יישומי ג'י-מייל, Calendar ו-Google Docs יפעלו גם שלא במקוון

משתמשי ג'י-מייל יוכלו מעתה, גם שלא במקוון, לקרוא הודעות ולחבר הודעות חדשות (כולל השלמה אוטומטית של כתובות), להשיב להודעות, להוסיף תוויות וכוכבים, וכן לשמור הודעות בארכיון - הסביר אלכס גואולי, מנהל מוצר בכיר בחברת גוגל ● העבודה שלא במקוון אפשרית רק למי שרוכשים מנוי לשירותי Google Apps, ומנהלי המערכת יכולים להתקין את המאפיין מרחוק במחשבים של המשתמשים באמצעות מנגנון הניהול של דפדפן כרום

כל כך הרבה יישומים וכל כך הרבה בעיות. Google

לאחר חודשים רבים של דחיות ועיכובים תאפשר גוגל (Google), החל מהשבוע, שימוש בשירותי Google Docs, ג'י-מייל (Gmail) ו-Google Calendar גם שלא במקוון – צעד גדול לקראת הפיכתם של שירותי הענן לשימושיים יותר. "שירותי ג'י-מייל, Calendar ו-Docs הם היישומים הפופולאריים ביותר שלנו, ורצינו להציע אותם גם שלא במקוון", על פי רג'ן סת, מנהל מוצר בגוגל.

למרות שהחזון של גוגל נסוב על שירותים שמסופקים באמצעות האינטרנט, הרי שבפועל, המשתמשים צריכים לא אחת לעבוד ביישומים גם כאשר הגישה לאינטרנט אינה זמינה – למשל, ברכבת התחתית, במטוס או באזורי ספר. ללא מענה למצבים אלה, לא יכולה גוגל להציע חלופה אמיתית ליישומי אופיס (Office) של מיקרוסופט (Microsoft). העבודה שלא במקוון חיונית גם להצלחה של מחשבי Chromebook.

משתמשי ג'י-מייל יוכלו מעתה, גם שלא במקוון, לקרוא הודעות ולחבר הודעות חדשות (כולל השלמה אוטומטית של כתובות), להשיב להודעות, להוסיף תוויות וכוכבים, וכן לשמור הודעות בארכיון – הסביר אלכס גואולי, מנהל מוצר בכיר בחברת גוגל. המשלוח והסנכרון בפועל יתבצעו, כמובן, רק לאחר ששבים ומתחברים לאינטרנט.

העבודה שלא במקוון אפשרית רק למי שרוכשים מנוי לשירותי Google Apps, ומנהלי המערכת יכולים להתקין את המאפיין מרחוק במחשבים של המשתמשים באמצעות מנגנון הניהול של דפדפן כרום (Chrome).

עם זאת, המגבלות עדיין רבות: העבודה שלא במקוון זמינה לפי שעה רק למשתמשים בדפדפן כרום של גוגל, ורק לאחר שמתקינים את הרכיבים הנחוצים באמצעות Chrome Web Store. על פי סת, העבודה שלא במקוון תתאפשר גם בדפדפנים נוספים לאחר שאלה יתמכו במאפיינים הנחוצים של יישומי האינטרנט. היומנים נשמרים במלואם, אך בעבודה שלא במקוון לא ניתן להוסיף רשומות חדשות.

באשר למסמכים של מעבדי תמלילים וגיליונות אלקטרוניים, תתאפשר קריאה בלבד. כדי לערוך מסמכים יש להתחבר לאינטרנט. מצגות לא ניתן אפילו לקרוא שלא במקוון. העבודה שלא במקוון על הדואר האלקטרוני נעשית ביישום נפרד, ולא בממשק הרגיל של שירות ג'י-מייל, כך שכאשר שבים ומתחברים לאינטרנט יש לעבור בין יישומים ולהחליף ממשק. ביישום הנפרד לעבודה שלא במקוון נשמרות רק הודעות מהימים האחרונים, וכן כל ההודעות עם כוכבים, ולא כלל ההודעות -אם כי ניתן להגדיר שמירה של כל ההודעות ממשתמש מסוים, או כל ההודעות עם תווית מסוימת, ביישום לעבודה שלא במקוון.

"זה רק הצעד הראשון", הדגיש סת. "רצינו לתת מענה לדרישות החשובות ביותר של המשתמשים, ובהמשך נוסיף ונשפר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים