גרטנר: ג'י-מייל הוא המתחרה היחיד לאקסצ'יינג' של מיקרוסופט

בגרטנר אומרים אומנם כי נתח השוק של גוגל - שצברה עד היום כ-5,000 רישיונות לשימוש בגרסה הארגונית של ג'י-מייל בארגונים מסחריים - הוא רק אחוז בודד משוק הדואר האלקטרוני הארגוני, אך כאשר בודקים את השוק מנקודת המבט של דואר אלקטרוני המבוסס על שירותי ענן ארגוניים, חלקה של גוגל הוא קרוב ל-50% ● שוק הדואר האלקטרוני הארגוני המבוסס על שירותי ענן תופס כיום כ-4% משוק הדואר האלקטרוני הארגוני בכללותו, אך על פי מת'יו קיין, סגן נשיא למחקר בגרטנר, מדובר בשוק שצפוי להגיע עד ל-20% מהשוק הכללי ב- 2016 ועד ל-55% ב-2020

פריצה גדולה. ג'י-מייל

ג'י-מייל (Gmail), שירות הדואר מבוסס הדפדפן של גוגל (Google), מהווה כעת חלופה קיימת למיקרוסופט (Microsoft) בשוק הדואר האלקטרוני הארגוני – כך טוענת חברת המחקר גרטנר (Gartner) בנייר עמדה שפרסמה בסוף השבוע.

בגרטנר אומרים אומנם כי נתח השוק של גוגל – שצברה עד היום כ-5,000 רישיונות לשימוש בגרסה הארגונית של ג'י-מייל בארגונים מסחריים – הוא רק אחוז בודד משוק הדואר האלקטרוני הארגוני, אך כאשר בודקים את השוק מנקודת המבט של דואר אלקטרוני המבוסס על שירותי ענן ארגוניים, חלקה של גוגל הוא קרוב ל-50%.

שוק הדואר האלקטרוני הארגוני המבוסס על שירותי ענן תופס כיום כ-4% משוק הדואר האלקטרוני הארגוני בכללותו, אך על פי מת'יו קיין, סגן נשיא למחקר בגרטנר, מדובר בשוק שצפוי להגיע עד ל-20% מהשוק הכללי ב-2016 ועד ל-55% ב-2020. מכיוון שכך, לטענתו, יש להכיר בג'י-מייל כספק שירותי דואר מבוססי ענן לגיטימי, שכבר התבסס היטב בשוק.

קיין אף הוסיף שכיום, ג'י-מייל מהווה למעשה את המתחרה האמיתי היחיד לשירות האקסצ'יינג' (Exchange) של מיקרוסופט. הוא ציין שספקי שירותי דואר ארגוני אחרים כבר איבדו את המומנטום בשוק הזה – תוך שהוא מזכיר את GroupWise של נובל (Novell), את Lotus Notes ו-Lotus Domino של יבמ (IBM), ואת העובדה שסיסקו (Cisco) כבר יצאה מהשוק הזה. "אם יש מתחרה נוסף באופק הוא השירות Zimbra של VMware", אומר קיין, אך מוסיף, כי "מדובר בטווח הרחוק, כי החברה רק עכשיו מבצעת מיקוד מחדש בתחום הדואר האלקטרוני הארגוני".

לדברי קיין, "דואר אלקטרוני אינו סחורה, והדואר האלקטרוני מבוסס הענן עדיין נמצא רק בשלבי התבגרות. אנחנו מאמינים שעבור רוב הארגונים, נכון להיום, ביצוע שדרוג נוסף לתוכנה הקניינית שלהם, שיספיק לארגון עד 2014, הוא הצעד הנבון ביותר. גישה פחות מסוכנת לדואר אלקטרוני מבוסס ענן היא שימוש בפריסה היברידית בה חלק מתיבות הדואר חיות בענן וחלק מבוססות במערכת הדואר הקניינית. המודל ההיברידי הזה משחק לטובת הנקודות החזקות של מיקרוסופט בינתיים בזכות שליטתה בשוק הדואר האלקטרוני הקנייני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים