רן גוראון, בזק: "ארגונים מקבלים החלטות שלא על בסיס מידע ונתונים – תפקידו של ה-BI הוא לשנות זאת"

"הרבה פעמים החלטות לא מבוססות על נתונים, או כי אין נתונים או שיש באופן חלקי, וההחלטות הן על בסיס הערכות, אומדנים, או נתונים מהזיכרון", אמר גוראון, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל שיווק בבזק. שהיה דובר המפתח בכנס BI BOOM ● לדבריו, "תפקיד ה-IT וה-BI הוא לסייע ללקוחות הארגוניים לעמוד בקצב שינויים מהיר, לספק מודל עסקי משתנה במהירות, ולתת כלים ומידע למצב בו הלקוחות של המידע משתנים ולעיתים הם לוקים בחוסר מקצועיות"

"במקרים רבים בארגונים מתקבלות החלטות כבדות משקל, שלא על בסיס מידע ונתונים. תפקידו של ה-BI הוא לשנות מצב זה", כך אמר רן גוראון, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל שיווק בבזק, שהיה דובר המפתח בכנס BI BOOM, שנערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצועני בינה עסקית. את הכנס הנחתה פלורה לוין, מנכ"ל משותף, B-PRO.

לדברי גוראון, "ה-BI הוא הנוף העסקי של הארגון. הבינה העסקית בבזק עשתה דרך אדירה לפני 5-6 שנים וכיום היא כמעט ארגון שהוא מחסן נתונים". "המציאות היומיומית בארגונים", אמר גוראון, "הופכת את המשפטים על חשיבות המידע לקלישאות. ארגונים תופסים את עצמם כאריות של נתונים וניתוחים אבל בפועל הרבה פעמים האריה הוא חתול".

"הרבה פעמים החלטות לא מבוססות על נתונים, או כי אין נתונים או שיש באופן חלקי, וההחלטות הן על בסיס הערכות, אומדנים, או נתונים מהזיכרון", אמר גוראון. הסיבות לדבריו הן: מחסני הנתונים מכסים רק חלק מהנתונים הרלוונטיים; ההשקעה בתחום ה-BI אינה עקבית; כמה שמשקיעים בבינה עסקית, זה אף פעם לא מספיק; קצב הפיתוח לא מצליח לעמוד בקצב הצרכים והדרישות; לא לכל העובדים יש נגישות לנתונים; ולבסוף – הנתונים שבאמת צריך – אינם.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"כל מחלקות הארגון – שיווק, מכירות, תפעול וניהול אפקטיביים, חייבים לצמוח מהנתונים", אמר גוראון, "האחריות היא על לקוחות ה-BI שצריכים להיות שותפים בעיצוב המוצרים והשירותים והמידע אותו הם צורכים. אפשר לספק את הסחורה למרות האילוצים. על צרכני ה-BI לקחת אחריות, להבין את הצד העסקי ולצרוך בינה עסקית חכמה והרבה".

תפקיד ה-IT וה-BI, אמר גוראון, "הוא לסייע ללקוחות הארגוניים לעמוד בקצב שינויים מהיר, לספק מודל עסקי משתנה במהירות, ולתת כלים ומידע למצב בו הלקוחות של המידע משתנים ולעיתים הם לוקים בחוסר מקצועיות".

מנגד, סיכם גוראון, "על לקוחות ה-BI להיות שותפים בעיצוב השירותים והמידע. הם נדרשים למיקוד ניהולי, להבנה של ה-BI, עליהם לדעת למצות את היכולות הקיימות טוב יותר, עליהם להגדיר דרישות בצורה מקצועית. כך, ייווצר החיבור המהודק יותר, שהוא מחוייב המציאות, בין ה-BI ובין הצד העסקי של הארגון".

טובית לייבה, יועצת טכנולוגית בכירה, ובוריס דהב, שניהם מאורקל (Oracle) ישראל, הציגו את תפיסת החברה לעולם הבינה העסקית. לדברי השניים, החברה השיקה לפני כמה חודשים מערכת חדשה, שנקראת Exalytics, אשר משלבת חומרה ותוכנה ומיועדת לניתוח נתונים מהיר.

המערכת, הסבירו השניים, מבוססת על טכנולוגיית ה-In Memory, שמאפשרת לשמור נתונים בהיקף גדול בזיכרון הזמין של המערכת (DRAM) וכך להגיע לביצועים מרשימים. לדברי השניים, המדובר בקופסה בנויה מראש, הכוללת את רכיבי התוכנה והחומרה יחדיו, שהבניה מראש שלהם מאפשרת לעבוד בצורה טובה ומהירה יותר, עם ביצועים מהירים יותר. הם הוסיפו כי למערכת הבינה העסקית יש יכולות ניראות, ניתוח נתונים באופן מתקדם, יכולת חיפוש נתונים מעמיקה, עם גישה לנתונים על גבי מערכות של אורקל ושאינן של אורקל. הם סיימו באומרם כי המערכצ אינה דורשת תצורה או שרת, וכי ניתן לחברה לרכיבי מיחשוב ניידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים