"רק ארגונים שמכירים גם את המחשוב המסורתי וגם את הענן – יובילו"

"ארגונים עוברים לענן קודם כל כי זה מגניב, כיף, נחמד ופשוט מאוד", אמר אסף סובול, מנהל הפיתוח העסקי של אורקל ישראל

אסף סובול, מנהל הפיתוח העסקי של אורקל ישראל. צילום: ניב קנטור

"כל הארגונים עוברים לענן, הגם שיש עדיין חברות ששואלות למה לעשות את זה ועולות שאלות בנושא. אלא שיש ארגונים שעדיין אומרים שהם מכירים את המחשוב רק בצורה הארגונית שלו, ואחרים טוענים שהם מכירים את הענן. רק כאלה שמכירים את שני סוגי המחשוב יהיו מובילים", כך אמר אסף סובול, מנהל הפיתוח העסקי של אורקל (Oracle) ישראל.

סובול אמר את הדברים בכנס Cloud Today של אנשים ומחשבים, שהתרחש באחרונה באולם האירועים LAGO שבראשון לציון. השתתפו בו מאות מומחים בתחום מכל הגוונים – מיצרניות גדולות ועד לקוחות שבאו ללמוד מה מציעות החברות – והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"ארגונים עוברים לענן קודם כל כי זה מגניב, כיף, נחמד ופשוט מאוד", אמר סובול. "ההבטחה הגדולה של הענן היא שקל להריץ עליו דברים. הוא אמור לקחת את הארגונים למקום אחר ומוביל לשינוי בהם. הארגונים כבר לא יהיו יותר כמו שהיו פעם. עכשיו הם יודעים לתת את המוצר הנכון ללקוח הנכון בזמן הנכון – ובענן".

לטענתו, מי שחושב שהמעבר לענן הוא תהליך שניתן לעצירה – טועה. "זה כבר נוגע בכלל הארגונים. כולם הרי רוצים להיות זמינים כל הזמן, לפתח יותר מהר, להיות גמישים ובעיקר רוצים ליצור אפליקציות, כי הן אלה ששולטות בחיים שלנו", אמר.

סובול ציין ש-"הדרך לענן שונה עבור כל אחד ולכל ארגון. אפשר לרכוש אפליקציה ומשם להתחיל, כלומר מ-SaaS (תוכנה כשירות), ויש כאלה שמתחילים מ-IaaS (תשתית כשירות), אבל כמעט תמיד נתקלים בספקים שאומרים שמעבר לרכישה הראשונית הכול תלוי בארגון. לכן, רק מי שיספק SaaS מעל PaaS (פלטפורמה כשירות) מעל IaaS יספק יכולות אמיתיות בענן, כשה-PaaS הוא הדבק שמחבר. הפלטפורמה הזו חייבת לחיות בענן בדיוק כמו כל דבר אחר שנמצא בו, כלומר – שהארגון ישלם רק על מה שהוא משתמש בו".

אדיר רון, מנהל פעילות הקוד הפתוח של מיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

אדיר רון, מנהל פעילות הקוד הפתוח של מיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

לטענת סובול, אורקל תוביל את תחום הענן ו-70 מיליון לקוחות ברחבי העולם משתמשים כבר כיום בשירותיה בעולם זה.

הענן והקוד הפתוח

אדיר רון, בהרצאה הראשונה שלו במסגרת תפקידו החדש כמנהל הקוד הפתוח של מיקרוסופט (Microsoft) ישראל, התייחס למהפכת הקוד הפתוח של Azure, מערכת ההפעלה לענן של החברה.

"הדבר הכי מעניין בענן הוא מה שקורה בסביבות הקוד הפתוח ועל אף שאנחנו מובילים את התחום, יחד עם אמזון (Amazon) וגוגל (Google), ויש לנו 30 דטה סנטרים בעולם, אנחנו פסיק קטן ממה שקורה בענן", אמר.

לדבריו, "לא מספיק שנדע להריץ SQL בענן, צריך להסתכל עליו בזווית יותר פתוחה. הרבה מאוד מהמערכות החדשות הן מערכות קוד פתוח לכל דבר ועניין, גם אם הן מוצרים ארגוניים, וזהו חוד החנית של התחום הזה".

"הקוד הפתוח הוא הדרך הנכונה, משום שבו משלמים על מה שבאמת צריכים", אמר רון. "הדרך הטובה ביותר לעשות חדשנות היא ליהנות מהכוח של קהילת הקוד הפתוח. התוכן מיוצר בתצורה קהילתית והקהילה נותנת את החדשנות הכי טובה והכי מהירה. מיקרוסופט צריכה לשתף פעולה עם קהילת הקוד הפתוח ולתת לה את הבמה. אנחנו עובדים לצורך כך עם חברות קוד פתוח מזה מספר שנים".

עוד הוא אמר כי "שליש מהמכונות בענן ה-Azure שלנו כבר עובדות בקוד פתוח, וזו עלייה משמעותית מהשנה שעברה, אז עמד נתון זה על 25%. זה שינוי דיסקט שצריך להתרחש אצל כלל הארגונים. עליהם להכיל ולאמץ, ולא לומר: 'לנו יש את חבילת ה-IT הטובה ביותר'".

"כמו כן", הוסיף רון, "ארגונים צריכים לדעת לעבוד באינטגרציה עם פתרונות ארגוניים. זהו שדה המשחק החדש. מיקרוסופט אוהבת קוד פתוח ויש פרויקטים רבים שאנחנו משקיעים בהם הרבה מאמץ כדי להביא אותם ללקוחות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים