דיווחים: מכשירי iPhone אוספים נתוני מיקום אפילו כששירותי המיקום מבוטלים

בידיעה שהופיעה בוול סטריט ג'ורנל נטען כי אפילו כשקובעים את האפשרות Location Services במצב OFF, אוספים מכשירי iPhone נתוני מיקום כלליים ● בעקבות הממצאים כבר הודיעו מספר רשויות בארצות הברית ובאירופה כי הנושא ייחקר

אפילו כשקובעים את האפשרות Location Services במצב OFF, אוספים מכשירי iPhone נתוני מיקום כלליים – כך נטען בידיעה שהופיעה בוול סטריט ג'ורנל. זאת בעקבות דיווחים שהתקבלו על כך שמכשירי iPhone ומחשבי iPad של אפל (Apple), עם תמיכה בדור שלישי, אוספים נתונים מיקום ומאחסנים אותם באזור לא מאובטח של המכשיר.

מבדיקות שערכו בוול סטריט ג'ורנל עולה, כי איסוף הנתונים אינו מבוטל אפילו כאשר קובעים את האפשרות Location Services במצב OFF. כברירת מחדל אפשרות זו היא במצב ON. הנתונים נשמרים במכשירי iPhone בקובץ יומן בשם consolidated.db. בידיעה צוין כי למרות שהנתונים נשמרים במכשיר, הרי שאין כל ראיה לכך שהם נשלחים לגורם כלשהו – חברת אפל או כל גורם אחר.

בעקבות הממצאים כבר הודיעו מספר רשויות בארצות הברית ובאירופה כי הנושא ייחקר. אנליסטים ומומחים אחרים טענו כי הקובץ שימש ככל הנראה את חברת אפל לבחינה מוקדמת של שירותי המיקום, ולא הוסר לאחר שמערכת ההפעלה שוחררה לציבור הרחב, אך אין בתיאוריה זו כדי להרגיע את החוששים לפרטיותם. יתכן בהחלט שחברת אפל תפעל להסיר את הקובץ בעדכון הקרוב של מערכת ההפעלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים