כמה מרוויחים במקצועות ה-IT המרכזיים?

האם חגיגת השכר בהיי-טק הגיעה גם ל-IT? איזה מקצוע הכי מכניס - ואיזה הכי פחות? ומה עם המנמ"רים? ג'וב מאסטר ואנשים ומחשבים מציגים: תמונת מצב

השכר בהיי-טק גבוה. וב-IT? צילום אילוסטרציה: BigStock

בשנה האחרונה אנחנו עדים לחגיגת שכר בהיי-טק: כל הנתונים מראים שהמשכורות הממוצעות בענף קופצות, לעתים קרובות בשיעורים דו ספרתיים. יש מחסור כרוני בכוח אדם בענף והתחרות על כל עובד, ובמיוחד על כל טאלנט – קשה, מה שמביא את חברות ההיי-טק לשלם בהתאם.

האם זה נכון גם לחברות ה-IT – שהוא תחום מרכזי בהיי-טק, אבל אחד מני רבים? תשפטו בעצמכם, בטבלה שלפניכם. ג'וב מאסטר אספה עבור אנשים ומחשבים נתוני שכר בשישה מקצועות IT מרכזיים, על פי הוותק של העובד.ת. הנתונים כולם מופיעים בטבלה, אבל בחרנו להדגיש שניים מהם: המקצוע הכי מכניס – וזה שהכי פחות מכניס.

ובכן, המקצוע הכי רווחי לעובד.ת ה-IT, לפי ג'וב מאסטר, הוא זה של מנהל המערכות. הנתונים מראים שטווח השכר מתחיל מ-18 אלף שקלים לחודש למנמ"רים חסרי ניסיון ועד ל-35 אלף שקלים למנמ"רים בדרג ניהולי (בחרנו לקחת את טווחי הקצה). מנגד, מנתחי מערכות מרוויחים בין 12 אלף שקלים בחודשים הראשונים שלהם במקצוע ל-26 אלף שקלים לחודש, למנהלים שבהם.

נתן לוי, מנכ"ל ג'וב מאסטר, אמר לאנשים ומחשבים כי "אנחנו עדים כבר כמה שנים לצמיחה של תעשיית ההיי-טק הישראלית, ואתה הדרישה לכוח אדם איכותי. זה נבע בין השאר מכניסתן של חברות גלובליות נוספות לישראל ומהחלטתן להקים כאן את מרכזי הפיתוח או השיווק שלהן. אך הקורונה העצימה עוד יותר את המגמות הללו. הרבה מההון שהיה מושקע עד כה בתעשיות יותר מסורתיות עבר לחברות טכנולוגיות. מספיק להסתכל על כמויות ההנפקות של חברות היי-טק בבורסה כדי להבין את העוצמה הפיננסית שהתעשייה הזאת מחזיקה".

מקור: ג'וב מאסטר

מקור: ג'וב מאסטר

"תעשיית ה-IT באופן ספציפי התפתחה גם מתוך הצורך הגובר בפתרונות סייבר, לאור השכיחות של אירועי פריצה למאגרי מידע של חברות ולדרישות רגולטוריות חדשות", הוסיף לוי.

"אולם", הוא ציין, "התחזקות הענף מביאה אתה גם אתגרי גיוס מורכבים. בשנתיים האחרונות אנחנו רואים פערים הולכים וגדלים בין היקפי הביקוש וההיצע בעובדים. הפער הזה גורר אתו עליות שכר, אבל גם זה פתרון חלקי. חברות היי-טק מבינות רק עכשיו שגם היענות לדרישות שכר גבוהות לא תמיד מספיקה, והחוסרים עדיין נותרים מאוד גבוהים".

"לחוסרים הללו יש גם השלכות ברמת המקרו, בדמות חברות היי-טק ישראליות שבוחרות להקים את מרכזי הפיתוח שלהן מחוץ לישראל, וידע חשוב שזולג החוצה ולא נשאר בארץ. אחד הפתרונות שנמצאו אפקטיביים הוא פיתוח של ערוצי הכשרה קצרים וממוקדים, לעתים בתוך החברות עצמן ולעתים במסגרות לימודיות אחרות, כדי להגדיל את היצע העובדים בטווח זמן קצר", אמר לוי.

מה תהיה ההשפעה של הפתרון הזה ושל ההתפתחויות האחרות? את זה נגלה בחודשים הקרובים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רון

    דוד צודק, הנתונים אכן נמוכים, איש bi טוב ירוויח 35k בקלות ללא ניהול, עם ניהול 40k ומעלה

  2. יהודה

    לדוד - אחי שולח לך קורות חיים. אני מסתפק ב-40,000 ואומר יפה תודה רבה. נראה לי שאתה חי בסרט

  3. דוד

    BI עם ותק מעל 10 שנים 50000 שח שכר , הנתונים נמוכים מאד ...

אירועים קרובים