IDC: יבמ, אקסנצ'ר ודלויט מובילות את שוק הניתוח העסקי צופה פני עתיד

הענק הכחול דורג על ידי IDC במקום הראשון, הן בכל הנוגע לתפיסה האסטרטגית והן באיכות יכולות הביצוע ● על פי חברת המחקר, יבמ "מציגה שילוב מושלם של יכולות הנדרשות על מנת להמשיך ולהצליח בסביבה העסקית הנוכחית"

יבמ (IBM), אקסנצ'ר (Accenture) ודלויט (Deloitte) הן שלוש החברות המובילות את שוק הניתוח העסקי צופה פני עתיד – כך עולה מדו"ח חדש שפרסמה חברת המחקר IDC. הדו"ח מנתח את השוק בהיבטי הפתרונות, שירותי הייעוץ והיישום.

הענק הכחול דורג על ידי IDC במקום הראשון, הן בכל הנוגע לתפיסה האסטרטגית והן באיכות יכולות הביצוע. הדו"ח קובע, כי יבמ היא בעלת עוצמה גבוהה במיוחד בפיתוח אסטרטגיות המאפשרות ליצור את הדור הבא של כלים ומתודולוגיות, לשווק ולמתג שירותי ניתוח עסקי צופה פני עתיד ולפעול בראייה כוללת, שמאפשרת לה צמיחה אורגנית פנימית וצמיחה חיצונית כאחד. זאת, באמצעות שיתופי פעולה ורכישות.

על פי חברת המחקר, יבמ "מציגה שילוב מושלם של יכולות הנדרשות על מנת להמשיך ולהצליח בסביבה העסקית הנוכחית. היא מציגה את מערכת היוזמות האסטרטגיות המתאימות, שמאפשרות לה לשמור על מעמדה ולשפר אותו עוד יותר בעתיד".

"יבמ היא המובילה העולמית ביישום שיטות ותהליכים לניתוח עסקי צופה פני עתיד, בזכות הישענות על יכולות ליבה בתחום, ניהול ביצועים, כלים מתקדמים לניתוח אנליטי ולמיטוב, כלים לניהול מידע כלל-ארגוני וכלים לניהול תוכן כלל-ארגוני", קובעים חוקרי IDC. עוד הם כתבו, כי "מערכת ווטסון (Watson), שהשתמשה בעיבוד שפה מדוברת טבעית ובאלגוריתמים ייחודיים לאיתור מידע ותכנים, ושגברה על אלופי האלופים בשעשועון הידע ג'פארדי (Jeopardy), הייתה הראשונה מסוגה בתעשייה". על פי חברת המחקר, הענק הכחול הוא הגדול ביותר בנתח השוק שלו ובהיקף פעילותו בתחום, ומציג צמיחה מרבעון לרבעון.

אקסנצ'ר, שדורגה שנייה, הציגה אף היא גידול בנתח השוק שלה. לעומת זאת, היקף פעילותה של דלויט, המדורגת שלישית, הצטמצם. בצמוד לדלויט, במקום הרביעי, מדורגת קייפ ג'מיני (Capgemini), שהציגה צמיחה חיובית, אלא שהיקף פעילותה בשוק העולמי עומד על כרבע מזה של דלויט. אינפוסיס (Infosys) ההודית הגיעה למקום החמישי לאחר שרשמה ירידה בנתח השוק מרבעון לרבעון. אחריה הגיעו TCS, חברה בת לתחום שירותי IT של תאגיד הענק ההודי טאטא (TATA), שהציגה צמיחה רבעונית חיובית, וחברת הייעוץ PwC (ר"ת PricewaterhouseCoopers ), שהצמיחה הרבעונית שלה הייתה שלילית. במקומות השמיני והתשיעי, בהתאמה, דורגו וויפרו (Wipro) ההודית וקוגניזנט (Cognizant), שתיהן הציגו צמיחה רבעונית שלילית ונתח השוק שלהן קטן בהרבה משל שאר שמונת המדורגות. סוגרת את רשימת עשרת החברות הגדולות בתחום HP, שלה נתח שוק והיקף פעילות גדול בהרבה מחמש החברות הקודמות לה, אלא שצמיחתה בתחום היא שלילית.

IDC ציינה, כי לפני שיבחרו בפתרון של ניתוח עסקי צופה פני עתיד, כדאי ללקוחות הארגוניים לבחון את ההבדלים בהיצע בין החברות, לנצל את הפתרונות בתחום לטובת יצירת יתרון תחרותי, ליצור תרבות ארגונית לניתוח צופה פני עתיד ולשלב בין הכוח של הספקיות והאינטגרטורים לטובת הצלחת הפרויקט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים