אלון בן צור, בינת: "המנמ"ר נדרש להיות מתווך, מאפשר עסקית ובעיקר קוסם"

"המשימה היא כפולה: לנהל את התהליכים השוטפים, ולספק מענה לפתרונות העתידיים להם הארגון נזקק בעידן הדיגיטלי", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים: צילום: קובי קנטור

"המנמ"ר ניצב כיום בפני כמה אתגרים לא פשוטים כלל: תקציבי ה-IT אינם גדלים, משימותיו מתרבות, הוא נדרש לספק יותר שירותים ויישומים, ועליו להכניס את הארגון לעידן הדיגיטלי. לשם כך עליו להיות שלושה דברים במקביל: מאפשר עסקית, מתווך של שירותי IT – ובעיקר עליו להיות קוסם", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר במליאה המרכזית של "בינת אקספו 2015", שנערך היום (ה') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות 4,500 לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

לפני שנתיים, אמר בן צור, "הדיון במחוייבות העסקית של המנמ"ר היה בבחינת סוג של רשות, ואילו כיום זו כבר חובה והכרח – אל מול כל הטכנולוגיות החדשות, המשנות את העולם העסקי". לצד כל השינויים הטכנולוגיים, ציין בן צור, "המנמ"ר נדרש להתאים את מערכות ה-IT הקיימות לסביבה הטכנולוגית החדשה, כאלו שיתנו לו מענה ויכולת להכניס את הארגון לעידן הדיגיטלי. עליו להתמודד מול כמה חזיתות: מגמות על טכנולוגיות, כדוגמת מחשוב ענן, המביא לצריכת משאבי IT שונה; מחשוב חברתי, המביא לשיתופיות; מובייל, הדורש חוויית משתמש שונה; ו-Big Data ואנליטיקה, המביאים ערך עסקי מהנתונים". לדבריו, "הלקוח, מנגד, משנה את אופן הפעולה שלו מול הארגון ומשנה את דפוסי הצריכה. בנוסף, על המנמ"ר לדאוג להלימה של ה-IT למדיניות הארגונית, עליו לסייע לארגון לפתח מוצרים ושירותים חדשים, כמו גם להיכנס לשווקים חדשים, לעמוד ברגולציות השונות, לשמור על פרטיות הנתונים של הלקוחות, להפיק ערך מכמות הנתונים בארגון ההולכת וגדלה. בנוסף, הוא נדרש לחבר בין העולם הפיסי והדיגיטלי, להדק את הקשר עם הלקוח – ולהתמודד עם איומי הסייבר שמרימים את ראשם ומתעצמים".

אתגר נוסף, ציין בן צור, הוא כניסתם של עובדים צעירים, "ילידים דיגיטליים", שכיום מהווים כשליש מעובדי הארגון ועד סוף העשור יהוו 75% מהעובדים. עוד ציין בן צור כי "תקציבי ה-IT אינם גדלים ונותרו כשהיו ב-2005, בעוד המשימות גדלו".

העולם, אמר בן צור, "חווה שינויים רבים: רעב, זיהום סביבתי וזיהום אוויר, עיור (אורבניזציה), גלובליזציה, הזדקנות של האוכלוסיה, ואסונות טבע. מצבים אלה יוצרים ביקוש לפתרונות שונים מבעבר".

כניסה לעולם הדיגיטלי
הוא אמר כי "המאפיין את העולם הדיגיטלי הוא שאין קשר בין כמות המשאבים שהושקעו – ובין הערך הנוצר. כך, מטרת המנמ"ר היא להתמודד מול המציאות החדשה שנוצרת וליצור את השינוי המתבקש".

בן צור ציטט נתונים ממחקר שערכה בינת תקשורת בקרב מאות לקוחותיה, מהם עלו כמה נתונים מעניינים: עד לפני שנתיים, מנכ"לים רצו מהמנמ"רים אופטימיזציה, התייעלות וחסכון כספי, בעוד כיום הם רוצים מהמנמ"רים שיפור בחוויית לקוח, יכולות שיווק דיגיטלי, ו-BI מתקדם. נתון נוסף העלה כי ב-24% מהארגונים נרכשו מערכות IT שלא דרך המנמ"ר, "תופעה המכונה Shadow IT, והיא מהווה איום ואתגר על תפקיד המנמ"ר", ציין.  בהיבט עדיפויות המנמ"רים, העלה המחקר כי 30% מהם רוצים התייעלות תפעולית, 15% מהם רוצים גמישות של המערכות וזמינות עסקית, ו-15% רוצים לשפר את חוויית הלקוח. לדברי בן צור, "המגמות הללו ישתנו ואת המקום הראשון יתפסו הזמינות וחווית הלקוח". בהיבט אבטחת מידע עלה מהסקר שערכה בינת כי מחצית מהארגונים בישראל חוו אירוע אבטחה השנה.

"האתגר הגדול העומד לפתחו של המנמ"ר היום", אמר בן צור, "הוא לא רק לטפל בפעילות השוטפת, אלא ליצור פתרונות חדשים, שירותים חדשים, ולתמוך במוצרים חדשים שהארגון מציע ללקוחותיו. האתגר כפול: לנהל את התהליכים השוטפים, ולספק מענה לפתרונות העתידיים להם הארגון נזקק בעידן הדיגיטלי. על המנמ"ר לממש יכולת דינמית לצריכת ה-IT. היום זה הזמן למקסם את היכולות של הטכנולוגיה הקיימת מחד, ולאמץ בפתיחות את מודל הענן המשנה את תפיסת הצריכה של ה-IT ומאפשר גמישות וזמינות גבוהה".

בן צור סיכם באומרו כי "דינמיות זו מתקיימת בשירותים החדשים של בינת. במרץ השנה השקנו בהר החוצבים את הדטה סנטר שלנו, המתקדם בישראל. בנוסף, אנו מציגים שורה של שירותים חדשים, המבוססים על תפיסת ענן. אלו שירותים שאפשר לרכוש במודל דינמי בענן, והם אינם מחייבים את הלקוח להשקעות גדולות מדי. כך, אנחנו מאפשרים למנמ"ר לנהל טוב יותר את התקציב, לגשר על פערי ידע, ולפנות זמן ומרחב להתמודדות עם אתגרי העולם הדיגיטלי".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים