פיירפוקס 4 הושק רשמית

הגרסה החדשה מציעה מהירות גבוהה יותר, ממשק משתמש חדש ומינימליסטי, מנוע ג'אווה-סקריפט משופר, תמיכה בחומרה ובסטנדרטים החדשים של HTML5 ועוד ● הגרסה הסופית הגיחה לאוויר האולם לאחר 12 גרסאות בטה ושתי גרסאות RC - כאשר האחרונה שוחררה פחות מיממה לפני ההשקה הרשמית ● עד למועד כתיבת שורות אלו כבר הורדו למעלה מ-5 מליון עותקים של הדפדפן החדש

באיחור של קרוב לשנה ממועד ההשקה המקורי, השיק אמש (ג') ארגון מוזילה (Mozilla) את הגרסה הרביעית של הדפדפן שלו – פיירפוקס (Firefox). הגרסה החדשה מציעה מהירות גבוהה יותר לעומת הגרסה הקודמת (פי שישה על פי מוזילה), ממשק משתמש חדש ומינימליסטי, מנוע ג'אווה-סקריפט (JavaScript) משופר ותמיכה בחומרה ובסטנדרטים החדשים של HTML5.

הגרסה הסופית של הדפדפן הגיחה לאוויר העולם לאחר 12 גרסאות בטה ושתי גרסאות RC – כאשר האחרונה שוחררה פחות מיממה לפני ההשקה הרשמית. באופן לגמרי לא מקרי, פיירפוקס 4.0 הושק כמה ימים לאחר שמיקרוסופט (Microsoft) השיקה את גרסה 9 של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer), ופחות משבועיים לאחר שגוגל (Google) השיקה את כרום (Chrome) בגרסה 10. כך, מוזילה מגלה היום שהעיכוב המשמעותי בהשקה של הגרסה החדשה, גרם למשתמשים רבים להוריד דווקא את כרום ולהשתמש בו – ולא תמיד על חשבון IE בלבד…

מבחינה ויזואלית, הדבר הבולט ביותר בדפדפן החדש הוא מרכוז רוב אפשרויות התפריט תחת כפתור יחיד בצבע כתום שמופיע (בגרסה העברית) בפינה הימנית העליונה של המסך. שינוי ויזואלי אחר הוא הכללה של מנוע הטפטים Persona בתוך הדפדפן, למרות שניתן עדיין להתקין תוסף מתקדם יותר בנוסף. שיפור ויזואלי מתקדם נוסף מוצאים כשניגשים לדף התוספים וההרחבות של הדפדפן החדש; כעת, במקום בחלון נפרד, המערכת מופיעה כלשונית חדשה במגוון צבעים, גוונים ופרטים, המקלה מאוד על איתור התוספים הפעילים, והשליטה בהם. במקביל, עבר מרכז ההרחבות שיפוץ גרפי גם הוא, ואיתור המידע בו קל יותר כעת.

אלמנט שכללו אנשי מוזילה בגרסה הרביעית, הוא שיפור בפס החיפוש/כתובת של הדפדפן (ה-"Awesome Bar"), שמציג בתוצאות החיפושים גם לשוניות פתוחות ומאפשר לעבור אליהן ישירות. תכונה חדשה אחרת, המכונת "פנורמה", מאפשרת לקבץ מאחורי הקלעים של הדפדפן כתובות לקבוצות שונות, להעניק להן שם, ולהציג בכל פעם רק קבוצה מסוימת של לשוניות (במטרה לחסוך מקום ובלגן). כמו בכרום, ניתן גם בפיירפוקס 4 להפוך לשוניות לקבועות ולהתייחס אליהן כאל יישומים.

כמו כל הדפדפנים העיקריים כיום בשוק, מציע פיירפוקס 4 תמיכה טובה יותר בהתקנים ובחומרה גרפית, ואפילו ניצול של שבבים גרפיים לצורך האצה של יישומים ומשחקים שכלולים בתוך הדפדפן. זה כולל גם תמיכה בסרטוני וידיאו באבחנה גבוהה (בתקן WebM), אחסון נתונים לא מקוון ועוד.

מבחינת פעולת המערכת ואבטחה, פיירפוקס 4 תוכנן לספק הגנה נגד קריסה של תוספים חיצוניים. במקרה "חירום", כל מה שצריך לעשות הוא לבצע רענון לדף שקרס – וזהו. תכונה נוספת בפיירפוקס 4 הוא תמיכה בתקן החדש שמאפשר למשתמש להורות לאתרים שלא לעקוב אחרי הרגלי הגלישה שלו.

עד למועד כתיבת שורות אלו כבר הורדו למעלה מ-5 מליון עותקים של הדפדפן החדש, מתוכם כ-18 אלף בישראל. למעקב אחר המידע הזה ולהורדת הדפדפן, בקרו באתר מוזילה בכתובת הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים