ABN AMRO יטמיע פתרון למניעת פשיעה של ThetaRay – במיליונים

היהפתרון מבוסס על אלגוריתם שפותח על ידי מתמטיקאים מובילים במשך עשור ועל למידת מכונה מתקדמת שיכולה לזהות סימני הלבנת הון או פשיעה לפני שבוצעה

צילום אילוסטרציה: BigStock

בנק ABN AMRO האירופי יטמיע את הפתרון למניעת הפשיעה והלבנת ההון של ThetaRay הישראלית לטובת ניטור ההונאות באופן גלובלי. הפרויקט החל באחרונה ויימשך כמה חודשים. היקף פרויקט ההטמעה, לרבות הסכם התקשרות בן חמש שנים, מוערך במיליוני דולרים.

ABN AMRO הוקם בראשונה ב-1765 ולו היסטוריה ארוכה של מיזוגים ורכישות, לרבות הקמתו מחדש ב-1991. המטה שלו שוכן באמסטרדם והוא השלישי בגודלו במדינה. הוא מנהל נכסים ב-400 מיליארד יורו, בעל הון של יותר מעשרים מיליארד יורו ומונה 20 אלף עובדים. הקבוצה משרתת כמה מגזרים, ביניהם קמעונאות, לקוחות ארגוניים גדולים ובנקאות פרטית מבוססת ומציעה שירותים ומוצרים פיננסים כולל אפליקציות פיננסיות ייעודיות ובנקאות אינטרנטית.

גילוי בזמן אמת של ניסיונות להלבנת הון

בעולם בו פשעים פיננסים הופכים למורכבים ומתוחכמים יותר, פתרונות הגנה מבוססי בינה מלאכותית ולמידת מכונה הופכים למשמעותיים במלחמה בהלבנת הון. המערכת שתוטמע תאפשר לאנשי הבנק לבחון טרנזקציות חשודות בצורה יעילה וממוקדת יותר על ידי גילוי בזמן אמת של ניסיונות להלבנת הון והורדת התראות השווא בצורה משמעותית. כמו כן, יאפשר הפתרון של ThetaRay לאנליסטים של הבנק להתמקד באירועי האמת.

המגזר הפיננסי עובר מהפכה דיגיטלית בה בנקים מטמיעים מערכות תשתיתיות מודרניות ומפתחים יישומים בנקאיים לסביבות ניידות ומבוססות אינטרנט. כתוצאה מכך הבנקים מתמודדים עם כמויות גדלות והולכות של לוגים ומידע שנאסף ממכשירים ניידים אשר מוזרם למערכות זיהוי האיומים ומציף אותן. באותו הזמן פושעי הסייבר ממשיכים לפתח דרכים חדשות להלבנת הון ולתקיפת המערכות הבנקאיות.

לזהות את הסימנים המוקדמים ביותר

הפתרון של ThetaRay מאפשר למוסדות פיננסים לזהות את הסימנים המוקדמים ביותר להלבנת הון. הוא מבוסס על אלגוריתם שפותח על ידי מתמטיקאים מובילים במשך עשור ועל למידת מכונה מתקדמת שיכולה לזהות סימני הלבנת הון או פשיעה לפני שבוצעה. אחוז התראות השווא הנמוך במיוחד תורם אף הוא ליעילות הפתרון בהתמודדות של בנקים עם סיכוני הלבנות ההון וסיכונים תפעוליים שונים.

שי דובב, סמנכ"ל המכירות של ThetaRay, ציין כי "בנקים היום מתמודדים עם אתגרים מורכבים מאוד שקבוצות טרור ופשיעה מאורגנות מציבים בפניהם. עליהם לגייס את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, מבוססת בינה מלאכותית ולמידת מכונה, על מנת להגן על עצמם ועל מנת לעמוד ברגולציה המחמירה ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים