מזל טוב: ויקיפדיה העברית חוגגת את יום הולדתה ה-15

הערכים בעברית מדורגים במדד העולמי של האינציקלופדיה כאיכותיים ביותר ● כיום בוויקיפדיה העברית 226 אלף ערכים ● וגם: ויקימדיה ישראל הודיעה על שיתוף פעולה עם "עיגול לטובה"

08/07/2018 18:09

היום (א') חוגגת ויקיפדיה העברית את יום הולדתה ה-15. במקביל הודיעה השבוע ויקימדיה ישראל על שיתוף פעולה עם "עיגול לטובה" אשר מאפשר לציבור לעגל כל עסקה בכרטיס האשראי שסכומה מסתיים באגורות ואת ההפרש לתרום להרחבת ויקיפדיה ולקידום הידע וההשכלה בישראל.

בויקיפדיה סיפרו כי ב-8 ביולי 2003 בשעה 13:58 יצר נציג קרן ויקימדיה את הגרסה של ויקיפדיה העברית, לבקשת מספר מתנדבים מישראל שביקשו לפתוח גרסה מקומית. 24 שעות לאחר מכן, ב-9 ביולי 2003, נכתב הערך הראשון,"מתמטיקה", על ידי רותם דן.

מאז צמחה ויקיפדיה העברית ונכון להיום יש בה 226,760 ערכים. כ-57 מיליון דפים נצפים בכל חודש בוויקיפדיה העברית. רובם של הקוראים מגיעים מישראל, ולאחריהם ארצות הברית, סין, גרמניה, צרפת, בריטניה, קנדה, הולנד וארגנטינה.

בכל חודש מתבצעות בממוצע כ-210 אלף עריכות

על פי נתוני ויקיפדיה העברית, מיום הקמתה, נערכו העמודים למעלה מ-23 מיליון עריכות על ידי כ-416 אלף משתמשים. בכל חודש מתבצעות בממוצע כ-210 אלף עריכות. רק בשנה האחרונה התבצעו 2.44 מיליון עריכות, עלייה של 12% בהשוואה לשנה הקודמת.

למעלה מ-11 אלף עורכים פעילים בכל חודש בוויקיפדיה העברית. 222 מהם נחשבים פעילים מאוד ומבצעים למעלה מ-100 עריכות בחודש. כ-1,700 מבצעים למעלה מ-5 עריכות וכ-9,000 מבצעים עד 5 עריכות (עורכים מזדמנים). מדובר על עלייה של 22% במספר העורכים בהשוואה לשנה הקודמת. ביחס למספר דוברי השפה העברית, הקהילה היא מהגדולות והחזקות בעולם.

דוד שי הוא הוויקיפד שערך הכי הרבה ערכים בוויקיפדיה העברית (287,997 עריכות) ודרור לין הוא הוויקיפד שכתב הכי הרבה ערכים חדשים (5,390 ערכים).

"עבודה קשה ומעמיקה של העורכים בכתיבת ערכים"

לפני מספר חודשים, בחגיגות העשור לפעילות ויקימדיה בישראל, בירך ג'ימי ויילס (מייסד ויקיפדיה) את הקהילה הישראלית וציין: "לקהילה שלנו בישראל יש רשימת הישגים ארוכה. ויקיפדיה העברית כוללת כיום למעלה מ-200 אלף ערכים, מספר מכובד מאוד בהשוואה לדוברי השפה".

לדבריו, "מה שמרשים עוד יותר זה שהערכים בעברית מדורגים במדד ויקימדיה כאיכותיים ביותר לאחר ויקיפדיה האנגלית. מה שמעיד על כך שוויקיפדיה העברית לא גדלה על ידי תוכן פשוט ובסיסי, אלא על ידי עבודה קשה ומעמיקה של העורכים בכתיבת ערכים. קהילת המתנדבים בישראל היתה תמיד חלק אינטגרלי ומשמעותי בפעילות של תנועת ויקימדיה העולמית".

עמותת ויקימדיה ישראל הוקמה ב-2007 ופועלת לקידום הידע וההשכלה בישראל ולהנגשת תכנים במגוון רחב של תחומי ידע לתועלת הציבור. פעילותנו מתמקדת במיזמי קרן ויקימדיה העולמית, בכללם ויקיפדיה העברית והערבית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים