עיריית תל אביב-יפו מקימה אקסלרטור בתחום היזמות האורבנית-חברתית

האקסלרטור יוקם בשכונת נווה שאנן בדרום העיר, בשיתוף התכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200 ● במסגרת התכנית יקודמו מיזמים העוסקים בסביבה האורבנית, בצמצום פערים חברתיים וברווחה

23/10/2017 13:08
עיריית תל אביב-יפו

עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף התכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200, מקימה בימים אלה אקסלרטור ליזמות אורבנית-חברתית, שבמסגרתו תקדם מיזמים העוסקים בסביבה האורבנית, בצמצום פערים חברתיים וברווחה.

האקסלרטור, שיימשך חמישה חודשים, ימוקם בשכונת נווה שאנן שבדרום העיר. בין היתר, יושם בו דגש על מיזמים שישפרו את איכות החיים של תושבי דרום העיר בכלל והשכונה בפרט, כגון דרי רחוב, בדידות קשישים, ואתגרים שנוגעים לנראות הרחובות והסביבה האורבנית. לתכנית ייבחרו 12 מיזמים, שיוכלו להשתמש בחלל עבודה משותף שיוצע להם במסגרתה.

המיזמים שייבחרו לאקסלרטור יקבלו ליווי ותמיכה הכוללים סדנאות, הרצאות, מנטורינג, מאות שעות ייעוץ וחיבור למשקיעים. כמו כן, הם יזכו לליווי של מנהלי מחלקות ומומחים מהעירייה בתחומי הטכנולוגיות, התשתיות, הרווחה, החינוך והחברה, וקישור לגופים עירוניים בעולם ולגורמים בערים השותפות של תל אביב, ביניהן ברלין, ברצלונה, פריז, אמסטרדם וליסבון. בנוסף, יחוברו היזמים לרשת הבוגרים של 8200.

חלל העבודה המשותף למשתתפי האקסלרטור בנווה שאנן. צילום: חנן אזולאי

חלל העבודה המשותף למשתתפי האקסלרטור בנווה שאנן. צילום: חנן אזולאי

הגשת המיזמים לאקסלרטור, שיחל לפעול בסוף דצמבר, תתאפשר עד ה-15 בנובמבר באמצעות האתר של התכנית החברתית של בוגרי 8200.

האקסלרטור יהווה חלק מהמחזור הרביעי של התכנית החברתית של בוגרי 8200, שהוקמה ב-2013 ופונה לסטארט-אפים בשלבים מוקדמים. התכנית פונה לכל יזם חברתי-טכנולוגי, ולא רק לבוגרי יחידה 8200, ומקדמת מיזמים הפועלים לפתרון בעיות חברתיות באמצעים טכנולוגיים בתחומים שונים: אנשים בעלי מוגבלויות, הגיל השלישי, קידום שוויון מגדרי, חינוך, הורות ועוד.

"התכנית – כמה מאות מטרים ממתחם הסטארט-אפים ברוטשילד"

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר כי "יזמות היא חלק מארגז הכלים שכל צעיר וצעירה זקוקים לו כחלק ממנוף לשינוי אישי וחברתי. כמה מאות מטרים ממרכז הסטארט-אפים בשדרות רוטשילד, בלב שכונת נווה שאנן, יוצאת לדרך אחת מתכניות ההאצה הטובות בארץ, שתתמקד ביוזמות בתחום החדשנות האורבנית-חברתית. התכנית תייצר קשר ישיר ובלתי אמצעי בין הקהילה המקומית למומחים עירוניים מהעולם, ותקדם מיזמים העוסקים בצמצום פערים חברתיים וברווחה".

לדברי עו"ד נטע-לי מאירי, מנהלת התכנית החברתית של בוגרי 8200, "העירייה מהווה גורם מפתח לקידום פתרונות לבעיות חברתיות-אורבניות. יש לה את הכוח והיכולת לחבר את יזמי התכנית לרשויות מוניציפליות ברחבי העולם, מה שיוכל לשפר את החיים של כולנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים