חואקין רייקסה, קומוולט: "69% מהמידע בארגונים – חסר ערך, או שלא יודעים שהוא בעל ערך"

"רוב המידע הרגיש של כל חברה מצוי בתיבות הדואר הארגוניות, וברוב הארגונים ניתן לקבל את המייל ברכיבים הניידים; הצורך בניתוח מעמיק של המידע, לטובת היבטים עסקיים, ל-Analytics, ניתוח צופה פני עתיד, יש ערך רב בטיוב קבלת ההחלטות, לבינה העסקית, BI יש ערך שפעמים רבות ארגונים אינם מודעים לו", אמר רייקסה, סגן נשיא מזרח EMEA בחברה

חואקין רייקסה, סגן נשיא אזור מזרח EMEA בקומוולט. צילום: ניב קנטור

"ארגונים משקיעים הון באחסון מידע, אלא ש-69% ממנו הוא לא בעל ערך, או שהוא בעל ערך עסקי והם אינם יודעים זאת. נדרש לשנות מצב זה, בו רק שליש מהמידע צריך להיות מטופל בדרך אחת ולא אחרת, יקרה יותר. זאת, לטובת הליכי ההתייעלות של התשתיות ולטובת חיסכון כלכלי", כך אמר חואקין רייקסה, סגן נשיא אזור מזרח EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה), קומוולט (Commvault).

רייקסה היה אורח הכבוד בכנס לקוחות שערך הסניף הישראלי של החברה ואשר עסק בניהול מידע מתקדם בפלטפורמה אחת אחודה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם וילה בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

לדבריו, לצד מצוקותיהם ה"רגילות" של המנמ"רים, של ריבוי דרישות וצמצום התקציבים, הרי שמזה כמה שנים עומדים בפניהם כמה אתגרים, טכנולוגיים ברובם. האחד, ציין, הוא הגידול האקספוננציאלי, הבלתי פוסק, בהיקף המידע, אותו יש לאחסן, לארכב ולנהל; הצטברות של Big Data, מידע רחב היקף, שפעמים רבות מטופל חלקית או אינו מטופל כלל; "מידע שחור" (Dark Data), כלומר קיומו של מידע שידוע שהוא מאוחסן, אבל לא ידוע למה מאחסנים אותו, לא ידוע מהו, ולא ידוע מה הערך העסקי שלו, אם בכלל, או האם אכן נדרש לאחסנו; המעבר המסיבי של ארגונים לענני מיחשוב, פרטיים, ציבוריים ובני כלאיים, "ויש לטפל במידע המאוחסן בתצורות והמיקומים השונים שלו, לרבות השינוע שלו בצורה קלה וחסכונית"; המעבר של עובדים בארגונים לעבודה במובייל, "רוב המידע הרגיש של כל חברה מצוי בתיבות הדואר הארגוניות, וברוב הארגונים ניתן לקבל את המייל ברכיבים הניידים; הצורך בניתוח מעמיק של המידע, לטובת היבטים עסקיים, ל-Analytics, ניתוח צופה פני עתיד, יש ערך רב בטיוב קבלת ההחלטות, לבינה העסקית, BI יש ערך שפעמים רבות ארגונים אינם מודעים לו".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

החברה, אמר רייקסה, הוקמה בשנת 1996, מאז 2001 יש לה מערך מוצרים, ולדבריו, על פי ניתוחי חברות המחקר הכלכליות, היא בעלת הצמיחה המהירה ביותר בין ספקיות ה-IT, עם גידול שנתי של 21%, הנובע רק מצמיחה אורגנית ובלא רכישות. לחברה, אמר, יש 2,400 עובדים, המטה הראשי שלה בארה"ב, יש לה יותר מ-20 אלף לקוחות ארגוניים, מארגוני ענק ועד ארגונים בינוניים.

בעבר, אמר רייקסה, החברה פעלה בעולמות הגיבוי והשחזור, אולם בשנים האחרונות היא ממוקדת בניהול המידע ובניהול האחסון. "אנו מספקים פלטפורמה אחת לניהול כלל המידע, אנו עוזרים לנהל את המידע בשרתים וירטואלים ובעת מעברו לענן, בין עננים, וחזרה ל'קרקע', לדטה סנטר הארגוני, אם הדבר נדרש. אנו מטפלים במידע אשר מצוי בתחנות הקצה הניידות – מחשבים ניידים, טאבלטים וטלפונים חכמים". לדבריו, ייחודה של הפלטפורמה הוא בהיותה אחת, אחודה, המנוהלת ממקום אחד, באופן שניתן לנצל את ניהול המידע לטובת ההיבטים העסקיים של הארגון. לא משנה איפה המידע: אנו קוראים אותו פעם אחת, מסווגים אותו, הופכים אותו לווירטואלי ואז ניתן לארכבו, לאחסנו, לנתחו, לשולפו, ולעשות איתו כל פעולה נדרשת".

רייקסה סיים באומרו כי "בשל כך אנו מובילים בתחום ניהול המידע על ידי שלוש חברות המחקר: גרטנר (Gartner), פורסטר (Forrester) ו-IDC – זו השנה הרביעית, כי אנו מסייעים לצמצם את ההוצאות ומביאים החזר השקעה מהיר למוצרים".

פרנק שווויק, מומחה לבסיסי נתונים, קומוולט, הציג את יכולתם של מוצרי החברה לסייע בייעול הניהול של המידע שבבסיסי הנתונים, באופן המספק ערך רב יותר למידע. לדבריו, "למרות מה שחושבים, לפיו מירב המידע מצוי בתיבות הדואר הארגוניות, הרי רוב רובו של המידע מצוי בבסיסי הנתונים, ולכן חשוב מאד עד קריטי לטפל בו כשהוא שם".

הוא ציין כי מוצרי החברה "מדברים" עם כלל בסיס הנתונים בשוק, אורקל (Oracle), כולל מוצרי ה-אקסה, סאפ (SAP) כולל מוצרי ה-HANA, סייבייס, DB2 של יבמ (IBM) ו-SQL. בנוסף, אנו 'מדברים' עם מערכות ההפעלה השונות, מחלונות (Windows) ולינוקס (Linux) ועד כל המערכות שבעולם המובייל. לצד יכולות ניהול המידע בבסיסי הנתונים, אמר שווייק, "יש לנו יכולת למניעת שכפול מידע, דה דופליקציה, יכולת לטפל במידע שלא כווץ ולא הוקטן, וכן פרקטיקות לטיפול במידע, כך שאז ניתן לעשות דברים באופן אוטומטי. היקף המידע גדל באופן משמעותי ומנגד חלונות הגיבוי של הארגונים ממשיכים להיות זהים – שמונה שעות בלילה או פחות מזה, מה שהופך את הטיפול במידע בסביבת בסיסי הנתונים לקריטית. בסיס הנתונים הארגוני הוא ליבתו העסקית של הארגון ועליו להיות בעל אמינות שרידות יכולת גיבוי ושחזור, עם מינימום נפילות, ולכך אנו מסייעים".

"בסיסי הנתונים קשים לניהול מההיבט של גיבוי", סיכם שווייק, "אנו אגנוסטיים לכל חברות האחסון ועובדים עם 19 מעשרים המובילות, עם סטנדרטיזציה ויכולות אינטגרציה".

לאחר מכן הוצגה גרסה V10R2 של מוצר הדגל של החברה, Simpana, לגיבוי, שחזור, ניהול מידע בענן, הגנה על תחנות קצה, וארכוב מיילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים