סקירה: דיסק-און-קי – ברשת

ה-FreeAgent DockStar של סיגייט הוא מתאם רשת לאמצעי אחסון חיצוני מבוססי USB ● הוא פשוט מאוד להגדרה ושימוש, ומהווה מוצר משלים אלגנטי ביותר לשימוש במחשב ● החיסרון היחיד הוא שאחרי שנה צריך להתחיל לשלם דמי שימוש סמליים בסך 30 דולרים בשנה תמורת שירות השיתוף באינטרנט ● ציון סופי: 91

תחום האחסון המחובר לרשת הביתית ולאינטרנט הוא תחום שהולך ומתעורר באחרונה. עם זאת, בדרך כלל מדובר בקופסאות חיצוניות, בתוכן מרכיבים כונן קשיח אחד או יותר, שלאחר חיבורן לרשת מציעות שלל אפשרויות עבודה מול הקבצים – אבל מצד שני גם דורשות לא מעט התעסקות עם הגדרות של שירותים, שלא תמיד נגישות למשתמשים ממוצעים שרק רוצים לשתף קבצים מרחוק ותו לא.

FreeAgent DockStar הוא פתרון אלגנטי חדש ונאה לעין מבית סיגייט (Seagate), שמאפשר לשתף קבצים באופן קליל, שאינו דורש ידע טכני מיוחד מצד המשתמש. המדובר בהתקן שמחברים מצד אחד לנתב האינטרנט בבית בעזרת כבל רשת, ומצד שני אפשר לחבר אליו עד שלושה התקני אחסון חיצוניים בממשק USB (כונני פלאש או "דיסק-און-קי") וכונן נוסף מסדרת כונני ה-FreeAgent Go החיצוניים של סיגייט, בעזרת מתאם מיוחד.

לאחר תהליך הגדרה פשוט, שמבוצע כולו דרך האינטרנט, מגיעים לממשק בו ניתן לצפות בכוננים המחוברים למתאם, לראות את כל התכנים השמורים בהם ולהשתמש בהם מרחוק – כאילו הם נמצאים בתוך המחשב – ולבצע כל פעולה: העתקה, מחיקה, שמירה, צפייה ועוד. אין צורך להגדיר כתובת רשת או הרשאות – כל מה שצריך הוא לספק כתובת דוא"ל חוקית וסיסמה, ולאחר מכן אפשר לגשת אל הכוננים המחוברים מכל מקום באינטרנט ומכל מחשב.

את הכוננים הללו ניתן לחבר ולנתק לפי רצון או צורך, ואפשר לבצע אפילו החלפות "חמות". בכל כניסה לממשק האישי דרך דפדפן האינטרנט מבוצעים רענון ובדיקה מחדש של הכוננים המחוברים באותו רגע, ואם מבצעים החלפה "חמה", אפשר לבצע רענון ידני בקלות. השירותים הללו מוצעים דרך האתר של חברת Pogoplug, שהציעה בעצמה בעבר התקן דומה, אך פחות ידידותי.

דרך ממשק הרשת ניתן גם לשתף תיקיות עם חברים (משום מה לא קבצים בודדים, אלא תיקיות בלבד): מסמנים תיקייה, מזינים את כתובות הדוא"ל של החברים עמם רוצים לבצע את השיתוף – וזהו. לאחר קבלת ההודעה, יכול כל חבר ללחוץ על קישור שיוביל אותו לתיקיות המשותפות עמו בלבד. בממשק המשתמש הראשי ניתן לעקוב אחר התיקיות המשותפות, כמו גם אחר תיקיות שנשלחות ממשתמש DockStar אחר.

יתרה מזאת, ניתן לסמן אפשרויות שישתפו את התיקיות גם עם חברים בטוויטר (Twitter), פייסבוק (Facebook) או מייספייס (Myspace), להזין את התיקייה כתזרים RSS, לאפשר צפייה פומבית ואף לאפשר עדכון של כל האנשים שמקושרים לתיקייה לקבל הודעה אם יהיה בה שינוי כלשהו. בקיצור: מרכז שיתוף קבצים אמיתי.

בעזרת תוכנית קטנה אפשר לשלב בקלות את הכוננים המחוברים לנתב גם בתצוגת "המחשב שלי", ולהשתמש בהם ככוננים לכל דבר – וכמו במקרה של הגישה דרך האינטרנט, אפשר לבצע החלפה "חמה" ואז לבצע רענון כדי להציג את החומרים בכוננים החדשים. כמוזכר לעיל, ה-DockStar מיועד גם לשמש כתחנת עגינה לכונני ה-GreeAgent Go החיצוניים של סיגייט, אך יש צורך בעדכון תוכנה קטן כדי לאפשר למחשב לזהות את הכונן דרך תחנת העגינה ולאפשר לבצע אליו גיבויים באמצעות התוכנה המגיעה עמו.

הבעיה היחידה המהותית שמצאנו, היא שלאחר שמתרגלים למתאם הזה ולגישה הכל כך קלילה אל הקבצים דרך האינטרנט, נגמרת לה השנה הראשונה במהירות ואז צריך להתחיל לשלם 30 דולרים תמורת המשך השימוש בשירות. אמנם אפשר להשתמש באמצעי האחסון ברמת הרשת המקומית, ולא דרך האינטרנט, אבל זה כבר לא אותו דבר. האם 30 דולרים לשנה זה הרבה או לא – זו כבר החלטה אישית של כל אחד מכם.

לסיכום, אין ספק שה-FreeAgent DockStar הוא מוצר משלים נהדר שמקל מאוד על גישה לקבצים מרחוק, ובאופן מאוד אלגנטי ונגיש – גם למשתמשים לא טכניים בעליל.

ציון סופי: 91

מידע
מחיר: 430 ש"ח (אחריות שנה)
ספק: CRG

מפרט
ממשק רשת: את'רנט (חיבור לנתב)
מחברים: שלוש יציאות USB 2.0 + מתאם לכונני FreeAgent Go
מידות: 86x85x38 מ"מ
משקל: 500 גרם

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים