מי מרוויחים יותר – מתכנתי פיית'ון, ג'אווה או דוט.נט?

מה ההבדל בין השכר של מתכנתים מתחילים למנהלים בתחום? מה עם מתכנתי רובי? והאם אנשי אבטחת איכות - QA - מקבלים שכר "איכותי"? מערכת אנשים ומחשבים בודקת

מערכת אנשים ומחשבים ואתר ניהול הקריירה ג'ובמאסטר (JobMaster) ממשיכים בפרויקט לפרסום נתוני השכר של בעלי מקצועות שונים בעולם ההיי-טק, והפעם החלטנו לבדוק כמה מרוויחים מתכנתים בשפות תכנות שונות.

מהנתונים עולה כי השכר בשפות התכנות דוט.נט, ג'אווה, ++C/C ופיית'ון מרוויחים שכר פחות או יותר דומה: אצל כולם, מתכנתים בעלי ותק של שנה מקבלים שכר של בין 19 אלף ל-20 אלף שקלים בחודש, ואלה מהם שמאחוריהם ניסיון של מעל חמש שנים משתכרים בין 25 אלף ל-36 אלף שקלים. מתכנתים במשרות ניהול מקבלים בדרך כלל שכר של בין 30 אלף ל-45 אלף שקלים.

מה עם שפת התכנות רובי? ובכן, טווח השכר של מתכנתים בשפה זו מעט יותר נמוך, ונע בין 15 אלף שקלים לחודש למתכנת מתחיל ל-30 אלף לעובד עם חמש שנות ניסיון ומעלה.

מקור: ג'ובמאסטר

מקור: ג'ובמאסטר

עוד בחנו משרות בתחום ה-QA. כאן, השכר של עובד מתחיל עומד בדרך כלל על בין 10,000 ל-13 אלף שקלים. בתפקידים ניהוליים מדובר על בין 21 אלף ל-28 אלף שקלים לחודש. ראשי צוותים בעלי ניסיון של עד שנה יראו בתלוש שלהם סכומים שיכולים להגיע ל-17 אלף עד 21 אלף שקלים. ראשי צוות בכירים מרוויחים 25 אלף עד 33 אלף שקלים.

מקור: ג'ובמאסטר

מקור: ג'ובמאסטר

שי חן, סמנכ"ל מעסיקים ומועמדים באתר ג'ובמאסטר, אמר כי "נוהגים לדבר על 'תעשיית ההיי-טק', אבל זאת לא תעשיה אחידה, ומטבע הדברים, גם טווחי השכר בה אינם אחידים. נקודה שמעניין לשים אליה לב היא שעל אף ששכר הכניסה לתעשיית ההייטק לא נמוך, עדיין יש הרבה משקל לניסיון, והקפיצות עם העלייה בוותק – משמעותיות. אני מאמין שגם למעסיקים בתעשייה הזו חשוב לתגמל על ותק כדי לעודד את עובדיהם להתמיד במקום העבודה".

"ומילה לקהל העובדים", הוסיף. "תעשיית ההיי-טק היא תעשיה שדורשת התעדכנות מתמדת בידע. עובד שרוצה להתקדם בה, אם באותה חברה שבה הוא עובד או במעבר בין חברות – חשוב שיקפיד כל העת להתעדכן בשפות התכנות השונות. יש כיום בשוק מענים טובים לכך – הן אונליין והן במסגרות לימוד ממוקדות".

רוצים לדעת כמה מרוויחים במקצועות ה-IT המרכזיים? לחצו כאן.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריק

    משכורות המפתחים בפועל הן יותר גבוהות. אף אחד מזמן לא מופתע ממשכורות של 40 אלף + למפתחים בכירים

  2. rt embedded זה אנטרנט ואפליקציות?

    זה פלטפורמה משלהם, אפשר להגיד iot, והם המתכנתים הכי טובים שיש כי מכירים את הברזלים.

  3. בדיחה

    הטבלה הזאת פשוט בושה. הכל לא נכון עלקקק QA שנה ראשונה10-13. ושלא נדבר שיחידי סגולה מגיעים אחרי 5 שנים ל18. בקיצור ממומן בטח כדי לקדם קורסים

  4. אנונימוס

    חרטא, לא אמין בכלל הלכתם על הביוקר, מניסיון. משרה ראשונה ללא ניסיון הרבה מעסיקים מנצלים

אירועים קרובים