Meizu MX6: שיפור מינורי באופי – אבל הרבה יותר סקסי ביופי

הבדל אחד מאוד משמעותי יש בין ה-MX 6 לקודמו בתפקיד - ה-MX 5: הוא יפה יותר לעין ● מעבר לכך, יש שינויים קטנים וכמה פקשושים מתבקשים ● יחד עם זאת, אם אתם חדשים למשפחה הזו - הוא שווה היכרות

לא באמת חובה. MX 6. צילום: יח"צ

למרות ריבוי הדגמים שלה, ובעצם של כל יצרנית טלפונים היום, קל מאוד לעשות סדר ברשימת המכשירים של מייזו (Meizu).

מכשירי ה-MX הם מעל מכשירי ה-m Note, ובדיוק כמו ש-MX 5 היה ברמה אחת בערך מעל m1/m2 Note – לא צריך להזכיר כאן עכשיו שמייזו נאלצה למשוך מהשוק את ה-m1 Note, נכון? – כך בדיוק גם ממשיך דרכו, ה-MX 6, נמצא ברמה אחת מעל ה-m3 Note – והוא הרבה יותר מכשיר שוק ביניים אמיתי, גם מבחינת המחיר – מאשר האח הקטן יותר, שגם לו בעצם יש עוד אח קטן יותר, אבל המסע בשרשרת ייצור של מייזו כבר הגיע היום לקיצו.

אבל יש הבדל אחד מאוד משמעותי בין ה-MX 6 לקודמו בתפקיד. בעוד ה-MX 5 היה מכשיר מתכתי שנראה חזק ויציב יותר מה-m2 Note, אבל בסך הכל כמעט בדיוק אותו מכשיר, ה-MX 6 נראה יפה יותר לעין, אפילו יותר סקסי, ובטח גם יותר עדין – אבל רק למראה, כי בפועל הוא אפילו יותר כבד ויותר ארוך – אבל לא משהו שאפשר לראות בעין ולהרגיש ביד. אולי זה הקווים היותר עגולים שלו, אבל ההרגשה שהוא יותר עדין לא ממש נכונה, וזה לא נורא בכלל כי הוא כן יותר יפה.

שלא תחשבו שהמכשיר הזה נראה יותר מדי שונה מהמראה הכללי שמייזו מקנה למכשירים שלה. כמו כולם, יש לו מסך 5.5 אינץ' ברזולוציה של FHD. ובדיוק כמו כולם, כפתור הבית האלפטי והבודד מתחת למסך, שהפך לסמל החברה, כולל כמו קודמו חיישן טביעות אצבע בטכנולוגיית mTouch.

זהו המנגנון שתומך בשמירת עד חמש טביעות אצבע, ומעבר לכך גם מאפשר הכפתור לבצע את הפעולות "חזרה" עם גרירה קלה מהכפתור כלפי מעלה או בלחיצה קלה על הכפתור עצמו, עמוד הבית בלחיצה ארוכה, ובגרירה מתחתית המכשיר כלפי מעלה נפתחת רשימת האפליקציות הפתוחות, בה אפשר לבחור בודדות או את כולן ובקלות רבה יותר. מוכר היטב.

סוס עבודה

מה שפחות מוכר הוא הסידור של הכפתורים והיציאות מסביב למכשיר. החלק העליון של המכשיר חלק לחלוטין. יציאת האוזניות הסטנדרטית, בגודל 3.5 מ"מ, לא הועלמה כמו במכשירים אחרים. פשוט עברה למטה לצד חיבור ה-USB-C של המכשיר, וזה פעם ראשונה, אם אין טעות, שהחברה משלבת את היציאה הזו במכשיר שלה. גם הצד השמאלי של המכשיר נקי כמעט לחלוטין להוציא מגירת הסימים שמשתלבת היטב בגוף המתכתי האחוד.

מייזו שילבה ב-MX 6 את המערכת על שבב Helio X20 של מדיה-טק (MediaTek) בעלת 10 הליבות: ארבע ליבות Cortex-A53 במהירות 1.4 ג'יגה-הרץ, עוד ארבע ליבות Cortex-A53 במהירות 1.9 ג'יגה-הרץ שנכנסות לעבודה שיש קצת יותר עומס, ולבסוף, כשצריך עבודה ממש חזקה, נכנסות לעבודה עוד שתי ליבות Cortex-A72 במהירות 2.3 ג'יגה-הרץ.

לצידן נמצא השבב הגרפי Mali-T800 בגרסת ארבע הליבות שלו במהירות 600 מגה-הרץ שלו. יש גם 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-32 ג'יגה-בייט אחסון וזה יותר מבסדר עבור מכשיר שמיועד לשוק הביניים.

הסוללה מציעה 3,060mAh, ולמרות שהיא מעט קטנה יותר מזו ששולבה ב-MX 5, שנפחה עמד על 3,150mAh, זמן העבודה של המכשיר הנוכחי טוב בהרבה מזה שהציע קודמו. במבחן שלנו הוא הגיע לזמן עבודה רציף של 10:01 שעות, וזאת לעומת 8:44 שעות של קודמו. הפרש משמעותי בהחלט.

גם בבדיקות הסינטטיות המכשיר החדש טוב מקודמו, להוציא תחום אחד בולט: גרפיקה ומשחקים. אם בכל מה שקשור לתפעול, הרצה של אפליקציות, גלישה ועבודה מסיבית ה-MX 6 הראה שיפור של 10% ויותר, ברגע שהגענו למשחקים וגרפיקה, הוא הראה הרעה של 10% ויותר. לא ממש מובן למה, כי על הנייר מדובר בשבב חזק יותר גם מבחינה גרפית. משהו בחיבור של כל הרכיבים התפקשש כאן קצת.

לקלוט את האצבע ב-360 מעלות

עוד דבר שמעט התפקשש זה העבודה מול חיישן טביעות האצבע. אמנם הוא עובד מהר ומדויק, אבל הוא מדויק רק כשמניחים בדיוק את האצבע באותו כיוון ומיקום בו בוצעה הסריקה. הוא לא מצליח לקלוט את האצבע ב-360 מעלות.

לפחות ממשק הקליטה שופר, והוא בא יחד עם שיפור מלא של ממשק ההגדרות של המכשיר שעכשיו הרבה יותר דומה לזה שמוצאים במכשירים אנדרואיד "רגילים". מי שמכיר את הממשק או מערכת ההפעלה הקודמים של מייזו, זוכר שהיה קצת בלאגן שהקשה על האיתור ועל עקומת הלמידה של השימוש בהגדרות.

למכשיר יש גם מצלמות בינוניות יחסית, 12 מגה-פיקסל מאחורה ו-5 מגה-פיקסל מקדימה, ויש לו כמובן מחיר: 1,499 ש"ח באופן רשמי, והוא זול לעומת מחיר קודמו בהשקה בכ-200 שקלים, כך שהוא בנוי טוב יותר להשתלבות בשוק הביניים אליו הוא מיועד.

אם כבר יש לכם MX 5 כנראה שעדיף שתחכו עוד סיבוב, אם לא, זה מכשיר ששווה לכם לבדוק. מייזו זוכה להצלחה יחסית עם מכשיריה, ודי בצדק, ואם אתם רוצים רמה קצת יותר גבוהה מסדרת ה-Note הזולה, אז תציצו על ה-MX 6.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים