ריי אוזי ממיקרוסופט מתאר את העולם שלאחר עידן ה-PC

במזכר הפרידה שלו, לקראת פרישתו מהחברה, מספר ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט על ההצלחות של מיקרוסופט ועל האתגרים הניצבים בפניה ● הוא מודה, כי בתחומים מסוימים, "הביצוע של המתחרים עקף את שלנו מבחינת חוויית הניידות, השילוב המושלם בין החומרה, התוכנה והשירותים, היכולות החברתיות והצורות החדשות של התקשורת באינטרנט"

לקראת פרישתו מתפקיד ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט (Microsoft), פרסם ריי אוזי מזכר שבו הוא מתאר את השינויים שחלו בחברה מאז שתפס את המושכות שהעביר לידיו ביל גייטס.

המזכר, שנושא את הכותרת "שחר של יום חדש", נכתב תחת השפעה ברורה של הצלחת אפל (Apple), אף על פי שזו לא מוזכרת בו בשמה ולו פעם אחת. מזכר דומה, אגב, פרסם אוזי באוקטובר 2005, ובו שטח אסטרטגיה לתחרות יעילה יותר בחברות דוגמת גוגל (Google).

לפחות בעיניו של אוזי, נחלה מיקרוסופט הצלחה לא מבוטלת במעבר לשירותי מיחשוב ענן. הוא ציין, כי השירותים המקוונים של חלונות לייב (Windows Live) משלימים את חלונות (Windows) ואת אופיס (Office), ומזכיר את המעבר של אופיס מהמחשב המקומי לאינטרנט ולטלפון הסלולרי באמצעות שירותים דוגמת אופיס 365 (Office 365), אופיס 2010 (Office 2010), כמו גם SharePoint ו-Live. מערכות חלונות אזורה (Windows Azure) ו-SQL Azure, על פי אוזי, עדיין צעירות, אך מבטיחות להניח את היסודות לפלטפורמת השירותים של מיקרוסופט. אוזי הביע את שביעות רצונו גם מההתקדמות שרשמו מנוע החיפוש בינג (Bing) ופעילויות הפרסום של החברה.

ארכיטקט התוכנה הראשי הפורש של מיקרוסופט שיבח גם את ההתקדמות של החברה בתחום התחרות האחראית, והביא כדוגמה את יכולתם של צדדים שלישיים לגשת לשירותי חלונות בדיוק באותו האופן שבו מיקרוסופט עצמה ניגשת אליהם.

עם זאת, אוזי הודה, כי מיקרוסופט לא ניצלה את כל ההזדמנויות, ובתחומים מסוימים היא עדיין משתרכת מאחור. "חלק מהמוצרים של מתחרינו, וההתקדמות המהירה שלהם, ראויים בהחלט לציון", כתב. "מבלי לזלזל בחזון המוקדם והברור שלנו, הביצוע שלהם עקף את שלנו מבחינת חוויית הניידות, השילוב המושלם בין החומרה, התוכנה והשירותים, היכולות החברתיות והצורות החדשות של התקשורת באינטרנט".

אוזי רמז בכך על אפל, שמציעה חוויית ניידות מרשימה ושילוב מושלם בין חומרה, תוכנה ושירותים. אך ייתכן שהוא רומז גם לגוגל, שמציעה את מערכות אנדרואיד, אם כי חלק ניכר מההצלחה של אנדרואיד מיוחס ליצרניות הטלפונים וחברות הסלולר, בעוד שהניסיון של גוגל עצמה לשווק את מכשירי Nexus One לא עלה יפה, וגם ההצלחה של חנות היישומים Android Market רחוקה מלהשתוות להצלחת חנות iTunes של אפל. כתוצאה מכך, אנדרואיד מציעה כיום יסודות לא רעים, אך היא עדיין אינה סיפור הצלחה ברמה של iPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים