תיקון נזקי הפריצות לרשת של פלייסטיישן יעלה לסוני 171 מיליון דולרים לפחות

החברה הזהירה את המשקיעים, כי אם בעקבות הפרשה יתרחשו מקרים של גניבת זהות או הונאות בכרטיסי אשראי, עלול הסכום לעלות באופן משמעותי ● סוני העריכה ,כי פרשת זליגת הנתונים תפגע בהכנסותיה בשנת הכספים 2011, שתסתיים ב-31 במרס 2012

לא תשתתף בתערוכת הסלולר העולמית הקרובה בברצלונה

סוני (Sony) הודיעה אתמול (ב'), כי היא צופה שעלות התיקון של הנזקים שנגרמו כתוצאה מהפריצה לשרתים של פלייסטיישן (PlayStation) וגניבת הנתונים תסתכם ב-171 מיליון דולרים לפחות. סוני העריכה ,כי פרשת זליגת הנתונים תפגע בהכנסותיה בשנת הכספים 2011, שתסתיים ב-31 במרס 2012.

על פי הודעה שפרסמה היחידה לקשרי משקיעים של החברה, "על סמך הנתונים שעומדים כיום לרשותה של סוני, ההוצאות הכרוכות בפריצה לרשת, ככל הידוע עד כה, מוערכות בכ-14 מיליארד ין", שהם כ-171 מיליון דולרים.

עם זאת, החברה הזהירה את המשקיעים בשיחת ועידה שנערכה אתמול, כי ההוצאות עלולות לגדול באופן משמעותי. "עד כה לא התקבלו דיווחים מאושרים על גניבת זהות של לקוחות, ולא ידוע על שימוש כלשהו שנעשה בפרטים של כרטיסי האשראי שנגנבו", ציינה סוני. "אם יחול שינוי כלשהו במשתנים חשובים אלה, גם היקף ההוצאות עשוי להשתנות".

בתחילת אפריל אירעו מספר פריצות לשרתי סוני שמפעילים את רשת PSN (ר"ת PlayStation Network), כמו גם את Qriocity, Sony Online Entertainment ואתרי אינטרנט נוספים. שלשום (א') פורסם על פריצה נוספת שאירעה בתחילת החודש הנוכחי, לאתר האינטרנט של Sony BMG ביוון. אם כך אכן היה, הרי שהייתה זו הפריצה השביעית לשרתי סוני מאז תחילת אפריל.

על פי אחד הדיווחים שפורסמו ברשת, בפריצה שאירעה ב-5 במאי הצליחו התוקפים להניח יד על פרטים של יותר מ-8,000 משתמשים באתר האינטרנט של סוני, ובכלל זה שמות משתמשים וסיסמאות גישה לאתר, וכן כתובות דואר אלקטרוני. הפורץ שקיבל על עצמו אחריות למעשה סיפר, כי עשה זאת באמצעות ניצול פרצה מסוג SQL injection, שאפשרה לו להגיע ישירות למסד הנתונים של האתר, מסוג SQL.

מומחי אבטחה המליצו למשתמשים באתר של Sony BMG ביוון להחליף מיד את הסיסמה בכל האתרים שבהם הם משתמשים בה. "פריצה מהסוג שתואר אינה דורשת מיומנות רבה – די בחיפוש קפדני אחר פרצות, עד שמגלים פרצה מוכרת שדרכה ניתן לחדור לשרת", אמר צ'סטר וישניבסקי, יועץ אבטחה בכיר בחברת סופוס (Sophos), בהודעה שפרסם בבלוג.

בשבוע שעבר החלה סוני להפעיל מחדש את הרשת של פלייסטיישן, לאחר שזו הושבתה בעקבות הפריצות במשך שלושה שבועות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים