ההאקתון השנתי של ויקימדיה – הפעם בירושלים

המפתחים בהאקתון של ויקמדיה על רקע בית הנסן בירושלים

150 מתכנתים מרחבי העולם מתארחים בימים אלה בירושלים, להאקתון הבינלאומי השנתי של תנועת ויקימדיה (Wikimedia), שנערך בהפקת אנשים ומחשבים.

המתכנתים מתכנסים בבית הנסן בבירה על מנת לעשות דברים שונים, בהם לתקן באגים בתשתית של ויקיפדיה (Wikipedia), ליצור כלי לזיהוי העתקות ולפתח מערכת לסינון והתראה מפני תכני הסתה, שנאה וגזענות.

ההאקתון נפתח בשישי בבוקר ויימשך עד הערב (א'), ולוקחים בו חלק כ-50 ישראלים וכ-100 מתכנתים מ-17 מדינות, ביניהם מפתחים מארצות הברית, הודו, רוסיה, ארגנטינה והרשות הפלסטינית.


זו הפעם השנייה שישראל זוכה לארח ועידה בינלאומית של ויקימדיה. הראשונה הייתה ב-2011, אז התארחה בחיפה ויקימניה – הוועידה הגדולה ביותר של עורכי ומתנדבי ויקיפדיה.

"אחרי שנה של הכנות עם הצוות של ויקימדיה ישראל, אנחנו שמחים להגיע ולהתארח בירושלים", בירכה רייצ'ל פרנארד, רכזת קהילות הפיתוח בקרן ויקימדיה העולמית. "נפלא לראות 150 מתכנתים מ-17 מדינות מתכננים ומוציאים ביחד לפועל פרויקטים שלמים – וכל זה בשלושה ימי פיתוח בלבד".

ירושלים – מרכז היי-טק מתפתח

יצוין כי ויקימדיה ישראל בחרה במכרז לאירוח הכנס, עליו התמודדו מספר מדינות, להציע את ירושלים כמועמדת בגלל היותה מרכז היי-טק מתפתח ומשכנן של חברות טכנולוגיה רבות בישראל.

"כשהחלטנו שאנחנו רוצים להביא את הוועידה לישראל, היה ברור לנו שירושלים היא הבחירה הראשונה שלנו", הסבירה מיכל לסטר, מנכ"לית ויקימדיה ישראל. "צמיחתה של ירושלים כבירת היי-טק, תוך שילוב כלל המגזרים, לרבות ערבים וחרדים, היא מבחינתנו דוגמה לישראל היפה שרצינו להראות למאות המתכנתים שיגיעו לישראל".

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, בירך על הזכייה וציין ש-"בנג'מין פרנקלין, מחותמי מגילת העצמאות של ארצות הברית, אמר פעם שהשקעה בידע משלמת את הריבית הגבוהה ביותר. זה בדיוק מה שאנחנו עושים בירושלים בשנים האחרונות: משקיעים בקידום הידע באקדמיה, בטיפוח חברות עתירות ידע, בעידוד יזמים הצמאים לחדשנות ובסיוע לקהילות של מפתחים ומעצבים מיומנים. זאת, כדי שנוכל כולנו, כירושלמים וכישראלים, ליהנות מהפירות. אני בטוח שמשתתפי ההאקתון הבינלאומי של ויקימדיה ייווכחו שירושלים הפכה למוקד עולמי של חדשנות, הון אנושי ייחודי וידע שחוצה מגזרים וגבולות".

האירוע נערך בשיתוף Jnext, המיזם לעידוד יזמות טכנולוגית בירושלים של הרשות לפיתוח הבירה, המשרד לענייני ירושלים ועיריית ירושלים. הוא מתקיים בחסות משרד החוץ, HPE, קספרסקי (Kaspersky), סיטיבנק (Citibank) ושטראוס.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים