אפל פיתחה מערכת שיכולה לחסוך בזמן סוללה באמצעות הרגלי שימוש ומיקום

החברה הגישה בקשה לפטנט על מערכת שיכולה להעריך את זמן השימוש בסמארטפון ולקבוע האם יש די סוללה במכשיר למשך הזמן שיזדקק לו ● במידה שלא, ביכולתה לשנות תכונות במכשיר כדי לחסוך בצריכת החשמל

רבות דובר על חיי הסוללה של המכשירים הניידים, אולם באחרונה פיתחה אפל (Apple) מערכת בניסיון לשפר את הנושא על ידי הפחתה בצריכת הסוללה. המערכת יכולה להעריך את זמן השימוש בסמארטפון ולקבוע האם יש די סוללה במכשיר למשך הזמן שיזדקק לו. במידה שלא, היא תשנה תכונות במכשיר כדי לחסוך בצריכת החשמל.

בסוף השבוע פרסם משרד הפטנטים האמריקני בקשה של אפל לרישום פטנט על מערכת ניהול ופיקוח אינטואיטיבית למכשירים ניידים, שמכבה או משנה רכיבים מסוימים במכשיר, בתלות במיקום ובהרגלי שימוש, ובכך ממקסמת את חיי הסוללה. לפי מסמכי הבקשה, ההמצאה נועדה לחסוך בצריכת הסוללה במכשירים זוללי אנרגיה ולשפר את השימוש בהם.

כדוגמה, נכתב בבקשה שמשתמש טיפוסי יכול להטעין את המכשיר שלו לפני שהוא יוצא מהבית ואחר כך להשתמש בניווט, לצפות בווידיאו, לבצע שיחות ולגלוש לפני שיוכל להטעין שוב את המכשיר. התרוקנות הסוללה במצבים כאלה לא קריטית לכל המשתמשים, אולם במצבים מסוימים, כמו בנסיעות, יש צורך בחיי סוללה ארוכים יותר.

ההמצאה של אפל עושה שימוש גם בנתוני מיקום: המערכת זוכרת מיקומי טעינה, זמן טעינה ונתונים על המכשיר. מלבד אלה, היא זוכרת הרגלי שימוש  – ומכל הנתונים יחד היא בונה בסיס נתונים שמחשב תבנית של ניהול צריכת החשמל. המשתמש גם יכול להזין נתונים, כמו זמן טעינה ממוצע וזמן נסיעה למקום הטעינה, והמערכת תנהל את צריכת הסוללה בהתאם להם.

תיאור הבקשה של אפל מעלה עוד פרטים: למשל, שימוש בחיישן GPS יכול לקבוע, בהתבסס על המיקום הנוכחי, שיחלפו לפחות שמונה שעות לפני שיוטען שוב המכשיר. במקרה כזה, המערכת תשנה את צריכת הסוללה שלו על ידי שינוי בכמה ממאפייניו – למשל, הפחתת קצב בדיקת דטה (אי-מיילים, למשל), הורדת בהירות המסך, כיבוי יישומים או מניעת שימוש ביישומים אחרים.

ניהול צריכת הסוללה יכול להתעדכן בהתאם להרגלי השימוש והמיקום. המערכת מאפשרת גם התאמה אישית ברמה מסוימת, על ידי הזנת נתונים ידנית.

המערכת אף יכולה להסיק מי משתמש במכשיר תוך התבססות על הרגלי שימוש טיפוסיים. למשל, משתמש אחד יכול לנסוע במסלול מסוים קבוע לעבודה, בעוד משתמש אחר עשוי להישאר בביתו בקרבת נקודת טעינה. בחירה בפרופיל המתאים תאפשר למערכת לצפות את צריכת הסוללה למשך זמן מסוים ולחלק את זמן הסוללה בהתאם.

עדיין לא ידוע האם אפל מתכננת ליישם את הטכנולוגיה במכשיר עתידי שלה, אבל מערכת מעין זו, שמנהלת בצורה דינמית את צריכת הסוללה במכשירים הניידים, תתקבל בברכה בכל מכשיר נייד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים