אילו תעשיות יחוו את ההשפעה המהירה ביותר מהמהפכה הדיגיטלית?

המעבר לדיגיטל ישפיע על כלל המשק, אבל יש כמה שיעשו זאת מהר יותר – כך עולה ממחקר של סיסקו ● באילו מגזרים מדובר?

וונדי מארס, סגנית נשיא סיסקו האחראית על הארגונים הגדולים. צילום: אבי בליזובסקי

המהפכה הדיגיטלית עומדת להשפיע כמעט על כל המגזרים בעולם, אבל על פי מחקר של סיסקו (Cisco) ובית הספר לעסקים בשווויץ IMD, יש ארבעה שיושפעו יותר מהאחרים.

וונדי מארס, סגנית נשיא סיסקו האחראית על הארגונים הגדולים, דיברה על המחקר במסגרת ראיון לאנשים ומחשבים שנערך במהלך כנס Cisco Live 2017, שמתקיים בימים אלה בברלין. היא ציינה שתוצאות המחקר אוגדו לספר Digital Vortex (מערבולת דיגיטלית). "במחקר בחנו ענף אחר ענף, מיפינו אילו תחומים יאותגרו באמצעות דיגיטציה יותר מהר מהאחרים ודירגנו אותם", הוסיפה. לדבריה, "תעשיות שונות יושפעו בזמנים שונים, אבל הענפים הבולטים בראש הרשימה הם המסחר הקמעוני, השירותים הפיננסיים, הייצור וכמובן הטכנולוגיות".

היא סקרה את הפעילות שסיסקו מבצעת בהקשר זה ואמרה כי "אנחנו מזמינים את הלקוחות והשותפים שלנו לסדנאות כדי להבין את ההזדמנויות וכיצד לבצע את השינוי".

"סיסקו הופכת לחברת תוכנה, כדי שתוכל לבנות רשתות מסתגלות לעידן השינויים הדיגיטליים המהירים, ולעזור לחברות ולמדינות, ובהן ישראל, לעבור את הטרנספורמציה הדיגיטלית", אמרה מארס. לדבריה, "עד 2021, כ-40% ממכירות החברה יהיו של מוצרי תוכנה".

היא ציינה ש-"כל חברה בכל ענף מושפעת או תושפע ממש בקרוב מהמהפכה הדיגיטלית. סיסקו משקיעה המון במעבר הדיגיטלי – בעצמה ועם לקוחותיה והשותפים שלה".

"האג'נדה הדיגיטלית משמעותה שהארגונים יוכלו להפוך להיות מהירים וגמישים, אבל גם יוכלו לנצל את ההזדמנויות שמביאה הדיגיטציה", אמרה מארס.

כיצד סיסקו מתכוננת למהפכה זו?
"לשם כך אנחנו פועלים בשלושה כיוונים: האחד הוא למפות את הענפים העיקריים שהלקוחות שלנו פועלים בהם, כדי להבין את המעבר הדיגיטלי של הלקוחות שלנו. הכיוון השני הוא שינוי בדרך שבה אנחנו מפתחים את המוצרים שלנו ומניעים שינוי בתוך החברה כדי להפוך לחברת תוכנה. השלישי הוא לבנות את הפורטפוליו שלנו בדרך שונה".

"הדרך שבה משתמשים ברשת תעבור שינוי"

מארס הוסיפה כי "אנחנו מאמינים שהרשת תהיה אפילו חשובה יותר במעבר לדיגיטל מאשר אי פעם. הדרך שבה משתמשים ברשת תעבור שינוי, והיא תספק ערך מוסף גם סביב היכולת לנתח נתונים ולהבין אותם בזמן אמת, וסביב היכולת להבטיח את הרשת ולהגן על סביבתה. ככל שהחברות נהיות דיגיטליות יותר עולה הצורך בתשתית שתהיה מוכנה לדיגיטציה ותאפשר לנהל שינויים מהר, להגביר את האבטחה ולהיות זולים. אלה הדברים שאנחנו מדברים עליהם עם הלקוחות".

אתם עובדים עם חברות גדולות, אבל מה יהיה אם השינוי בענף יגיע לא מחברה גדולה אחרת אלא מסטארט-אפים?
"קהילת הסטארט-אפים אכן תוססת, אבל במקביל מתקיים תהליך קונסולידציה בקרב השחקנים המסורתיים. אנחנו מחפשים עם מי אפשר ליצור שיתוף פעולה – סטארט-אפים וחברות ותיקות יותר".

כדוגמה הביאה מארס רשת חנויות כל-בו גדולה שסיסקו עוזרת לה לפתח את "החנות של העתיד". "הרשת הזו פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לה לעקוב אחר הלקוח בחנות, ולהשתמש באנליטיקה על מנת להעריך בזמן אמת מה הוא רוצה לקנות. כך ניתן לשלוח אליו עובד שיעזור לו למצוא את המוצר שהוא מחפש ואולי מוצרים נוספים שלא התכוון לקנות".

גם בנק בינוני בישראל נעזר בסיסקו כדי לסנכרן בין השירותים המקוונים והשירותים בסניף, כך שיהיו זמינים תמיד. מארס סירבה לציין את שמו של אותו בנק אולם אמרה כי הדבר מחייב את המפתחים המועסקים בו לעבוד בדרך שונה.

איך את רואה את השוק הישראלי?
"זה שוק מאוד מעניין. יש בו המון חדשנות מכל המגזרים והרבה סטארט-אפים. סיסקו עובדת עם מספר מדינות כדי לעזור לקדם את האג'נדה הדיגיטלית שלהן וישראל היא אחת מהן. בנוסף, סיסקו משקיעה בישראל בתחום החינוך וההכשרה של בני נוער למקצועות הטכנולוגיה של העתיד, וכן בסטארט-אפים ובשיתוף פעולה עם האקדמיה, כדי לספוג את התרבות הישראלית. זה חשוב עבורנו, כחברה".

כיצד השינוי מחומרה לתוכנה ישפיע על מרכז הפיתוח של סיסקו בנתניה?
"אין לנו כוונה לצמצם את פיתוח החומרה, אלא להגביר את השימוש בתוכנה. צריך איזון בין החומרה, התוכנה וה-ASIC. המפתחים משנים את צורת עבודתם, אנחנו עוברים למחזורי פיתוח גמישים ומהירים. המובילים של צוותי הפיתוח ידאגו לאיזון בין הדרישות השונות.

דוגמה לשילוב כזה היא שיבוץ האבטחה ברשת, כך שניתן יהיה לתפוס בזמן אמת מה קורה בארגון, למשל באמצעות ניטור תבניות שימוש או היכולת לבחון כל חבילת מידע העוברת בדטה סנטר מבחינת אבטחה ותאימות לרגולציה".

לסיכום אמרה מארס ש-"גל הדיגיטציה יגבה. הוא יישאר איתנו שנים רבות ויגרום להגדלת המהירות שבה חברה תוכל לנצל הזדמנויות. הדבר החשוב ביותר הוא שהטכנולוגיה תמשיך להיות התורמת הגדולה להתקדמות העולם והרשת תהיה יותר חשובה מאשר אי פעם, כדי לאפשר לחברות שרוצות לעבור את השינוי לאבטח את הנתונים ולהשתמש בתובנות מתוכם".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים