CES 2018: הדברים הקטנים שקצת ישנו לנו את החיים

באופן טבעי התערוכות הגדולות נותנות את הפוקוס לענקיות הטכנולוגיה ● אבל אם חשבתם שזה מטריד את הממציאים והחולמים -טעיתם ● על כן, הנה לפניכם דברים חדשים שגם אם הם לא פורצי דרך טכנולוגיים באמת, הם בהחלט יכולים להשפיע על חיי היומיום שלנו

Xplay 7 של Vivo, הPowerwatch X של מטריקס, ה-Q2 של וואווי, BFGD של NVIDIA. צילום: יח"צ

בכל תערוכה גדולה כמו CES 2018, הרבה מאוד דברים מתרחשים בשוליים, גם אם הם מאוד רחבים, בגלל שתשומת הלב של התקשורת בדרך כלל נוטה באופן טבעי לאירועים של חברות גדולות. אבל את הממציאים, החולמים וגם היצרנים זה לא ממש מטריד, וככה בין הצהרה למסיבת עיתונאים וחוזר חלילה, צצים להם גם כמה דברים חדשים שגם אם הם לא פורצי דרך טכנולוגיים באמת, הם בהחלט יכולים להשפיע – אם הם יאומצו כמובן – על חיי היומיום שלנו. טוב, לפחות החלק הממוחשב והדיגיטלי שלהם.

חיישן טביעות אצבע מתחת לתצוגה שבאת עובד

אין ספק שאחד הגביעים הקדושים של שוק הטלפונים בשנה האחרונה היה מי תהיה היצרנית הראשונה שתציג בפועל טלפון עם חיישן טביעות אצבע מתחת לתצוגה. אז אולי לא ממש חשבו על וויוו (Vivo), אבל דווקא היא הציגה בתערוכה את Xplay 7 שלטענתה כבר מוכן להיכנס לייצור סדרתי.

Xplay 7 של Vivo. צילום: יח"צ

Xplay 7 של Vivo. צילום: יח"צ

החיישן ממוקם מתחת למסך OLED, בדיוק במקום בו ניתן היה לצפות לכפתור בית שמכיל חיישן, רק בלי. גם אין כפתור מאחור.

הבדיקות הראשונות ברשת פשוט מראות שזה עובד. וזה טלפון שמציע את כל המגמות הנוכחיות: מסך גדול של 6 אינץ', יחס היבט 18:9, בלי שוליים וכדומה. יש גם שתי מצלמות מאחור והוא תומך בזיהוי פנים כדי להיכנס בלי סיסמה. החיישן שהוטמע הוא של קוואלקום (Qualcomm), אם מישהו ציפה דווקא לסינפטיקס (Synaptics).

שעון עם סוללה שלא צריך הטענה

מטריקס (Matrix) הציגה ב-CES הנוכחי את השעון החדש שלה Powerwatch X וחיזקה עוד יותר את מעמדה בהיבט הכי חשוב אולי של שעונים חכמים – זמן עבודה בלי טעינה.

Powerwatch X של מטריקס. צילום: יח"צ

Powerwatch X של מטריקס. צילום: יח"צ

בעצם, השעון הזה לא מכיר את המושג הזה. הסוללה שלו נטענת מחום הגוף. לובשים, טוענים. פשוט מאוד. רק שיהיה צמוד לעור.

המודל החדש מציע מבנה שהוא קצת גדול וכבד יותר מקודמו, גם אם גודל המסך בפועל נותר 1.2 אינץ', והוא יכול לסבול צלילה עד עומק של 200 מטר. כמו קודמו הוא לא ממש חזק ביכולות חכמות כמו שמציעים שעונים חכמים מובילים, אבל בכל מה שקשור לכושר אין בעיה, ועכשיו גם ניתן לקבל התראות מהטלפון לאחר הצימוד. אבל אף אחד לא יקנה אותו בשביל התכונות האחרות חוץ מהסוללה. מתי חברה אחרת תציג דבר כזה?

עוד הבטחה של אבטחה?

והנה משהו שהוא בעצם טכנולוגי לחלוטין. מתקפת ה-KRACK האחרונה ניתצה עבורכם את האמון העיוור שנתתם בסיסמאות שמוגדרות בתקן WPA ואפילו WPA2 על כל הצפנת 128 הסיביות שלו? אז מה עושים במקרים כאלה?

אם צריך, כמאמר ספיינל טאפ, להקת הרוק האגדית מהסרטים, אחרי 10 מעלים לרמה 11. במקרה של ארגון תקני ה-Wi-Fi – זה אומר WPA3 שפשוט תיקח את קוד ההצפנה ותעביר אותו ייסורים באמצעות 192 ביט.

מעבר לכך, השימוש בתקן הזה יאפשר לנתבים, כך על הנייר כמובן, להגן בצורה מעט טובה יותר גם כשהם ישדרו ברשת פתוחה שלא תדרוש סיסמה, כמו בבתי קפה לדוגמה, בכך שהיא תאפשר הצפנה שונה עבור כל משתמש שמתחבר לנתב. עוד לא ברור מתי זה יקרה בפועל, אבל הנתבים יהיו בעתיד מעט בטוחים יותר. או שלא.

רק שתבינו: ה-Mesh ממש כאן

עוד הצהרה טכנולוגית שקיבלה ביטוי להתחזקות שלה בתערוכה שנערכה בשבוע שעבר בלאס וגאס זה השימוש בטכנולוגיית MESH כדי לשפר את איכות הקליטה והשימוש ב-Wi-Fi ברחבי הבית ו/או המשרד.

בשלהי 2017 עוד נראה היה שמספר החברות שמציעות נתבי MESH יחסית קטן, אבל עם פרוץ השנה והתערוכה מיד אחריה, התברר שזה עוד נושא חם – וכזכור סלקום כבר מתחילה ליישם את זה בארץ.

Q2 של וואווי. צילום: יח"צ

Q2 של וואווי. צילום: יח"צ

בין השאר וואווי (Huawei) הציגה בתערוכה את Q2, ולא זה לא על שם הרבעון. המערכת הזו מסוגלת גם להתחבר באמצעות קווי חשמל, ובחבילת הבסיס שעולה 350 דולר מקבלים יחידת בסיס אחת עם שתי יחידות קצה ועם תפוקה מרבית של 1,867 מסל"ש.

משחקים בענק, לא בגדול

מחקרים מוכיחים שיותר ויותר אנשים מבוגרים משחקים משחקי מחשב, או שאולי פשוט היום יוצאים מסוג של ארון ומודים בכך? כך או כך, כנראה שיש סיבה להתעוררות בשוק הגיימינג על כל היבטיו והציגו את BFGD, חלומו הענק של כל שחקן מחשב.

BFGD של NVIDIA. צילום: יח"צ

BFGD של NVIDIA. צילום: יח"צ

מדובר במסך בגודל 65 אינץ' ברזולוציית 4K הותאם למשחקי מחשב עם קצב רענון של 120 הרץ, תצוגת HDR, בהירות גבוהה במיוחד של 1,000 ניט ועם תמיכה ישירה בטכנולוגיית ה-G-Sync של החברה שמאפשרת תצוגה חלקה בלי קפיצות, גמגומים ושאר בעיות תצוגה שיכולות להיגרם במשחקים המודרניים.

בדרך, גם שולב בפנים הסטרימר NVIDIA Shield. ככה ניתן יהיה גם לצפות בנטפליקס (Netflix) על הדרך. ומסכי BFGD כבר לא תיאוריה: HP, אסוס (Asus) ואייסר (Acer) כבר הציגו מסכים בתקן. עכשיו רק צריך שולחן שיחזיק את המשקל הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים