מרצדס תרכיב רחפני משלוחים על גגות הוואנים שלה

היצרנית משקיעה 500 מיליון יורו בפיתוח אמצעי התחבורה הדיגיטליים החדשניים בכלל, וספציפית ברחפנים ● המטרה - לייעל הובלת מוצרים לאינספור הלקוחות הרוכשים כיום פריטים רבים דרך האינטרנט

רחפני משלוחים. אילוסטרציה: BigStock

מרצדס בנץ (Mercedes-Benz) מתעניינת בהרכבת רחפנים אוטומטיים על קו חדש של וואנים חשמליים, כחלק מהשקעה של 500 מיליון יורו שמטרתה להאיץ את זמני האספקה בעבור הזמנות מקוונות.

המטוס הזעיר ללא הטייס יהיה חלק מחבילת מערכות הרכב, כולל ציוד מיון דיגיטלי. יחד עשויים האמצעים החדישים לחתוך את העלויות ואת זמני האספקה בעבור החלק הסופי במסעה של חבילה לכדי חצי, כך אמרה יצרנית הרכב בפרזנטציה שערכה בשטוטגרט שבגרמניה אתמול (ד').

שירות למקומות קשים לגישה

הרחפנים – שפותחו במשותף עם Matternet ממנלו פארק, קליפורניה – יותקנו על גג הוואנים של מרצדס, מעל צוהר שנפתח לחלק הפנימי של הרכב. הם יהיו מורכבים מסיבי פחמן ואלומיניום, יצוידו בארבעה מדחפים, וגודלם יעמוד על כ-55 ס"מ כל אחד. מודלים דומים לרחפנים אלו כבר עזרו בהובלת ציוד רפואי לאנשים שממוקמים בתנאי שטח קשים, כך סיפרה החברה. כל אחד מהרחפנים, ששניים מהם ימוקמו בכל ואן, יכול להטיס פריטים שמשקלם שני ק"ג למרחק של עד 10 ק"מ, מה שיאפשר שירות למקומות קשים לגישה.

קמעונאיות מקוונות רבות כיום, כמו אמזון (Amazon), מבצעות ניסוי בטיפול במשלוחים בעצמן. הפיתוח המסוים הזה הוא עוד אחד ממאמציה של יחידת Daimler AG לעזור ללקוחות התאגיד לקבל הובלה מהירה למוצרים שהזמינו, וזאת לנוכח השגשוג הנוכחי בתחום המסחר האלקטרוני. החברות שמעורבות בחידוש מעוניינות גם להבטיח שפריטים יועברו כבר בניסיון המשלוח ראשון, גם כאשר הצרכן לא נמצא בביתו.

כיום חוקרות תעשיות רבות שימושים אפשריים ברחפנים, לצורך טעמים רבים נוספים מלבד הובלתם של משלוחי הקניות האחרונות שבוצעו באינטרנט ישירות לסף מפתנם של אנשים. בין השאר עתידים רחפנים להיכנס לפעולה גם בתחומים כמו בדיקות מסילות רכבת, איתור פושעים נמלטים, או לצורך משלוח איברים להשתלה לבתי חולים, אם כי תחום הרגולציה של הרחפנים עודו בחיתוליו.

דטה סנטר חכם על גלגלים

"העסק במגזר שלנו משתנה באופן דרמטי, כך שאנחנו מחפשים הרבה מעבר למוצר הליבה שלנו וכן חדירה לשווקים חדשים", פירט בהצהרה על הפיתוח וולקר מורנינגהם, העומד בראש תחום הוואנים של מרצדס. "אנחנו רוצים להפוך את הוואנים לדטה סנטר חכם המחובר לגלגלים", הוא הבהיר.

"הצמיחה בתחבורה מבשרת שעלינו לשנות את התהליכים שלנו בהתאם", אמר סטפן מאוורר, ראש מערכות התחבורה העתידית של מחלקת הוואנים במרצדס.

ההשקעה בפיתוח המדובר תתבצע בפרישה של מעל חמש שנים, עם זאת מרצדס לא התוותה מסגרת זמן שבסופה ייכנסו טכנולוגיות הרחפנים או הזרוע הרובוטית למיון חבילות לוואנים שלה לצורך שיווק באופן מסחרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים