בריטניה: הממשלה דורשת מספקיות האינטרנט לשמור נתונים על גולשים במשך שנה

הצעת חוק שהועלתה בממלכה מבקשת לחייב את החברות להגביר את הפיקוח ולאגור נתונים על משתמשים במשך 12 חודשים, בין היתר אתרים אליהם גלשו והזמנים שבהם עשו זאת ● מתנגדי החוק מתקוממים: "מעקב פולשני"

08/11/2015 09:20
גולשים ונהנים. צילום: BigStock

הצעת חוק שהועלתה בבריטניה מבקשת לחייב את ספקי האינטרנט בממלכה לשמור את רשומות הגולשים במשך שנה לפחות. מדובר במהלך שירחיב באופן דרמטי את המעקב אחרי המשתמשים, שכן הוא מחייב את הספקיות (ISP) לאגור אצלן נתונים על כל אתר בו ביקרו הגולשים.

מדובר בהצעת חוק פרטית שהועלתה מתוך ממשלת בריטניה בשבוע שעבר. לפי דיווח באתר The Verge, רמה כזו של פיקוח נאסרה בארצות הברית, בקנדה ובכל מדינות אירופה. עוד צוין כי בריטניה דחתה בעבר מהלך דומה. מצדדי החוק מצדיקים זאת כפשרה בטיחותית שיש לנקוט, אולם המתנגדים גורסים כי היא יותר פולשנית מהצעות קודמות שנדונו.

לפי ההצעה, ישמרו כתובת URL של אתרים שאליהם גולשים משתמשים וכן עמודים ספציפיים. זאת ועוד, כתובות ה-IP ייכנסו אף הן לזיכרון וכך גם שעת הגלישה לאתרים. מנגד, חיפושים בתוך האתרים לא יישמרו. הצעת החוק כוללת בתוכה גם את הגישה מטלפונים ומכשירים ניידים.

עוד נקבע במסגרת החוק כי המשטרה תחויב באישור של מערכת המשפט כדי לקבל גישה להיסטוריית הגלישה. "המהלך יעניק סמכויות חקירה ויאפשר משטר פתוח ושקוף יותר מכל מקום אחר בעולם", אמרה שרת הפנים השמרנית, תרזה מיי.

מנגד, המהלך התקבל בביקורת מצד מצדדי הפרטיות ברשת וארגונים שונים. "הצעת חוק זו היא ניסיון להחדיר מעקב פולשני עוד יותר מהקיים ולא מגביל את גישתם של השירותים החשאיים למידע האישי שלנו", אמר ג'ים קליוק, חבר הארגון Open Rights Group להעלאת מודעות לזכויות פרטיות ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים