מקסיקו: כתבי אישום חמורים הוגשו נגד משתמשי טוויטר שדיווחו על מתקפת טרור שלא הייתה ולא נבראה

השניים פרסמו "עדכונים שוטפים" על מתקפות המתנהלות לכאורה בזמן אמת בבית ספר, ועל ילדים פצועים וחטופים ● פרקליטי הנאשמים מחו על ההאשמות בסעיפים של חבלה וטרור משום שהעונש המרבי על עבירות אלה הוא מאסר של 30 שנים

התביעה במקסיקו הגישה כתבי אישום על חבלה וטרור כנגד שני משתמשי טוויטר (Twitter) שפרסמו דיווחים כוזבים על כך שכנופיות סמים תקפו לכאורה מספר בתי ספר במחוז ורה-קרוז שבמדינה. המשתמשים פרסמו "עדכונים שוטפים" על המתקפות המתנהלות לכאורה בזמן אמת, ועל ילדים פצועים וחטופים.

העדכונים הכוזבים פורסמו ב-25 באוגוסט על ידי ג'ילברטו מרטינז ורה – מורה למתמטיקה בן 47, ומריה דה חזוס ברבו פגולה – עיתונאית ושדרנית רדיו בת 57. התביעה השוותה את הבהלה שזרעו הדיווחים הכוזבים בציבור לבהלה שזרע תשדיר הרדיו "מלחמת העולמות" של אורסון וולס בארצות הברית בשנת 1938, וטענה כי 26 תאונות דרכים נגרמו כאשר הורים מיהרו לבתי הספר כדי להציל את ילדיהם.

פרקליטי הנאשמים מחו על ההאשמות בסעיפים של חבלה וטרור משום שהעונש המרבי על עבירות אלה הוא מאסר של 30 שנים. "השניים לא התכוונו לזרוע בהלה", אמר אחד הפרקליטים, "הם בסך הכל פרסמו מידע לא נכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים