"חוויית לקוח וטכנולוגיה – הם שיכריעו אם נבחר בתחבורה ציבורית"

"Big Data, חוויית לקוח ולימוד מכונה הם הפרמטרים שיקבעו את קצב המעבר של נהגים ממכוניות לתחבורה ציבורית", כך אמר מארק און, מנכ"ל Gett

האם צריך לגרום לנו לעזוב את הרכב? צילום: BigStock

"Big Data, חוויית לקוח ולימוד מכונה הם הפרמטרים שיקבעו את קצב המעבר של נהגים ממכוניות לתחבורה ציבורית", כך אמר מארק און, מנכ"ל Gett (לשעבר גט טקסי).

און אמר את הדברים במפגש ההשקה של פורום ערים חכמות, שעסק בתחבורה חכמה. הפורום הוקם על ידי אנשים ומחשבים בשיתוף עם פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. המפגש התקיים בעיריית תל אביב-יפו.

לדברי און, Gett, שפועלת ב-100 ערים בעולם, "רואה עצמה שותפה מלאה למאמץ הלאומי-כלכלי לשכנע נהגים להשתמש בתדירות גבוהה יותר בתחבורה ציבורית".

"המערכות שלנו בודקות בכל רגע נתון את חוויית הלקוח, באמצעות אופטימיזציה של מידע שבסופו של דבר מונגש ללקוח בזמן הנכון, ברגע הנכון ועם חוויית משתמש טובה", אמר און. "שהרי כשלקוח חווה כישלון בהפעלת השירות שלנו, ולא משנה מה הסיבה, הדבר גורם לו לא להגיע ליעד בזמן ומחזיר אותו מיד לכלי הרכב שלו".

לוגו פורום ערים חכמות

לוגו פורום ערים חכמות

הוא ציין שבמהלך השנים Gett זיהתה שאחד הכשלים בשכנוע נהגים לנטוש את הרכב הוא העובדה שגם נסיעה ברכבת לא נתפסת על ידם כחלופה מספיק משכנעת, אף על פי שהיא מהירה יותר, במיוחד כשיש פקקים. "אנשים יוצאים בבוקר לעבודה ועושים את החשבון כמה זמן ייקח להם להגיע למשרד. אם צריכים לנסוע חצי שעה לתחנת הרכבת, לחפש חנייה ואחרי שיורדים מהרכבת לחפש תחבורה שתביא לעבודה, הדלתא של זמן החיסכון ברכבת מתבטל", אמר און.

"זו הסיבה שפיתחנו פתרון שייתן מענה לנסיעות מנקודה לנקודה", הוסיף. מדובר בשירות למנויים שמפעיל שאטלים מבית הלקוח עד לרכבת, וממנה עד למקום העבודה – בדרך כלל אזורי היי-טק כגון קריית עתידים ואזור התעשייה בבני ברק. החברה מפעילה פיילוט מתחנת הרכבת בבני ברק לרמת החייל, והיא מקווה שהוא יתרחב. "יש למעסיקים אינטרס עליון לצמצם את הגעת העובדים עם רכב, אבל חייבים לספק להם פתרון מלא", אמר און.

"Gett אינה חברת מוניות", ציין. "אנחנו פלטפורמה דיגיטלית שמחברת בין אנשים שיש להם צרכים שונים, בין לקוח שצריך מונית לנהג. זה כמו חיבור בין רופא לפציינט".

"בצד השני", הוסיף, "ביצענו מהפכה בחוויית העבודה של נהגי המוניות. הגדלנו את תפוסת המוניות בנסיעות שהם עושים והכנסנו את האפשרות לשלם בכרטיס אשראי, שזו מהפכה בפני עצמה".

"לא צריך לחנך את הנהג לנטוש את הרכב"

רואי אלבז, מנכ"ל פנגו, שמספקת פלטפורמה שמסייעת במציאת חנייה, אמר ש-"אני לא שותף לדעה שצריך לחנך את הנהג הישראלי לנטוש את הרכב שלו".

"תפיסת העולם שלנו היא הנהג במוקד. גם אצלנו, חוויית המשתמש היא קריטית", ציין.

הוא הוסיף ש-"תפקידנו הוא לשרת את הנהג היכן שהוא נמצא. כשהוא מגיע למרכז העיר, יש לו אתגר למצוא חנייה. בעזרת מערכות סנסורים וניתוח Big Data, אנחנו נותנים לו אינפורמציה שמכוונת אותו לחנייה פנויה ומראה לו כמה היא עולה".

"מילת המפתח היא הנגשה", צין אלבז, "שהרי דברים לא טובים מתפשטים באינטרנט בצורה ויראלית".

כדוגמה לשילוב נכון בין רכב פרטי לתחבורה ציבורית הוא ציין את פרויקטי חנה וסע בכניסות לתל אביב מנתיבי איילון. "זו הדרך הנכונה, שמשלבת סלילת נתיבים מהירים, תחבורה נגישה וזמינות, ולא רק הקמת חניוני חנה וסע שעומדים ריקים", אמר אלבז.

לסיכום הוא אמר כי "פנגו הוקמה לפני יותר מעשור והאפליקציה שלה היא זכיינית של השלטון המקומי. כיום, פנגו משרתת 1.7 מיליון נהגים מתוך שלושה מיליון כלי רכב שיש על הכביש בישראל. הצלחנו לעשות שינוי משמעותי בדפוסי ההתנהגות – הן של הנהגים והן של הרשויות, שמנהלות את התנועה והתחבורה בערים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים