פייסבוק תובעת מפיצי דואר זבל

החברה תובעת שני תושבי לונג איילנד שבניו-יורק וחברה מקנדה בטענה שהפיצו הודעות דואר זבל כוזבות ברשת החברתית ● לדברי החברה, המפרים "ביקשו לפתות אנשים בפייסבוק לחתום על תוכניות סלולריות ולשלוח דואר זבל לחבריהם; הם מואשמים, כי השתמשו ברשת של פייסבוק על מנת להציע מוצרים ושירותים אטרקטיביים שכלל אינם קיימים"

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) הודיעה, כי הגישה באחרונה שתי תביעות נגד שני אנשים וחברה עסקית שאחראים, לטענתה, להפצה של הודעות דואר זבל כוזבות ברשת החברתית. בחלק מההודעות אף קראו המפיצים לנמענים להפיץ את ההודעות לחבריהם.

"השבוע הגשנו שלוש תביעות לבית המשפט הפדרלי בסן חוזה, קליפורניה, בגין הפרות של תנאי השימוש והחוקים הישימים על ידי הנתבעים", נכתב בהודעה שפורסמה בבלוג על ידי צוות האבטחה של פייסבוק. לדבריו, המפרים "ביקשו לפתות אנשים בפייסבוק לחתום על תוכניות סלולריות ולשלוח דואר זבל לחבריהם". עוד נכתב בהודעה, כי "הנתבעים – סטיבן ריכטר, ג'ייסון סוון וחברת מקס באונטי – מואשמים, כי השתמשו ברשת של פייסבוק על מנת להציע מוצרים ושירותים אטרקטיביים שכלל אינם קיימים".

על פי כתבי התביעה, שהוגשו ביום ג' האחרון, הפעיל סוון,  תושב לונג איילנד שבניו-יורק, "יותר מ-27 פרופילים מזויפים, 13 דפים מזויפים ולפחות 7 יישומים במסגרת תוכנית שותפויות (Affiliates) כוזבת". ריכטר, גם הוא מלונג איילנד, הפעיל, לטענת פייסבוק, כ-40 פרופילים מזויפים ו-43 דפים מזויפים. חברת מקס באונטי מקנדה עשתה שימוש שלא כדין בלוגו של פייסבוק ובשיטות שיווק כוזבות כדי להציע כרטיסי שי, מכשירי iPad ושאר מוצרים לצרכנים פרטיים. הנתבעים מואשמים, כי הפרו את חוקי המחשב של ארצות הברית, את החוק האוסר להפיץ דואר זבל וחוקים נוספים – פדרליים וחוקי מדינה – בארצות הברית.

בבלוג של פייסבוק נכתב, כי "אנחנו נוקטים באמצעים משפטיים נוספים, ונדווח על התוצאות בהמשך".

לפני כשנה זכתה פייסבוק בתביעה דומה שהוגשה נגד סנפורד וולאס, המכונה "מלך דואר הזבל", בפיצויים בסכום של 711 מיליון דולרים. בין השאר, נאסר על וולאס לגלוש בפייסבוק. בתביעה אחרת, בשנת 2008, זכתה הרשת החברתית בפיצויים בסכום של 873 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים