תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » אינטרנט » מחקר: אנשים נוטים לחזר ברשת אחרי מי שאינם "בליגה שלהם"
אנשים שואפים "למעלה" - גם בדייטינג. צילום: BigStock

מחקר: אנשים נוטים לחזר ברשת אחרי מי שאינם "בליגה שלהם"

חוקרי אקדמיה שבחנו את הרגלי החיזור אונליין של האמריקנים מצאו שרוב הגברים והנשים מנסים לפלרטט עם מי שנחשבים יותר "נחשקים" מהם - בהתחשב בנתוני הגיל, ההשכלה והמוצא האתני

מאת 12 באוגוסט 2018, 10:19 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר גוגל+ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

אהבה שצריך לרדוף אחריה ושטעונה במהלכי כיבוש קשים נחשבה אוטופית מאז שחר הימים. אלא שגם כיום, כשחיזור ראשוני הוא פעולה שמתקיימת רבות מאחורי מסך ומקלדת, ודורש בעיקר סט של נתוני פתיחה טובים, צילומים שווים ויכולת התנסחות ראויה – אנשים כנראה אוהבים לאתגר את עצמם עם חיזור אחרי דמויות לא מושגות.

רוב המשתמשים באתרי היכרויות באינטרנט מחפשים שותפים שהם בעצם "מחוץ לליגה שלהם" – כך על פי מחקר חדש, שהשתתפו בו משתמשים הטרוסקסואלים בלבד. הממצאים העיקריים של המחקר, שהתפרסם לפני ימים אחדים, מעלים שהמשתתפים חיפשו לעצמם שותפים שעל פניו הם ב-25% יותר נחשקים "מהם עצמם", כך תיאר המגזין Science Advances.

החוקרים מאוניברסיטת מישיגן, אליזבת' ברוץ' ו-אם.אי.ג'יי ניומן, שעוסקים בהתנהגות האנושית, ניתחו מסרים שעברו בין משתתפים מארבע ערים מרכזיות בארצות הברית – ניו-יורק, שיקגו, סיאטל ובוסטון – וגילו כי כמעט אף לא אחד מהם פנה אל אנשים שמעמדם ומצבם נחשב נמוך משמעותית מזה שלו.

פנייה מנחשקים מעלה את הפופולריות

מידת ה-"נחשקות" של אנשים חושבה לפי אלגוריתם דירוג, שמבוסס על כמה הודעות הם קיבלו ממשתמשים פופולריים אחרים באתר היכרויות ששמו לא פורסם. "אם יוצרים אתך קשר אנשים שהם עצמם נחשקים, אז אתה כנראה נחשק יותר בעצמך", קבעו החוקרים. הם הסבירו שלמשתמשי אתרי הכרויות יש מגוון שיטות לשפוט מי נחשק יותר – בעיקר על פי גיל, השכלה ומוצא אתני, כמו גם נטייה מינית ותגובות לשאלות המעידות על פתיחות.

באמצעות אלגוריתם PageRank, שבו נעשה שימוש גם במנועי חיפוש באינטרנט, החוקרים קבעו מהי ה-"ליגה" של האדם – קיטלוג שאותו הם כינו "היררכיות של נחשקות" (Hierarchies of desirability).

החוקרים טענו כי מצאו שהדמות הכי פופולרית בארבע הערים היא של אישה בת 30 המתגוררת בניו-יורק. היא קיבלה במהלך תקופת התצפית 1,504 הודעות – שווה ערך להודעה אחת בכל חצי שעה, ביום ובלילה, במשך חודש. עם זאת, החוקרים לא חשפו האם האישה הכה מחוזרת הצליחה למצוא אהבה דרך אתר הדייטים.

פנייה ארוכה או קצרה ועניינית?

מלבד העובדה שרוב הדייטרים באתר נטו לפנות לאנשים שדורגו גבוה מהם במידת הנחשקות שלהם, הם נטו לשלוח מסרים ארוכים יותר לאנשים שנחשבו לכאלה, ובמרבית המקרים – לא זכו בכלל לתגובה. לפי ההסבר של החוקרים, כשיש פער גדול בין ההיררכיות של הנחשקות, "יש ירידה בולטת בהסתברות לתגובה". רק בסיאטל נמצאו עדויות לכך שהסיכויים לתגובה של המחוזר על פנייה למסרים ארוכים הייתה גבוהה יותר מאשר לפנייה במסרים קצרים.

ברוץ' אמרה ש-"תלונה נפוצה שנשמעת כשאנשים משתמשים באתרי היכרויות באינטרנט היא שהם מרגישים כאילו הם אף פעם לא מקבלים מענה". אין זה פלא, בהתחשב בכך שהם פונים, כנראה, למי שעתיד שלא להתעניין בהם כלל.

אבל עם זאת, לדבריה, הניתוח של החוקרים מראה ש-21% מהאנשים שמתאפיינים בהתנהגות שאפתנית כזו מקבלים לבסוף מענה ממי שנמצאים, על פניו, מחוץ לליגה שלהם. "לכן, ההתמדה משתלמת", מחזקת ברוץ' את המחזרים והמחזרות העקשנים והשאפתניות.

אם כן, אולי בכל זאת שווה לנסות. רק חשוב שתקפידו לשמור על סגנון מכבד, על פנייה ראויה וכמובן – אל תגלשו להטרדה.

מחקר: אנשים נוטים לחזר ברשת אחרי מי שאינם "בליגה שלהם" Reviewed by on . אהבה שצריך לרדוף אחריה ושטעונה במהלכי כיבוש קשים נחשבה אוטופית מאז שחר הימים. אלא שגם כיום, כשחיזור ראשוני הוא פעולה שמתקיימת רבות מאחורי מסך ומקלדת, ודורש בעיק אהבה שצריך לרדוף אחריה ושטעונה במהלכי כיבוש קשים נחשבה אוטופית מאז שחר הימים. אלא שגם כיום, כשחיזור ראשוני הוא פעולה שמתקיימת רבות מאחורי מסך ומקלדת, ודורש בעיק Rating: 0

הגיבו