אפל ממשיכה לדשדש בסין: מדורגת במקום החמישי בלבד בשוק הסלולר; סמסונג במקום הראשון

על פי נתונים שפרסמה גרטנר, הפער בין אפל לסמסונג בשוק הסלולר הסיני הכפיל את עצמו מאז הרבעון השלישי של 2011 ● בהיבטים רבים, הענקית מקופרטינו לא יכולה להלין אלא על עצמה, משום שהיא מסרבת לייצר מכשיר שתואם לרשת ה-3G של צ'יינה מובייל - ספקית הסלולר הגדולה ביותר בסין, בעוד שסמסונג מספקת מכשירים לכל חברות הסלולר במדינה ● נושא נוסף שכנראה עומד בין אפל למפעילה הגדולה צ'יינה טלקום, הוא סירובה של אפל לדרישתה של צ'יינה טלקום לחלוק איתה בהכנסות של חנות היישומים App Store

נראה שהסינים פשוט לא אוהבים את ה-iPhone. על פי דו"ח עדכני של גרטנר (Gartner) עדיין מדשדשת אפל (Apple) במקום החמישי בנתח השוק שלה בתחום הסמארטפונים בסין. על פי חברת המחקר, את הדירוג המקומי מובילה דווקא סמסונג (Samsung), השולטת ביותר מרבע מהשוק – יותר מפי שלושה מנתח השוק של אפל, המוערך ב-7.5% בלבד. זאת, למרות שבהיבט עולמי ניצבת אפל במקום הראשון בשוק הסמארטפונים, עם נתח של 25%. לפי הדו"ח, הפער בין אפל לסמסונג בשוק הסלולר הסיני הכפיל את עצמו מאז הרבעון השלישי של 2011.

בהיבטים רבים, הענקית מקופרטינו לא יכולה להלין אלא על עצמה, משום שהיא מסרבת לייצר מכשיר שתואם לרשת ה-TD-SCMDA 3G של צ'יינה מובייל, ספקית הסלולר הגדולה ביותר בסין. מכשיריה של אפל אמנם נמכרים אצל המפעילות צ'יינה יוניקום וצ'יינה טלקום, אך בכך היא בעצם מוותרת על בסיס מנויים פוטנציאלי של 650 מיליון משתמשים (50% מתושבי סין), שכן היא אינה מחבקת את מובילת השוק בסין – מהלך שסמסונג השכילה כבר לעשות.

יש לציין, כי ה-"תיאבון" מצד הלקוחות עדיין קיים. ראיה לכך ניתן למצוא בהודעה של צ'יינה מובייל משבוע שעבר, לפיה יש לה 15 מיליון לקוחות המשתמשים ב-iPhone פרוץ מדור 2 ברשת שלה.

בהנחה שרשתות דור 4 עדיין רחוקות מסין, יהיה מעניין לראות אם אפל תיסוג מסירובה ותפתח מכשיר לצ'יינה מובייל, גם אם המשתמשים בסין עדיין אדישים לדור 3 ולשירותים שהוא מציע. למעשה, אחוז משתמשי הדור 3 בסין עומד על 13% בלבד מכלל משתמשי הסמארטפונים, כך שייתכן, כי רובם המכריע של המשתמשים ימתינו עד לפריסת דור 4, שצפויה להתרחש לפחות עוד שנתיים-שלוש.

לדברי משרד התעשייה וה-IT הסיני, הממשלה לא מתכוונת להציע רישיונות לתדרים נוספים לפני שתשודרג ותורחב התשתית הנוכחית של תחנות הבסיס עד לכמות של 400,000 תחנות.

נושא נוסף שכנראה עומד בין אפל למפעילה הגדולה צ'יינה טלקום, הוא סירובה של אפל לדרישתה של צ'יינה טלקום לחלוק איתה בהכנסות של חנות היישומים App Store.

באחרונה פרסם משרד התעשייה וה-IT הסיני, כי בסין יש כבר מיליארד מנויי סלולר, מה שהופך את השוק הסיני להזדמנות הצמיחה הגדולה ביותר בעולם עבור יצרניות הסלולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים