אינסטגרם משיקה – סרטוני וידיאו ארוכים

שינוי מתגעש על יוצרי תכני הווידיאו בעולם בכלל ובאינסטה בפרט - החברה מעודדת אותם לייצר ולהעלות אליה קליפים ארוכים בהרבה מהסרטונים בני הדקה שהתאפשרו עד כה בשירות - התכונה תצטרף לשירות ממחר (ה') ולפי TechCrunch תקרא IGTV

תוספות וחידושים. אינסטגרם

ב-6 ביוני החלו לצוץ דיווחים רבים על כך שאינסטגרם (Instagram) – הרשת החברתית מבוססת הצילומים שנמצאת כיום בבעלות פייסבוק (Facebook) מתכננת להשיק רכזת וידיאו ארוך טווח (long-form video hub) בכדי להתחרות ביריבותיה, סנאפצ'ט (Snapchat) ויוטיוב (YouTube). החידוש, כך דווח, יאפשר למשתמשים לפרסם סרטוני וידיאו שאורכם עד שעה אחת. מדובר בחדשות משמעותיות כיוון שעד כה עמד אורך הסרטון המרבי שניתן היה להעלות לאינסטה על 60 שניות בלבד.

אבל כעת מדייק אתר TechCrunch את המידע ומדווח כי רכזת הווידיאו של אינסטגרם, אשר תתחיל לשרת את המשתמשים ממחר (ה'), נקראת IGTV – שם המתכתב עם כוונתה להיות כלי לתכנים דמויי טלוויזיה – ותהיה חלק מהכרטיסייה 'חקור' (Explore), כך על פי מקורות מרובים.

לדברי האתר, קברניטי אינסטגרם נפגשו השבוע עם יוצרי תוכן אונליין – בעיקר עם אושיות אינסטה מוכרות וסלבריטאים שלהם עוקבים רבים – מתוך מטרה לעודד אותם להרחיב את אורך הסרטונים שלהם, כך שיהיו יותר דומים ל-vlogs של יוטיוב, ושאורכם יהיה כ-10 דקות לערך, לעומת המתכונת המנימליסטית שהשירות אפשר עד היום.

הסרטונים, לפי הידוע עד כה, יהיו במסך מלא, בכיוון אנכי, וברזולוציה של עד 4K, כך שיתאימו במיוחד לקליפים מוזיקליים או אפילו לצפייה בסדרות. המשתמשים יראו מעין פתיח ובו אוסף של סרטונים פופולריים אחרונים שאותם יוכלו לגלות, וכן תהיה משולבת בכלי האפשרות להמשיך לצפות בקליפים שבהם ביקרו בעבר אך שטרם סיימו את הצפייה בהם.

תוכן רציני ומתמשך שפוטנציאל לכסף בצידו

וכאן נכנס העניין הדרמטי שעשוי להתלוות לחידוש – מאחר שאורך הסרטונים צמח, ונראה שתכונת הווידאו החדשה תהיה בעלת איכות טכנית גבוהה, היא עשויה לאפשר ליוצרים עצמאיים להכניס תוכן יצירתי של ממש כמו סדרות ואף סרטים קצרים, שאינם רק תיעוד עצמי בסגנון סלפי מוציא לשון באמצע מסיבה – אלא יצירות בעלות יותר משמעות ועומק, ואפשר גם המשכיות.

זו אולי לא תהיה תחרות אמיתית מול התכנים של נטפליקס (Netflix) או של HBO – אבל בהחלט מדובר בחלון הזדמנויות ליצור סרטונים כמו שיוטיוברים רבים מעלים לשירות הווידיאו הפופולרי בעולם, שנמצא בידי המתחרה של פייסבוק – גוגל (Google).

אם משתמשי אינסטה יאמצו את ה-IGTV החדש ויצקו עליו תכנים בהתמדה, ובהנחה שאלו יהפכו לחלק מהנוהל הקבוע של השימוש ביישום לפחות של חלק נכבד מיותר ממיליארד משתמשיו, יש אפשרות שהמתכונת החדשה תאפשר ליוצרים לעשות גם כסף דרכה בעתיד לבוא, ממש כמו שעושים היוטיוברים.

כך או כך, אירוע ההשקה של התכונה יתקיים היום בסן פרנסיסקו, ושם צפוי העולם לקבל קצת יותר מידע על היכולות החדשות שנכנסות ליישום הפופולרי, שנהוג לסבור שמשמש יותר את הקהל הצעיר של הרשתות החברתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים