סין השתלטה על תעבורת האינטרנט של הממשל האמריקני

במשך 18 דקות, בחודש אפריל האחרון, ניתבה חברת צ'יינה טלקום מחדש את התעבורה מאתרים אמריקניים בעלי סיומות דוגמת gov. או mil. דרך שרתים סיניים - כך עולה מדו"ח שפרסמה ועדה של הקונגרס האמריקני ● בין היתר, נותבו אתרי הסנאט, הכוחות המזוינים, משרד ההגנה, נאס"א (NASA), משרד המסחר, המינהל הלאומי לימים ואטמוספרה, וכן אתרים של חברות היי-טק גדולות, כגון דל, מיקרוסופט, יאהו! ויבמ

צ'יינה טלקום (China Telecom), חברת הטלקום שנמצאת בבעלות ממשלת סין, "השתלטה" באפריל האחרון על תעבורת האינטרנט של אתרי הממשל האמריקני וניתבה אותה דרך שרתים בסין – דבר שמעלה תהיות קשות על אבטחת האינטרנט. הדברים עולים מדו"ח שפרסמה ועדה של הקונגרס האמריקני.

האירוע נמשך 18 דקות והתרחש ב-8 באפריל 2010, נכתב בדו"ח השנתי של הוועדה לקשרים כלכליים וביטחוניים בין ארצות הברית לסין, שפורסם ביום ד'. במהלך האירוע נותבה מחדש התעבורה של אתרי אינטרנט בעלי סיומות דוגמת gov. או mil., ובהם אתרי הסנאט, הכוחות המזוינים, משרד ההגנה, נאס"א (NASA), משרד המסחר, המינהל הלאומי לימים ואטמוספרה ועוד.

כן נותבה מחדש במהלך האירוע התעבורה לאתרי אינטרנט של חברות היי-טק אמריקניות גדולות, כמו דל (Dell), מיקרוסופט (Microsoft), יאהו! (!Yahoo) ויבמ (IBM). גם התעבורה אל אתרים ממדינות נוספות נותבה מחדש, ולמעשה – עברה במהלך האירוע התעבורה אל כ-15% מיעדי האינטרנט בעולם דרך שרתים בסין. הוועדה ציינה, כי לא ברור לשם מה עשו זאת הסינים, אך לתקריות כאלה "עלולות להיות השלכות קשות" והן עלולות לאפשר "פעולות עוינות חמורות".

בדו"ח נכתב, כי דני מק'פרסון, מנהל האבטחה הראשי של חברת Arbor Networks, הסביר לחברי הוועדה שייתכן שההסטה הגורפת של התעבורה נועדה להסוות מתקפה ממוקדת. ייתכן שהפעולה נעשתה כדי לעקוב אחר משתמשים או אתרים מסוימים, לשלול ממשתמשים גישה לאתרים מסוימים או להעביר נתונים למקום אחר, ציינו חברי הוועדה.

התקרית מדאיגה במיוחד אם לוקחים בחשבון דו"ח אחר שהכינה עבור הוועדה בשנה שעברה חברת נורתרופ גרומן, ובו צוין, כי סין מרגלת אחרי הממשל האמריקני כדי להשיג יתרון במקרה של לוחמה מקוונת. למעשה, מקורן של כמה מהמתקפות המתוחכמות ביותר – ובהן המתקפה על גוגל (Google) בינואר האחרון, שבעקבותיה איימה החברה להפסיק את פעילותה בסין – היה, על פי החשד, בסין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים