חוקרים טייוואנים הצליחו להשתמש ב-Apple Watch להטסת רחפנים

מארק ון, המייסד ומוביל הפרויקט המציא תוכנה בשם Dong coding אשר כוללת אלגוריתם שעוזר להטיס רחפנים, לשלוט באורות ולשנות צבעים באמצעות מחוות ידניות המועברות דרך השעון שפועל כשלט רחוק

ספורטיבי מתמיד. Apple Watch. צילום: BigStock

חוקרים טייוואנים של +PVD הדגימו בהצלחה את השימוש בשעון החכם של אפל (Apple ), ה-Apple Watch, לצורך הטסת רחפנים ללא ג'ויסטיק, בדומה לטכנולוגיה ששימשה לשליטה בכדורים כמו דרואיד BB-8 בסרט האחרון בסדרת סרטי מלחמת הכוכבים, "הכוח מתעורר".

מארק ון, המייסד ומוביל פרויקט +PVD התחבר עם פרופסור מאוניברסיטת צ'ונג האסינג (National Chung Hsing) ועם שלושה חברים אחרים, והמציא תוכנה בשם קידוד דונג Dong coding אשר כוללת אלגוריתם שעוזר להטיס רחפנים, לשלוט באורות ולשנות צבעים באמצעות מחוות ידניות המועברות דרך השעון של אפל שפועל כשלט רחוק. באמצעות התוכנה מפרש ה-Apple Watch את המחוות הידניות או האותות, ואז משדר אותם אל הרחפן כפקודות. האלגוריתם הוא תוצאה של 18 חודשי מחקר של צוות +PVD, והוא נועד לעבודה בכל מכשיר לביש, שיוכל להעניק לו את היכולת לשלוט בכיווני התנועה של הרחפן.

"כשאני מוחא כפיים פעמיים האור נדלק, מכיוון שהוא מזהה שאני מוחא כפיים. כשאני כותב את האות האנגלית R באוויר האור האדום נדלק, וכשאני כותב Y, האור הצהוב נדלק. ולבסוף, כשאני מוחא כפיים פעמיים האור כבה", תיאר ון את הפיתוח, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). "תוך כדי התהליך אנו מתקשרים בינינו באמצעות Human Computer Interface על ידי שימוש באינטרנט של הדברים ובמכשיר-לביש", הוסיף ון.

הטכנולוגיה עדיין בשלבי התהוות, אבל נראה כאילו שיש עליה השפעות גדולות של גורמים סביבתיים חיצוניים כמו רוח. מעבר לכך, על אורך חיי הסוללה להשתפר, ולספק יותר מ-20 דקות שימוש ממה שהסוללה מאפשרת כיום. "הביצועים של הרחפן היו נהדרים, למרות שהסביבה סיפקה קצת אתגר – זרימת האוויר הקשתה עוד יותר על השליטה ברחפן. אני חושב שאנחנו יכולים לשפוט את התוצאה לטובה, אם אנחנו לא כוללים את הגורמים הסביבתיים", אמר וו ג'יה-הסין, אחר הסטודנטים באוניברסיטת Hsiuping.

צוות +PVD פנה לרישום התוכנה כפטנט באמצעות משרד הקניין הרוחני של טייוואן, Li & Cai Intellectual Property Office. בינתיים, מומלץ לבדוק את סרטון ההדגמה שמציג את Parrot AR Drone 3.0 בפעולה – רחפן הטס באמצעות ה-Apple Watch.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים