עלות מתקפת הסייבר על אולפני סוני – 100 מיליון דולר

למרות הסכום הגבוה, העלות לא תגיע לזו של המתקפה שבוצעה ב-2011 על רשת המחשבים של סוני פלייסטיישן, שעמדה על 171 מיליון דולר

הם שבעים שזה התחיל בקומדיה. Sony

עלות מתקפת הסייבר על אולפני הסרטים של סוני (Sony Pictures Entertainment) הגיעה לעשרות מיליוני דולרים ותעמוד, בסופו של דבר, על כ-100 מיליון – כך העריכו מומחי אבטחה.

למרות הסכום הגבוה, העלות של המתקפה על סוני לא תגיע לזו שבוצעה ב-2011 על רשת המחשבים של סוני פלייסטיישן (Playstation), שעמדה על 171 מיליון דולר, כיוון שבמתקפה ההיא נגרם אובדן של פרטי לקוחות.

העלויות העיקריות של מתקפת סייבר המבוצעת על ידי האקרים לא מזוהים כוללות את החקירה אודות מה שקרה, תיקונים או החלפות מחשבים, ונקיטת שורה של צעדים למניעת אירועים עתידיים דומים. עוד יש להוסיף את אובדן התפוקה של הארגון בשל הפגיעה.

לדברי ג'ים לואיס, עמית בכיר במרכז ללימודים אסטרטגיים והבינלאומיים (Center for Strategic and International Studies), "המדובר בהתקפת סייבר שהיא ככל הנראה הגרועה ביותר מסוגה שנעשתה כלפי חברה על אדמת ארצות הברית. היא גם פוגעת במוניטין של החברה, במה שנתפס ככישלון שלה להגן על מידע". הוא העריך כי העלויות המצטברות של האירוע יעמדו על מאה מיליון דולרים, אולם סייג באומרו שניתן יהיה לאמוד באופן סופי את עלות מתקפת הסייבר רק בעוד חצי שנה.

סוני סירבה להעריך את עלויות הפריצה.

בתחילת החודש שכרה סוני את שירותי חברת מנדיאנט (Mandiant) מבית פייראיי (FireEye) לחקירת מתקפת הסייבר. הבולשת הפדרלית של ארצות הברית חוקרת גם היא את האירוע.

לפני ימים אחדים עובדים באולפני הסרטים של סוני קיבלו מכתבי איום בדואר אלקטרוני. על המכתבים הייתה חתומה קבוצת GOP (ר.ת Guardians of Peace) – אותה קבוצה שהשביתה את מערכות המחשב של האולפנים לפני כשבועיים. על המסכים הוצגה אז גולגולת אדומה עם הכיתוב "Hacked By #GOP,". על פי הידיעה של סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, קבוצת GOP היא רק אחת מבין הקבוצות הרבות של תומכי צפון קוריאה ברחבי העולם.

ההשערה הסבירה ביותר גורסת כי המתקפות קשורות לסרט החדש של אולפני סוני, The Interview, שאמור לעלות לאקרנים בארצות הברית ב-25 בדצמבר. הסרט, המוגדר כקומדיה, עוסק בניסיון של ה-CIA להתנקש בחייו של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און. במכתב שנשלח למזכ"ל האו"ם כינתה הממשלה בפיונגיאנג את הסרט "עידוד בוטה לטרור והכרזת מלחמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים