תוכן שיווקי

Sol Chip מציגה פתרון סולארי מהפכני לחקלאות מדויקת

15/11/2016 10:10
יחידה סולארית אפקטיבית בשירות החקלאות המדויקת. Sol Chip

אנו מבקרים במשרדי Sol Chip, בוגרת חממת האגטק של קבוצת Trendlines, בחיפה. לא ניתן לטעות, הגענו לחברה בתנופה המעסיקה כ-20 עובדים, יותר ממחציתם בפיתוח.

במעבדות החברה מתבצעות בדיקות איכות מעמיקות של המערכות שמגיעות מקו הייצור, תוך שימוש בציוד מיוחד לבדיקת מערכות סולאריות ותקשורת. בחדר הישיבות מתקיימת באותה העת ישיבת צוות מכירות, כשעל הקו אנשי החברה בקנדה, ארצות הברית, וסין.

אנו  נפגשים עם ד"ר שני קיסר, המייסדת והמנכ"לית של Sol Chip ועם רמי פרידלנדר, מייסד-שותף והמדען ראשי של החברה. ניכר כי ד"ר קיסר רואה בפיתוח הטכנולוגי של החברה שליחות של ממש.

לדבריה, "אוכלוסיית העולם צומחת בהתמדה ונזקקת לפתרונות של מזון זמין ואיכותי. בהקשר זה, משימת האגטק היא לפתח טכנולוגיות שיאפשרו הגדלת יבולים תוך הורדת התשומות הנדרשות ובמיוחד משאב המים".


"מענה לצורך זה מגיע מטכנולוגיות חדשות, העוסקות במסלול שעובר המזון בדרכו לצלחת. טכנולוגיה שתייעל את העבודה של החקלאי, תעלה את הרווחיות ותקטין את  הפגיעה הסביבתית. במקרה של Sol Chip, אנו מייעלים את עבודת החקלאי, ובנוסף לכך המוצר שלנו ירוק – המסיר את התלות בסוללות המתכלות הפוגעות בסביבה".

 ד"ר שני קיסר, המייסדת והמנכ"לית של Sol Chip

ד"ר שני קיסר, המייסדת והמנכ"לית של Sol Chip

עוד לדברי ד"ר  קיסר, "מערכות התקשורת האוטונומיות של החברה – SCC (ר"ת Sol Chip Communication), נבדקו במשך השנה האחרונה בכמה ארצות ובהן: ישראל, ספרד, סינגפור, סין וארגנטינה. הבדיקות המוצלחות הביאו להזמנות הכמותיות אותן התחלנו לספק בימים אלה".

האם יש עוד אפליקציות למערכת שלכם – מעבר לחקלאות מדויקת?
"בהחלט. הטכנולוגיה שלנו מתאימה לכל חיישן הנמצא במקום מרוחק ודורש תקשורת מועטה יחסית. חיבור חיישן כזה אל האינטרנט רגיש למחיר החומרה ולמחיר התחזוקה. הפרופיל הזה כולל מערכות חיישנים לעיר חכמה, מערכות מעקב אחרי ציוד מכני הנדסי, מערכות אבטחה כגון חיישנים על גדרות, מערכות תחזוקה של רשת הגז ורשת המים".

"כיוונים נוספים לאפליקציות הם תחום הבנייה החכמה ותחום הקמעונאות, כאשר השבב של Sol Chip מתפקד מצוין גם בתוך מבנים. כיום יש לנו ארבעה פרויקטים לפיתוח באפליקציות נוספות מתוך הרשימה לעיל, אותם אני מעריכה שנשיק במהלך השנה הקרובה".

היכן השווקים העיקריים שלכם?
"המשקיעים הסינים שלנו פותחים לנו דלתות, אנו בקשר עם יצרני ציוד חקלאי בסין ואף מחזיקים שם משרד מכירות ותמיכה. עיקר הפעילות הינו בתחום החקלאות המדויקת. במקביל, יש לנו מכירות בספרד שהיא מעצמה של חקלאות מדויקת, בארגנטינה, בסינגפור, בישראל ובעוד מדינות".

"בחודש הבא, נציג לראשונה בתערוכת ההשקיה הענקית שנערכת בלאס ווגאס, ובמקביל התחלנו במהלך גישוש גם בשוק ההודי".

רמי פרידלנדר, מייסד-שותף והמדען ראשי של Sol Chip

רמי פרידלנדר, מייסד-שותף והמדען ראשי של Sol Chip

ומה הלאה?
לדברי פרידלנדר, "כיום, כשההבטחה הטכנולוגית קוימה והמערכות עובדות ברחבי העולם, האתגר הוא לצמוח מאוד מהר. הכוונה בלצמוח – גם לעומק תחום החקלאות המדויקת, שם השקנו את המוצר הראשון שמתקבל בהתלהבות רבה, וגם לרוחב. כלומר, ליישומים נוספים בהם יש חשיבות קריטית במערכות אוטונומיות שבהן השבב הסולארי מתגלה כבעל ערך רב".

"ל-Sol Chip מוניטין של חברה מובילה בתחומים אלה, מה שמביא אותנו לשיתופי פעולה עם היצרנים המובילים בתחומם בעולם המבקשים לשלב את הטכנולוגיה שלנו במוצריהם החדשים. במקביל אנו עסוקים בהרמת קו הייצור ההמוני של ה-SCC, לאספקת ההזמנות הרבות שקיבלנו. אלה זמנים מרתקים עבור Sol Chip".

יחידה סולארית זעירה ואפקטיבית בשירות החקלאות המדויקת

Sol Chip שזכתה בבחירה של העיתון Fast לחברה חדשנית בתחום האנרגיה ב-2016, מציגה את היישום הראשון המסחרי של השבב הסולארי – יחידת שליטה סולארית אלחוטית זעירה לחיישנים חקלאיים.

"אין דברים כאלה", אומרים נציגי משלחת קוריאנית שביקרו לאחרונה בישראל בחיפוש אחרי הטכנולוגיות המקומיות לחקלאות. היחידה הזעירה בגודל כף יד מותקנת בקלות בשדה, בכל תנאי מזג אויר. היא מאפשרת הפעלה של חיישני לחות קרקע, חום, לחות אויר, רמת הדישון בקרקע ועוד. היחידה משדרת את הממצאים באופן אלחוטי כל 10 דקות, וכל זאת ללא סוללות וללא תחזוקה למשך 10 שנים לפחות!

תעשיית החקלאות המדויקת צומחת במהירות בעולם, כחלק מהנחשול השוטף את העולם של האינטרנט של הדברים. כך, למשל, ממשלת סין פרסמה השנה את תכנית החומש שלה ובה מיליארדים רבים שמוקצים לשיפור החקלאות, כאשר מירב השיפורים צפויים לנבוע מטכנולוגיות חדשות.

טרנד נוסף הצומח במהירות – חברות רבות ברחבי העולם מפתחות טכנולוגיות לחממות מתקדמות. בצד אלו, מתפתחת גם הבינה המלאכותית, הלומדת את הנתונים המגיעים מחיישנים, מבצעת אנליזות סטטיסטיות עמוקות, מצליבה אותם עם תחזית מזג האוויר, צילומי לוויין והידע מהמחקרים האחרונים בתחום החקלאות.

אלגוריתמים אלה קובעים את הצריכה האופטימלית של המים והדשנים ואת הצורך המדויק בהדברה. טכנולוגיה כזו מביאה לחיסכון רב בהשקיה, ושיפור האינטראקציה עם הסביבה, כמו גם לשיפור איכות התוצרת החקלאית.

השבב של Sol Chip: יחידה סולארית זעירה ואפקטיבית בשירות החקלאות המדויקת

השבב של Sol Chip: יחידה סולארית זעירה ואפקטיבית בשירות החקלאות המדויקת

על כל היישומים הללו להתחבר לחיישנים בשטח, והבעיה כיום היא שחיבור החיישנים הוא תהליך יקר מידי: ההשקעה הראשונית בחומרה והתקנה, והתחזוקה בהמשך. בנוסף, הפתרונות הקיימים כיום גדולים פיזית – לכן יקרים להתקנה, מזהמים את הסביבה, מפריעים לעבודת החקלאי, וניתן לגנוב אותם בקלות.

Sol Chip הבחינה בהזדמנות העצומה בתחום החקלאות המדויקת, ובשנתיים האחרונות פיתחה את המוצר הראשון שלה – מערכת התג הסולארי המספק אנרגיה ותקשורת אלחוטית לחיישנים, אשר הופך כל חיישן לחיישן אלחוטי – וזאת בגודל ובמחיר ללא תחרות.

היתרון הבולט הנובע ישירות מהפיתוח הייחודי של השבב הסולארי של Sol Chip, הוא העובדה שהמערכת פועלת על אנרגיית השמש, הטוענת את היחידה באנרגיה בשעות האור, וממשיכה לספק אנרגיה לחיישן ולמודם בלילות במשך כל עונות השנה, גם במקומות ללא אור רב כמו אירלנד, ללא צורך בתחזוקה או  בהחלפת סוללות, שנה אחרי שנה – במשך 10 שנים!

זאת בעת שהמוצרים המתחרים הם גדולים, יקרים, כוללים פאנלים סולאריים גדולים או סוללות ענקיות, ודורשים תחזוקה – כגון החלפת סוללות, בכל שנתיים-שלוש לכל היותר.

אירועים קרובים