פאנטקטיקס הישראלית זכתה בפרס האינטרנט היוקרתי וובי על "משחקי רעב"

פאנטקטיקס, חברת פורטפוליו של קרן JVP, גברה על ענקיות כמו EA וזינגה וניצחה בקטגורית משחקי חברה על פיתוח משחק המבוסס על הסרט "משחקי רעב" ● ירון לייפנברג, מייסד-שותף של פאנטקטיקס: "זה נפלא לקבל אישור בינלאומי בסדרי הגודל האלה לעובדה שתעשיית המשחקים הישראלית היא לא רק על המפה, אלא שחקן מוביל"

פאנטקטיקס (Funtactics) הישראלית זכתה בפרס המדיה היוקרתי וובי (WEBBY) לשנת 2013 בקטגורית משחקי חברה, על הפיתוח האטרקטיבי של משחק המבוסס על הסרט "משחקי רעב". התחרות נערכה בשבוע שעבר בניו יורק.

ההצלחה של פאנטקטיקס מפתיעה ומרשימה, שכן החברה הישראלית הצליחה להביס את חברות גדולות ובולטות בתחום, בהן אלקטרוניק ארטס (מדובר ב-EA, שפיתחה את המשחק הספורט הפופולרי FIFA) וזינגה (Zynga). פאנטקטיקס היא חברת פורטפוליו של קרן JVP ונחשבת לאחת מחברות המשחקים החברתיים המובילה בישראל. החברה מתמחה ביצירת משחקי מחשב חברתיים לשוברי קופות, תוך שיתוף פעלה הדוק עם האולפנים בהוליווד, בהם ליונסגייט ופאראמאונט. בין המשחקים הקודמים שיצרה החברה נמנים "משימה בלתי אפשרית 4" ו-"ראנגו". החברה הוקמה ב-2006 ובין מייסדיה ניתן למצוא את ירון לייפנברג וחבר הכנסת אראל מרגלית, מייסד JVP, שהאמין בחשיבת החיבור בין עולמות האינטרנט והתרבות. פאנטקטיקס מנוהלת כיום על ידי לייפנברג וסם גלסנברג והיא מעסיקה כ-30 עובדים. משרדי החברה ממוקמים בישראל ובארה"ב.

ירון לייפנברג, מייסד-שותף של פאנטקטיקס, אמר כי "זה נפלא לקבל אישור בינלאומי בסדרי הגודל האלה לעובדה שתעשיית המשחקים הישראלית היא לא רק על המפה, אלא שחקן מוביל. בזכות עבודה צמודה עם הצוות המדהים שלנו והסופרת של משחקי הרעב, סוזאן קולינס, הצלחנו לייצר קשר מדהים עם מיליוני המעריצים של סדרת הספרים והסרטים וזה מתבטא בהצלחת המשחק ובסדרת הפרסים היוקרתיים בהם זכינו. למרות הישגים קודמים, זה ללא ספק ההישג המשמעותי ביותר עבורנו. סם, השותף שלי ואני מתרגשים כבר שבועיים, מרגע שנודע לנו כי אנו מועמדים לפרס ואנו מתכוונים לחגוג את הזכייה באירוע מיוחד".

בהשקת המשחק לסרט "משחקי רעב". מימין: חבר הכנסת אראל מרגלית - מייסד JVP, ירון לייפנברג - מייסד-שותף של פאנטקטיקס

גדי תירוש, שותף מנהל בקרן JVP וחבר דירקטוריון בפאנטקטיקס, הוסיף וציין: "טוב לקבל הכרה רשמית לכך שחברות ישראליות יכולות להוביל לא רק בתחום הטכנולוגי, אלא גם בחיבור של טכנולוגיה ותוכן כפי שפאנטקטיקס הוכיחה לאורך השנים. לזכייה הזו יש מסר לחברות ישראליות רבות – להעז לשחק במגרש של הגדולים".

פרס וובי הוא הפרס הבינלאומי המוביל בתחום מצוינות באינטרנט, אשר הוקם ב-1996 ומיוצג על ידי האקדמיה הבינלאומית לאמנויות ומדעים טכנולוגיים. מעל 1,000 נציגים פעילים בחבר השופטים של ועדת הפרס, בהם מומחי אינטרנט, אנשי בידור, אנשי עסקים בכירים, ידוענים, אנשי חזון וזוכי וובי לשעבר. בין השמות הבולטים: המוזיקאי דיוויד בואי, אריאנה הפינגטון – נשיאה ועורכת המגזין Huffington Post, השותף המייסד של טוויטר (Twitter) ביז סטון, בכירים בגוגל (Google) ואינסטגרם (Instagram), ועוד. התחרות כוללת קטגוריות שונות, דוגמת אינטרנט, קולנוע, וידיאו, פרסום, אפליקציות סלולריות ומשחקי רשת. הפרס מוענק על ידי חבר השופטים של האקדמיה, וכן ישנו פרס המבוסס על בחירת הקהל, במסגרתו מצביעים מיליוני משתמשים ברשת מכל רחבי העולם.

גדי תירוש, שותף מנהל בקרן JVP וחבר דירקטוריון בפאנטקטיקסהמשחק "משחקי רעב" הושק בפברואר 2012 כאפליקציית פייסבוק (Facebook), זאת בעקבות ההצלחה המרשימה של משחק המחשב. עד כה זכתה האפליקציה ל-5 מיליון הורדות, ודורגה בין חמשת משחקי ההרפתקאות המובילים ברשת החברתית הפופולרית. בספטמבר האחרון השיקה פאנטקטיקס גרסה מוצלחת במיוחד ל-iPad, שהתברגה גבוה בדירוג ההורדות של AppStore.

וובי מצטרף לפרסים נוספים שגרפה פאנטקטיקס בשנה החולפת. החברה הישראלית זכתה גם בפרס "אפליקציית הבידור הטובה ביותר" לשנת 2012 של מגזין וראייטי (Variety), בין המובילים בתעשייה הבידור האמריקנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים