אחרי (כמעט) 20 שנה: אפל נפרדת מ-iTunes

החברה הודיעה בוועידת המפתחים שלה על הפסקת התמיכה במוצר הוותיק ● הכרזות נוספות: גרסאות חדשות ל-iOS ולמערכת ההפעלה של Apple Watch, מערכת הפעלה חדשה ל-iPad ומעמד למסך מחשב במחיר מרגיז - 1,000 דולר

היו שלום. iTunes

כנס המפתחים השנתי של אפל, WWDC 2019, הבטיח רבות עוד לפני שיצא לדרך, ובמעמד הפתיחה שלו אתמול (ב') נדמה שהוא גם קיים. אפל הציגה באירוע שורה של מוצרים – את הגרסה החדשה של iOS, מערכת הפעלה נוספת ומפתיעה למדי, וגם פרידה מאחד המותגים הוותיקים והפופולאריים שלה – ה-iTunes.

18 שנים לאחר ההשקה, הודיעה אפל על הפסקת התמיכה במערכת הסנכרון והורדת הקבצים, שהייתה אמנם אהובה על משתמשים רבים, אבל גרמה סבל לא מועט לאחרים. במקום iTunes היא הציגה אפליקציות שיתקשרו עם שירותי ה-Apple Music, Apple Podcast ו-Apple TV. ניתן יהיה להשתמש ב-Apple Music כדי לסנכרן את השירים למחשב, והיא גם תספק גישה לכל ספריית המוזיקה של החברה.

מה כוללת הגרסה החדשה של ה-iOS?

את עיקר תשומת הלב תפסה, כמו תמיד, הכרזה על הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה לאייפונים – ה-iOS 13. באפל הלכו הפעם על שיפור גדול של ביצועים יחסית ל-iOS 12 יותר מאשר על תכונות חדשות. את השיפור בביצועים, ציינה החברה, ירגישו בעיקר בעלי המכשירים הישנים שיקבלו את העדכון. לטענת הדוברים על הבמה, הגרסה החדשה כוללת הפעלה מהירה עד פי שניים של אפליקציות, כמו גם הפעלה מהירה יותר של תכונת זיהוי הפנים Face ID.

כצפוי, אפל הציגה את המצב הכהה החדש של iOS 13. הוא לא ישנה דבר בהיבט התפעולי של האפליקציות, אבל כולן יוכלו לעבוד עם רקע כהה כדי לחסוך בסוללה, וגם להציק פחות לעיניים.

מנכ"ל אפל, טים קוק, באירוע המפתחים. צילום: יח"צ

מנכ"ל אפל, טים קוק, באירוע המפתחים. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

בין התכונות החדשות שמנתה החברה כחלק מגרסת ה-iOS החדשה ישנה מקלדת משופרת ורחבה יותר, שתומכת ב-Quick Path – תכונה שמאפשרת לבצע הקלדה בהחלקת אצבע מאות לאות ומוכרת היטב למשתמשי אנדרואיד, מכיוון שהיא מוטמעת במקלדות וירטואליות רבות. עוד תכונה חדשה היא אפשרות להוסיף תמונה ופרטים אישיים לשימוש ב-iMessages, אפשרות להשתמש ב-Apple ID כדי להתחבר לשירותים שונים במהירות, וכן איחוד של האפליקציות Find My Friends ו-Find My iPhone לאחת חדשה בשם Find My, שתרכז במקום אחד את כל ההודעות הקשורות.

iOS 13 תהיה זמינה עבור מכשירי iPhone 6s ומעלה. גרסת המפתחים כבר זמינה להורדה.

חשיבות רבה יותר ל-Apple Watch

אפל הציגה באירוע גם את הגרסה החדשה למערכת ההפעלה לשעון החכם שלה, Apple Watch. הגרסה החדשה, watchOS 6, כבר זמינה למפתחים והיא אמורה להגיע לשעונים החכמים של החברה, להוציא הדור הראשון, בספטמבר הקרוב. על הבמה הוצגו ערכות נושא רבות וחדשות למכשיר, אלא שמדובר במאגר סגור, שלא ניתן יהיה להוסיף עליו עיצובים.

Apple Watch עם מערכת ההפעלה החדשה. מקור: אפל

Apple Watch עם מערכת ההפעלה החדשה. מקור: אפל

מצד שני, נראה שאפל נותנת חשיבות רבה יותר לשעון – מסקנה שנובעת מההכרזה שלה על חנות אפליקציות ייעודית ובלעדית משלו. זה אומר שמעתה ניתן יהיה להתקין אפליקציות ישירות לשעון, בלי כל מעורבות של הטלפון. יש גם כמה אפליקציות מובנות חדשות כמו תזכורות קוליות ומחשבון.

Apple Watch 4 ביסס את השעון של אפל כ-"בריאותי" ביותר בשוק. אתמול היא הכריזה על תוספת של אלמנט חדש להיבט הזה – אפליקציה שיודעת למדוד רעשי רקע ולספק אזהרות מתאימות במקרה שרעשים אלה יכולים לפגוע בשמיעה של המשתמש.

מערכת הפעלה חדשה לטאבלטים

הפתעה מסוימת הייתה כשאפל הכריזה על מערכת הפעלה חדשה – iPadOS, שתהיה מערכת ההפעלה של אפל עבור הטאבלטים שלה, בנפרד מ-iOS. נראה שאפל רואה ב-iPad שלה יותר ויותר כלי עבודה, ופיתוח מערכת הפעלה ייעודית בשבילו יאפשר לה להתאים את סביבת העבודה למסך הגדול פי כמה מזה של הטלפון, ובאופן ממוטב יותר.

החידוש ב-iPadOS נמצא כבר במסך הבית, עם ווידג'טים חדשים, אפשרות להפעלה בו זמנית של מספר אפליקציות עם חיווי ויזואלי מתאים, שימוש מוגבר במחוות ועוד. היבט אחר הוא גרסה חדשה של דפדפן הבית ספארי, שלפי החברה יוצע ברמה שתהיה זהה לזו של הדפדפן המשולב ב-macOS. כמו כן, ישולב מנהל קבצים מתקדם עם תמיכה בתצוגה של תיקיות מסונכרנות השמורות בענן.

מחשב שמזכיר פומפייה

הכרזה מדוברת נוספת הייתה זו של ה-Mac Pro החדש – לאו דווקא בגלל היכולות שלו כמו עקב המראה החיצוני המוזר שלו, שמזכיר פומפייה. אפל כבר הבטיחה שהגרסה החדשה תהיה מודולרית, והיא אכן כזו: המארז נוח לפתיחה, וקל מאוד להגיע לחלקים השונים כדי להחליף אותם. ה-Mac book החדש מציע בנוסף מגוון אפשרויות הרחבה, כולל מעבד Xeon של אינטל עם עד 28 ליבות, עד שני כונני SSD בנפח מרבי כולל של 4 טרה-בייט, מגוון אפשרויות לכרטיסי תצוגה ואפשרות לשילוב זיכרון בנפח כולל של עד 1.5 טרה-בייט.

המפרט הבסיסי של המחשב יציע מעבד Xeon עם שמונה ליבות, 32 ג'יגה-בייט זיכרון RAM, כונן SSD של 256 ג'יגה-בייט וכרטיס תצוגה Radeon 580X של AMD תמורת 5,999 דולר.

מעמד ב-1,000 דולר

מוצר נוסף שהוכרז באירוע הוא מסך חדש, Pro Display XDR, שגודלו 32 אינץ' ומגיע ברזולוציה של 6016×3384 פיקסל. החברה מכנה אותו Retina 6K. המסך תומך בתקן החדש HDR10 ומציע בהירות דינמית גבוהה במיוחד, שיכולה לנוע בין 1,000 ל-1,600 ניט. הוא מגיע עם מחבר Thunderbolt, כדי לאפשר חיבור של עד שמונה מסכים במקביל.

מנכ"ל אפל, טים קוק, עם המסך החדש. צילום: יח"צ

מנכ"ל אפל, טים קוק, עם המסך החדש. צילום: יח"צ

המחיר של המסך יהיה 4,999 דולר, אבל כדי להעמיד אותו על השולחן יצטרכו הרוכשים לקנות גם מעמד שנמכר בנפרד תמורת 999 דולר. באפל קוראים לו Pro Stand, והוא יאפשר שינוי גובה וסיבוב על הציר למצב עמידה. יהיה גם מתאם VESA לקיר תמורת 199 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים