יוג'ין קספרסקי: "משתמשי מקינטוש חיים באשליה שהם מאובטחים – הם שוגים בענק, ויינזקו עוד יותר בעתיד"

"אפל מסכנת את לקוחותיה בכך שהיא לא נערכת מספיק לנוזקות לרכיביה", אמר קספרסקי בעת הצגת מוצר חדש של ענקית האבטחה למחשבי המקינטוש ● לדבריו, "לפושעים המקוונים 'משתלם' להשקיע בפיתוח נוזקות למקינטוש, כי כדאי להם לשלב את מחשבי המקינטוש כחלק מרשתות בוטנט הכוללות מחשבי זומבי" ● וארטאן מינאסיאן, ראש קבוצת ניהול מוצרים בקספרסקי: "נדרש חריש עמוק תודעתי בקרב משתמשי מקינטוש"

"כבר שנים אני מדבר על זה שיבוא היום ומשתמשי מקינטוש ייפגעו מנוזקות כמו שאר עולם המיחשוב שעובד על חלונות (Windows), ואף אחד לא מקשיב לי. השנה וחצי האחרונה הפגישה את דברי עם המציאות: משתמשי מקינטוש חושבים שהמחשבים שלהם מאובטחים, אבל הם חיים בחלום, באשליה. לא רק שהם אינם מאובטחים, אלא שהם צפויים להינזק יותר ויותר בחודשים הקרובים", כך אמר יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל Kaspersky Labs, הנושאת את שמו.

קספרסקי דיבר במסיבת עיתונאים במוסקבה, רוסיה, בה הוצג מוצר של ענקית האבטחה הרוסית למחשבי המקינטוש. המוצר ישוחרר לציבור בעוד חודש. קספרסקי מיוצגת בישראל על ידי פאואר תקשורת.

הסיבה לגידול הצפוי בכמות הנוזקות למקינטוש וברמת התחכום שלהן, אמר קספרסקי, היא בגידול בנתח השוק של רכיבי אפל (Apple). מחשבי המקינטוש מהווים כ-6% משוק המחשבים, ואילו רכיבי אפל כלל תופסים כ-10% מכלל שוק המיחשוב אם נכללים בו גם טלפוני iPhone ומכשירי iPad. "כיום, כאשר לאפל יש כבר נתח שוק משמעותי ולא 1-2% כבעבר", אמר קספרסקי, "לפושעים המקוונים 'משתלם' להשקיע בפיתוח נוזקות למקינטוש, כי כדאי להם לשלב את מחשבי המקינטוש כחלק מרשתות בוטנט הכוללות מחשבי זומבי".

לדברי קספרסקי, "אפל מסכנת את הלקוחות שלה בכך שהיא מזניחה את הטיפול החשוב והקריטי של שדה אבטחת המידע. היא לא נערכה כיאות לכך שהגידול בנתח השוק שלה יביא לגידול משמעותי בכמות הנוזקות המיועדות למקינטוש". הוא הוסיף, כי "על אפל לשנות את צורת העבודה שלה, לשנות את התרבות הארגונית שלה ולהתחיל להקדיש משאבים לתחום. עליהם ליצור ממש שכבת אבטחה, תוך גמישות ותגובה מהירה יותר".

המצב של אפל כיום, אמר קספרסקי, "מזכיר את מצבה של מיקרוסופט (Microsoft) לפני תריסר שנים, בתחילת המילניום. כל עוד הנושא לא הכביד על המשתמשים, מיקרוסופט לא טרחה להקדיש משאבים לאבטחה".

מנכ"ל ענקית האבטחה הרוסית הוסיף, כי "מערכת ההפעלה iOS מאובטחת בהרבה מזו של מקינטוש, ולכן יהיה הרבה יותר קשה לפגוע בטלפונים החכמים ובמחשבי הלוח, אבל זה לא בלתי אפשרי. אם זה יקרה, זה יהיה הרבה יותר קשה לנקות את הרכיב שנפגע. בכל מקרה, אני סומך על הרעים שיצליחו במשימתם".

פערי תפישה בין משתמשים
וארטאן מינאסיאן, ראש קבוצת ניהול מוצרים בקספרסקי, הציג ממצאי מחקר שנערך במימון החברה, אשר הצביעו על הפערים במודעות ובפעילות של משתמשי מקינטוש לעומת משתמשי חלונות. המחקר נערך בחודשים פברואר-אפריל השנה על ידי Harris Interactive בקרב 8,800 משתמשים מארה"ב ומאירופה. מהמחקר עולה, כי בעוד 43% ממשתמשי חלונות מצפינים קבצים רגישים, רק 20% ממשתמשי מקינטוש עושים זאת. כמו כן, 26% ממשתמשי חלונות מודאגים מהאיומים ברשת, בעוד שרק 17% ממשתמשי מקינטוש מודאגים. 24% ממשתמשי חלונות מתעניינים בתחום אבטחת מידע ופועלים פעולות לאבטחת מחשביהם, לעומת 10% בלבד ממשתמשי מקינטוש. בנוסף, רק 17% ממשתמשי חלונות סבורים כי העיסוק באבטחה הוא מוגזם, לעומת 34% ממשתמשי מקינטוש.

עוד עולה מהמחקר, כי בעוד 17% ממשתמשי חלונות סבורים כי הם מתקשים להבחין בין דואר זבל לדואר אלקטרוני לגיטימי, הרי ש-29% ממשתמשי מקינטוש סבורים כך. הנתון החמור מכל, לדעת מינאסיאן, הוא שבעוד ש-47% ממשתמשי חלונות סבורים שיש סכנה למערכת ההפעלה שלהם, רק 14% ממשתמשי מקינטוש סבורים כך. "נדרש חריש עמוק תודעתי בקרב משתמשי מקינטוש", סיכם.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לרוסיה

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניקולאי

    לדעתי הוא מדבר שטויות, המק לא במצב כל כך גרוע, חוץ מזה הפריצות הן לא בתוכנה של אפל, אלא הפריצה היתה דרך ג'אווה.

אירועים קרובים