"המטרה – לשמור גם על האינטרסים של הסטארט-אפים מול החברות הגדולות"

אחרי שנים רבות של פעילות עם סטארט-אפים, אינטל מסדירה את הנושא ● רועי רמון, מנהל התוכנית, מספר על החיבור בין הניסיון והידע הנצבר של החברה הוותיקה לחדשנות של החברות החדשניות ● ראיון שבועי חדש

רועי רמון, מנהל מאיץ הסטארט-אפים של אינטל בישראל

השקתם השבוע תוכנית האצה חדשה לסטארט-אפים. מה מטרתה?
"המטרה של התוכנית,  (ר"ת Intel Ingenuity Partner Program), היא להכניס עוד אלמנט באופן בו אינטל (Intel) עובדת עם סטארט-אפים בישראל. אנחנו 40 שנה בארץ ועובדים עם קהילת הסטארט-אפיסטים הישראלית כבר שנים רבות, אבל הייתה חסרה לנו תוכנית מסגרת כללית לתהליך העבודה, שמאפשרת לארגון גדול כמו אינטל לשמור גם על האינטרסים של הסטארט-אפ בתהליך. המטרה היא לחזק את העברת ושיתוף הידע בין אינטל לבין החברות, לאפשר לסטארט-אפים לקבל משהו אחיד".

מדוע ייסדתם את התוכנית המסודרת רק עכשיו ולא לפני שנים רבות?
"אחת הסיבות לכך היא הכניסה המאוד משמעותית של המובייל והאינטרנט של הדברים, והרצון של אינטל להתבלט ולשתף את הידע בינה לבין הסטארט-אפים גם בתחומים אלה".

איך התהליך מתבצע?
"אנחנו עובדים במעגלים של חצי שנה. בחודשיים הראשונים אנחנו מייצרים היכרות של הסטארט-אפים עם הסביבה העסקית ומגדירים את שיתוף הפעולה. מהצד של אינטל, אנחנו מסבירים מה אנחנו מציעים, חושפים טכנולוגיות ומפגישים עם מומחים ברמה בינלאומית מתוך החברה".

אתם פונים לסטארט-אפים בתחומים ספציפיים?
"כרגע לא, אבל בפעמים הבאות נגדיר תחומים ספציפיים. באים בחשבון הסלולר, הרובוטיקה, התקשורת, ה-Big Data, ה-Analytics ותחומים נוספים".

במה מועילה התוכנית לכל אחד מהצדדים?
"לסטארט-אפים היא מועילה מאחר שלאינטל יש את הטכנולוגיות והפיתוחים הרבים והניסיון העשיר, כמו גם את האינטרס שלהיי-טק בארץ יהיה טוב, שיהיו הרבה חברות שיתעסקו בטכנולוגיה באופן עמוק ולהרחיב את הידע הקיים בתעשייה המקומית. מהצד של אינטל, אמנם יש לה קשרים מאוד טובים בתעשייה והיא יכולה לעבוד עם כל חברה גדולה שהיא בוחרת, אבל לפעמים הדברים החדשניים יותר מפותחים על ידי סטארט-אפים".

לפרטים נוספים על התוכנית לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים