ענקית מתחמי העבודה WeWork מפסיקה לספק בשר לעובדיה

WeWork מסמנת עוד פן ברוח השינוי הנוכחי ועושה צעד בכיוון הפיכת העולם למתחשב יותר בסביבה ובבעלי החיים ● החברה - אשר לה 6,000 עובדים בארה"ב - הודיעה למועסקיה במייל שהיא מבצעת בחירה שבטבורה הרצון להתנהל באופן הלוקח בחשבון את מצב כדור הארץ ורווחתו

WeWOrk מפסיקה לספק בשר לעובדיה. אילוסטרציה: BigStock

WeWork, חברה בינלאומית המתחזקת ומציעה מתחמי עבודה להשכרה ליחידים ולחברות, כמו גם לפגישות וישיבות עסקיות ולאירועי חברה, בישרה בשבוע שעבר לעובדיה – אם תרצו לאכול במשרדינו המבורגר, נגיסי עוף או נקניקים, למשל – תשלמו על כך מכיסכם.

חברת הסטארט-אפ המצליחה שלחה אל כ-6,000 העובדים שלה בארצות הברית מייל שבו הודיעה כי תחדל לממן להם ארוחות המכילות בשר אדום, בשר חזיר או עוף, כך דיווח בלומברג (Bloomberg). כמו כן תחרים החברה הגשת מנות בשר באירועים ב-400 האתרים שהיא מפעילה ברחבי העולם. הסיבה לבחירה הייחודית ופורצת הדרך – מאמץ להקטין את טביעת הרגל הסביבתית של החברה.

"להיות החלוצים של דרכים חדשות בעבור חברות"

להחלטה הגיע צוות הליבה של WeWork, שמגדירה עצמה כסביבת עבודה קהילתית מודרנית, ושככזו מעוניינת להיות מתחשבת יותר בעולם הסובב אותה. במייל ציינו קברניטי החברה כי "אנו מאמינים בפעולה, ושעל ידי בדיקה ולמידה אנחנו יכולים להוביל ולהיות החלוצים של דרכים חדשות בעבור חברות ליצור השפעה חיובית – מיוזמת הפליטים שלנו, המשך בעבודה עם קהילה בוגרת, ועד להתחייבויות חדשות כלפי קיימות".

רבים בעולם עדיין לא יודעים או מפנימים זאת, אבל ההחלטה של WeWork מתבססת על צורך חיוני אמיתי ומשמעותי, והיא צעד חיובי לקראת קיימות ושימור הסביבה, שכן הייצור של בשר גובה מחיר משמעותי מהמשאבים הטבעיים המוגבלים של כדור הארץ. החברה הוסיפה בהודעת הדואר האלקטרוני שלה מספר עובדות שיבהירו לעובדים את המהלך החשוב וכתבה כי "בשר ומוצרי חלב מהווים 18% מהקלוריות ו-37% מהחלבון בעולם, אך מנצלים 80% מהשטחים החקלאיים ומייצרים 60% מפליטת החממה של החקלאות".

על פי הסרט התיעודי הסביבתי קאוספירסי (Cowspiracy) כל 1.5 דונם של גידולים חקלאיים יכולים לייצר כ-16,800 קילוגרם של מזון מהצומח, בעוד שאותו שטח אדמה מאפשר "לייצר" רק כ-170 קילוגרם של בשר בקר – הרבה פחות ממשקלה של פרה אחת. אתר BuzzFeed הציג באחרונה סרטון שבו ביקש לחשוף את הציבור לעובדה כי על מנת "לייצר" סטייק בן 220 גרם יש צורך ב-920 גלוני מים, שהם כמעט 3,500 ליטרים.

בחברת WeWork מעריכים כי עד 2023 יביא השינוי במדיניות שלה להצלת כ-15 מיליון חיות, להפחתת פליטות ה-CO2 ב-201.9 מיליון קילוגרמים ולחסכון של כ-62 מיליארד ליטרים מים.

האימייל של WeWork ציין כי החברה כבר זוכה בתגובות חיוביות וב"התלהבות מדהימה" לגבי השינוי שעשתה. ההנהלה הודיעה לעובדיה כי המהלך "מהווה הזדמנות ללמוד יותר על חיים בריאים, בני-קיימא ובעלי מודעות גלובלית, לקבל החלטות מושכלות ולהציע בסופו של דבר לקהילה שלנו הזדמנות להצטרף אלינו למסע".

החברה תמשיך לממן לעובדיה דגים – על אף מצבם העגום של האוקיינוסים והטענה כי המשך הדייג המסיבי ברשתות הענק, שאורכן לפעמים מגיע אף ל-60 ק"מ ושסוחפות איתן כל הנקרה בדרכן, עלול לכלות כליל את החיים הימיים עד לשנת 2050. היא גם לא אסרה לחלוטין על אכילת בשר במתחמיה – הצוות והשוכרים רשאים, כמובן, להביא איתם את ארוחות הצהריים שלהם ולאכול בהן כרצונם.

הצלת 10,000 בעלי חיים בתוך שלושה ימים

ההחלטה להפסיק את אספקת המוצרים המבוססים על בשר אדום, עוף וחזיר באירועים המתארחים בחללי החברה מתקציב WeWork כוללת גם את האירוע השנתי הגדול ביותר של החברה שהוא קייטנת הקיץ – סוף שבוע של פעילות חוץ קיצית, שבו משתתפים עובדי החברה בארה"ב. בהתחשב בהיקף מצבת העובדים של החברה, WeWork מעריכה כי היא תציל כ-10,000 בעלי חיים על ידי הבחירה לאסור הגשת בשר באירוע שנמשך שלושה ימים.

גם תאגידים וגופים ציבוריים אחרים מיישמים יוזמות דומות. לאחרונה, הודיעה קוסטקו (Costco) – רשת חנויות הסיטונאות הגדולה ביותר בארצות הברית והתשיעית בגודלה בעולם – כי היא מתכננת להפסיק את סבסוד הנקניקייה המפורסמת שהיא מוכרת, בכדי לפנות מקום לאפשרויות צמחיות יותר. מוקדם יותר השנה, הודיעו גם שני בתי חולים לילדים בארה"ב שהוציאו את הנקניקיות – בשר מעובד שאף הוכרז כמסרטן על ידי ארגון הבריאות העולמי, ה-WHO בשנה שעברה – מתפריטי הקפיטריה שלהם. ויש גם יזמים שמגיעים מהזירה הטכנולוגית, ביניהם לא אחר מאשר ביל גייטס, שמקדמים שינויים דומים. גייטס, למשל, חבר אל ריצ'ארד ברנסון והשניים שותפים בחברה המפתחת בשר מתורבת, אשר מיוצר במעבדה מתאים בודדים מהחי.

בתקופה שבה השוק הצרכני ממשיך להתקדם לקראת מזונות המבוססים יותר ויותר על הצומח, אך הגיוני הוא שמקומות העבודה, שבהם מרביתנו מכלים את רוב שעות היום, ילכו בעקבות השינוי המבורך. המגזין פורבס (Forbes) פרסם באחרונה מאמר המסביר את התופעה של מעבר לצריכה המבוססות על הצומח, הגורפת יותר ויותר קבוצות ובודדים ברחבי העולם, ונדמה ש-WeWork מעוניינת, ובצדק, לתפוס את מקומה כמובילה בתנועה של קיימות, בריאות וחדשנות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Shoosh hasson

    החלטתה של WeWork משמחת, מבורכת ומעודדת מאד!!! כל הכבוד! יישר כוחם!

אירועים קרובים