אוניברסיטת הרווארד ביטלה קבלת סטודנטים בגלל ממים בפייסבוק

הסטודנטים לעתיד קיבלו מהאוניברסיטה הודעה על כך לאחר שגילתה שהם שלחו הודעות גזעניות והומור על השואה בצ'ט פרטי ברשת החברתית

פרסמתם ממים פ]וגעניים בפייסבוק? השערים של הרווארד כנראה יהיו סגורים בפניכם. צילום: EvangiiAnd, BigStock

אוניברסיטת הרווארד האמריקנית היוקרתית ביטלה את קבלתם של 10 סטודנטים שהפיצו דברים מגונים, מפלים ומתעללים בפייסבוק (Facebook).

האוניברסיטה המפורסמת – שהייתה זו שבה למד ושממנה נשר בטרם עת מייסד הרשת החברתית, מארק צוקרברג – החליטה להודיע להם על כך בעקבות תכנים לא ראויים שפורסמו בקבוצת פייסבוק פרטית שנקראה "הממים של הרווארד לבני נוער בורגניים חרמנים". משתתפי הקבוצה התבדחו על נושאים כמו תקיפה מינית, השואה, מוות והתעללות בילדים.

לפי פרסומים בעיתון של האוניברסיטה, The Harvard Crimson, החלה האוניברסיטה לחקור את הקבוצה באמצע אפריל. "ועדת הקבלה התאכזבה לשמוע כי מספר סטודנטים, בשיחה קבוצתית פרטית, נהגו לשלוח הודעות המכילות פוגענות וגרפיקה", כתב משרד הקבלה לכמה סטודנטים פוטנציאליים.

ממים שהלכו רחוק מדי

מכללות ואוניברסיטאות פותחות לעתים קרובות קבוצות פייסבוק שבהן יוכלו סטודנטים עתידיים להתחבר אלה לאלה לפני שהם מגיעים לקמפוס. חברי קבוצת הפייסבוק של הרווארד פתחו בתחילה קבוצה לסטודנטים שאמורים להיות חלק מהשנתון המסוים, במטרה שאלה יחלקו ביניהם "ממים ותרבות פופ", כך סיפרו המשתתפים ל-The Crimson. לאחר מכן, כמה מסטודנטים פתחו לכאורה קבוצה פרטית, שבו החליפו הודעות יותר חתרניות.

הסטודנטים לעתיד שהיו חשודים בהשתייכות לקבוצה זו התבקשו להגיש לאוניברסיטה הודעה שתבהיר את מידת ונסיבות מעורבותם באירועים. כשבוע לאחר מכן, לפחות 10 מהם קיבלו הודעה שהקבלה שלהם מבוטלת, כך דיווח העיתון. לפי ההערכות, המידע אודות התכנים הלא מקובלים שבהם עסק הצ'ט הפרטי הועבר באמצעות צילומי מסך לעיתון, שגלגל את הנושא הלאה להנהלת המוסד המכובד, שלא מעוניין לקבל לשורותיו תלמידים שהתנהגותם חריגה ופרועה במיוחד.

רייצ'ל דיין, מנהלת מחלקת יחסי הציבור והתקשורת של אוניברסיטת הרווארד, אמרה לאינדיפנדנט (The Independent) כי "האוניברסיטה אינה מגיבה בפומבי על סטטוס הקבלה של מועמדים ספציפיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים