות אספקה, שיפור חוויית לקוח ובסיס לצמיחת חדשנות", אמר פול ג'יימסון, מנהל בכיר של מרכזי התמחות גלובליים בסיסקו

פול ג'יימסון, מנהל בכיר של מרכזי התמחות גלובליים בסיסקו

"האינטרנט של הדברים יצמיח כלכלה בסך של 19 טריליון דולר עד 2022, על בסיס גידול שנתי של 21%. היא תכלול ניצול מיטבי של נכסים, ייעול עובדים, קיצור שרשראות אספקה, שיפור חוויית לקוח ובסיס לצמיחת חדשנות. ערים יהפכו לחכמות במהירות, כי התחרות ביניהן תגדל", כך אמר פול ג'יימסון, מנהל בכיר של מרכזי התמחות גלובליים בסיסקו (Cisco).

ג'יימסון דיבר במסיבת עיתונאים שערכה בסוף השבוע ענקית התקשורת במשרדיה במיאמי, פלורידה. לדבריו, "העולם צפוי לחוות את מה שחוותה קודאק (Kodak) בתוך פרק זמן קצר, כאשר הצילום מבוסס הפילם נכחד. היא, החברה שהמציאה את הצילום הדיגיטלי, פשטה אז את הרגל. מגמת האינטרנט של הדברים תשפיע על העולם פי 5-10 לעומת השפעת האינטרנט. מהירות החדשנות תזנק מהכפלה לגידול בחזקה. השינוי כבר קורה. יש המון מגמות בעולם, רבות מהן סותרות, ורק מגמה משמעותית אחת קורית – הגידול המפוצץ בנתונים והצורך להפוך אותו למידע בעל ערך. זו הזדמנות עסקית לבניית כלכלות חדשות, לשינוי מבני בחברות ולהפיכתן לתחרותיות יותר", אמר.

האינטרנט של הדברים ומגזרים בתעשייה

הוא התייחס למגמת האינטרנט של הדברים במגזרי התעשייה השונים. באחד מהם, הבנקאות, נערך מחקר בחסות סיסקו בקרב אלפי לקוחות בעולם, ממנו עולה כי הם לא שבעי רצון מהבנקים איתם הם עובדים – נתונים שלדבריו השתנו דרמטית לאחר המשבר הכלכלי העולמי שהחל ב-2008. על פי המחקר, 43% מהלקוחות סבורים כי הבנקים שלהם לא מבינים את צרכיהם ולא עונים עליהם. כך, אחד מכל ארבעה לקוחות (24%) שוקל לצרוך שירות פיננסי מספק שירות אחר. כמו כן, ארבעה מכל חמישה לקוחות סומכים יותר על שירותים פיננסיים מגופים לא בנקאיים מאשר על השירותים שמספקים הבנקים.

לדברי ג'יימסון, חוסר שביעות הרצון הזה מצוי בעיקר בקרב צעירים, שלא מבינים למה הם צריכים ללכת לסניף הבנק ולא יכולים לבצע את הפעולות הבנקאיות דרך הטלפון הנייד. "הלקוח הבנקאי רוצה לקבל עצות באופן וירטואלי ולקבל שירותים פיננסיים בכל מקום בו הוא נמצא", אמר ג'יימסון. "בנוסף, הלקוח רוצה שהבנק יכיר אותו באופן אישי, כולל את הרצונות וההעדפות שלו".

הוא הסביר כי הגישה של לקוחות הבנקים השתנתה מזו שהייתה לפני כמה שנים, אז רווחה התחושה לפיה "האח הגדול חודר לפרטיות הלקוחות".

ג'יימסון ציין כי "סיסקו תשתלב במגמת האינטרנט של הדברים בעולם הפיננסי ותספק תשתית שתאפשר בנקאות דיגיטלית. לקוחות מעוצבנים כי הם לא מבינים למה הטלפון, שבאמצעותו הם יכולים לשוחח עם צדו השני של כדור הארץ, לא יכול לספק שירותי בנקאות בסיסיים. הבנקים צריכים לעבור שינוי פרדיגמה. מדובר בתהליך לא קל, אבל אפשרי".

סיסקו מעריכה כי המגזר הקמעוני יהיה אחד הראשונים שיאמצו את מגמת האינטרנט של הדברים, אמר ג'יימסון. לדבריו, "הסיבות לכך הן התחרות העזה בין הרשתות הקמעוניות ורצונן להדק את הקשר שלהן ללקוח, להגדיל את נאמנותו ולפשר את חוויית הלקוח".

מגזר תעשייתי נוסף שצפוי לאמץ את המגמה הוא, לדבריו, האנרגיה. "תעשיות הגז והנפט פועלות בסביבה פיזית מסוכנת לעתים, מבוזרת, עם כלכלה תנודתית. אתגר נוסף העומד בפני תעשייה זו הוא שמחצית מכוח האדם המקצועי שלה הוא מבוגר וצפוי לפרוש לגמלאות בתוך חמש שנים. נדרש תחליף לפועל באתר הקידוח, שרכש ניסיון של עשרות שנים. המענה לכך יהיה בצורה של חיישנים, שיהיו מקושרים ביניהם, ידווחו על תקלות ודליפות בצינורות ויתריעו על אירועים מסוכנים", הוסיף.

הוא סיכם בציינו כי סיסקו תספק לתעשיית האנרגיה יכולות מיכון וחיישנים מקושרים, לטובת ייעול התהליכים ומניעת אסונות, תוך חיבור בין מערכות אבטחה פיזית של המתקנים ומערכות אבטחת מידע והגנת סייבר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אברום רותם

    זה לא מחקר זו נבואה, או יותר נכון, מסע יחצנות של סיסקו המבוסס על תקוות הלב. ודאי "שהאינטרנט של הדברים" נכנס יותר, אבל גידול של 21% כל שנה? למה לא 19.5%? לא יודע, וגם הוא לא יודע, במיוחד עם היגדים קצת משונים כמו "המגזר הקמעוני יהיה אחד הראשונים שיאמצו את מגמת האינטרנט של הדברים", כאילו שעד היום אימצו זאת מכבי נתניה, אבל מחר יתחילו הם. בקיצור- עוד יחצנות לסיסקו ותו-לא.

אירועים קרובים