למה כדאי להגיד כן לענן פתוח?

אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של Google Cloud בישראל ומזרח ומרכז אירופה, מצדדת בענן הפתוח - ומסבירה למה

07/08/2018 11:55
אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של Google Cloud בישראל ומזרח עד מרכז אירופה. צילום: סיון פרג'

הגישה של Open Cloud הופכת חיונית לארגונים, כיום יותר מתמיד. רוב החברות עדיין משתמשות בספק ענן ציבורי אחד, אולם מחקרים מראים שבשנים הקרובות רוב הארגונים צפויים לאמץ גישה של ריבוי עננים ציבוריים ופרטיים.

לפי מחקר שערכה רייטסקייל (Rightscale) ב-2018, ל-81% מהארגונים שמעסיקים מעל אלף עובדים יש אסטרטגיית Multi-Cloud ואם מחשיבים גם שימוש בתוכנה כשירות (Saas) הרי שרוב הארגונים מיישמים גישת Multi-Cloud כבר עכשיו.

גישת Open Cloud מאפשרת ללקוחות לבחור באופן חופשי את תמהיל השירותים והספקים שיתאימו לצרכיהם בצורה הטובה ביותר ולאורך זמן. היא גם מאפשרת ללקוחות לנהל את התשתיות שלהם בצורה יעילה בסביבות ענן היברידיות.

התלות בענן מסוים לא צריכה להפריע לך בהשגת מטרותיך

אנו מאמינים בשלושה עקרונות עבור ענן פתוח (Open Cloud):

  • חופש להעביר כל אפליקציה בכל כיוון, בין השרת המקומי לענן שלנו או לכל ענן אחר, בכל עת שתחפוץ.
  • שימוש בקוד פתוח (Open Source) מאפשר עושר חשיבתי ופידבק מתמשך עם המשתמשים.
  • שימוש ב- Open API מאפשר לכל אחד לפתח ולעבוד על גבי הפיתוח של אחרים.הכוח להעביר אפליקציות בחופשיות

גישת Open Cloud מבוססת על אמונה כי התלות בענן מסוים לא צריכה להפריע לך בהשגת מטרותיך. זו גישה התומכת בכך שתוכל להעביר את האפליקציה שלך לעננים שונים בעזרת עקרונות בסיסיים של פיתוח ואופרציה, במטרה לעזור לך לעמוד במטרות שלך בכל רגע.

קוד פתוח הוא כוח מניע עבור Open-Cloud, מפני שקוד פתוח בענן מאפשר לך להחליט היכן למקד את השקעותיך ב-IT. לדוגמא, לקוחות משתמשים ב- Kubernetes לניהול קונטיינרים וירטואליים וב-TensorFlow לבניית מודלי Machine Learning בשרת המקומי של הארגון או לחלופין על מספר עננים, לפי החלטתם.

Open Source: עושר חשיבתי ופידבק רציף

בזכות המשוב הרציף עם המשתמשים, תוכנות קוד פתוח (OSS) מובילות לקבלת תוכנה טובה ומהירה יותר, אך הן גם תובעות זמן והשקעה רבה מצד האנשים והחברות שמנהלים פרויקטים של קוד פתוח. אנדרואיד, TensorFlow ו-Kubernetes הן שלוש דוגמאות למחויבות של גוגל (Google) לקוד פתוח, ברמות שונות של השקעה.

למערכת ההפעלה אנדרואיד למשל, יש בסיס קוד פתוח והפיתוח נמצא באחריות הבלעדית של חברה אחת. במקרה של TensorFlow, הנשען על עדכונים ושינויים של כל חברי הקהילה, נדרש המון תיאום בין הרבה חברות ומפתחים בודדים.

לעומת זאת, במקרים כמו Kubernetes או Linux, המבוססים על קהילת המשתמשים ברמה האסטרטגית ביותר, נדרש שיתוף פעולה בקבלת ההחלטות ובאופן כללי – העדפת קונצנזוס על פני שליטה.

Open API: חדשנות בהישג יד

השימוש ב- Open APIs מאפשר לכל אחד לפתח על גבי עבודה של מפתחים אחרים וכך לשפר את התוכנה בתהליך שיתופי ומתמשך. Open APIs מאפשרים לחברות ולמפתחים אינדבידואלים להחליף ספקי שירותים על פי רצונם.

מספר מחקרים מדעיים הראו כי השימוש ב- Open APIs מעודד חדשנות מהירה יותר בתעשייה ובכל אקוסיסטם נתון. השימוש ב- Open APIs תלוי בזכות לעשות שימוש חוזר ב- APIs קיימים, ליצירת יישומים עצמאיים ויחד עם זאת תואמים. Google מחויבת לתמוך ב-Open APIs באמצעות החברות שלה ב- Open API Initiative, מעורבותה באפיוני API פתוחים ( Open API specification),

תמיכתה ב-gRPC דרך תאימות Cloud Bigtable עם HBase API, ויצירת תאימות Cloud Spanner ו-BigQuery עם SQL:2011 (כולל הרחבות), לצד תאימות Cloud Storage
עם APIs משותפים.

אם גם אתם מאמינים באסטרטגיית ה- Open Cloud, נשמח שתשתתפו. אפשר לתרום לקהילה על ידי שימוש בספריות קוד פתוח וגם לשאול את ספקי הענן והתשתיות שלכם מה הם עושים בכדי להשאיר את ה-workloads שלכם חופשיים מפני חסימה (Lock-in).

אנו מאמינים כי סביבות עבודה פתוחות צומחות הכי מהר וכי הן יותר גמישות, יציבות, ובעלות כושר הסתגלות מול שינויים.

הכותבת היא אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של Google Cloud בישראל ומזרח עד מרכז אירופה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים