אקזיט סייבר כחולבן: ארמיס רוכשת את סילק ב-150 מיליון דולר

סילק פיתחה פלטפורמה שמעניקה למנהלי אבטחת מידע בארגונים לזהות ולתעדף חולשות, ובהתאמה - לתקן אותן ● זה האקזיט השני ביומיים של חברת סייבר ישראלית

מימין: יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל, מייסדי ארמיס.

ברקע המלחמה, הסייבר הישראלי ממשיך לבעבע: ארמיס רוכשת את סילק סקיוריטי, שתיהן חברות תוצרת כחול לבן, ב-150 מיליון דולר – כך הן הודיעו היום (ד').

סילק פיתחה פלטפורמה שמעניקה למנהלי אבטחת מידע בארגונים לזהות ולתעדף חולשות, ובהתאמה – לתקן אותן. החברה הוקמה ב-2022 על ידי יואב נתנאל, המשמש כמנכ"ל שלה, אור פריאל, סמנכ"ל המוצר, ובר כץ, סמנכ"ל הטכנולוגיות. היא גייסה עד היום סך של 12.5 מיליון דולר. על המשקיעים בה נמנות הקרנות אינסייט פרטנרס, קראודסטרייק פלקון פאנד וחץ ונצ'רס. הנרכשת מונה כ-30 עובדים, שבעקבות הרכישה ישולבו בארמיס. זו תשלב את הפתרון של סילק בפלטפורמה שלה, ותעניק ללקוחותיה הארגוניים הבנה מוכללת אודות סיכוני האבטחה בארגון, עם יכולת לערוך מיכון של סדרי עדיפויות – על כל משטחי התקיפה הפוטנציאליים, ולתקן חולשות שאותרו.

ארמיס הוקמה ב-2015 על ידי יבגני דיברוב, המשמש כמנכ"ל החברה, ונדיר יזרעאל, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה. דיברוב שירת בחיל המודיעין של צה"ל, ולאחר שחרורו ב-2010 שימש כמהנדס במלאנוקס. לאחר מכן הוא היה העובד הראשון של אדאלום, שהקימו אסף רפפורט וחבריו. יזרעאל שירת כחייל וכקצין ב-8200, כשבמהלך השירות הוא זכה בפרס ביטחון ישראל. לפני שהקים את ארמיס הוא שימש כמהנדס תוכנה במרכז המו"פ של גוגל בישראל.

הפתרון של ארמיס הוא פלטפורמה לזיהוי ואבטחת נכסים, שנועדה לענות על סביבת האיומים החדשה שנוצרה עם החיבור בין מכשירים. היא מציעה הגנה על הרשת הארגונית, תוך אפשרות לראות את כל הנכסים המנוהלים והלא מנוהלים בסביבות כמו IT, ענן, מכשירי IoT ומכשור רפואי.

החברה, שהוקמה בישראל והפכה לרב לאומית, חצתה את רף 100 מיליון הדולרים במכירות ARR – פחות מחמש שנים לאחר שחצתה את רף מיליון הדולרים. היא מעסיקה כ-650 עובדים ב-25 מדינות ומרכז המו"פ שלה ממוקם בתל אביב.
לארמיס יש יותר מ-1,000 לקוחות במעל 165 מדינות, כולל 40 מחברות הפורצ'ן 100, ובהן קולגייט-פלמוליב, מונדלז אינטרנשיונל – החברה האם של מותגי הממתקים מילקה, טובלרון ואוראו, ורקיט – החברה האם של המותגים דורקס, נורופן, ליזול וסטרפסילס. לפי ארמיס, הפלטפורמה שלה עוזרת לאבטח את הסביבות התפעוליות של כמה משדות התעופה והנמלים הגדולים בעולם, וכן ארגוני בריאות גדולים – תשתיות קריטיות, שעליהן להישאר מקוונות באופן תמידי.

ב-2017 גייסה ארמיס 17 מיליון דולר וב-2018 – עוד 30 מיליון. בסך הכול גייסה החברה עד למכירתה כ-115 מיליון דולר. בינואר 2020 נרכשה ארמיס על ידי אינסייט פרטנרס תמורת 1.1 מיליארד דולר. כיום היא מוערכת בשווי של יותר משלושה מיליארד דולר, ועל המשקיעות בה נמצאות, לצד אינסייט, הקרנות CapitalG של אלפבית, ברוקפילד, וואן אקוויטי פרטנרס וג'ורג'יאן פרטנרס.

"פתרונות נקודתיים כבר לא מותאמים לאופי של איומי הסייבר"

לדברי דיברוב, "ארגונים ברחבי העולם זקוקים לפלטפורמות שנותנות מענה מוכלל, כאשר טכנולוגיות מסורתיות ופתרונות נקודתיים כבר לא מותאמים לאופי המשתנה של איומי הסייבר. כדי להבטיח שמשטח ההתקפה כולו מוגן ומנוהל בזמן אמת, ארגונים מעוניינים בפתרונות מקיפים, שממפים סיכונים וגם מפחיתים אותם, באמצעות היכולת לתעדף ולתקן את פרצות האבטחה הקריטיות ביותר – בכל זמן נתון ובכל סביבה".

יזרעאל ציין כי "הטכנולוגיה של סילק והפלטפורמה של ארמיס יוצרות יחדיו פתרון שובר שוויון בשוק אבטחת הסייבר. הפלטפורמה שלנו תאפשר כעת דרך יעילה לסגור את הפער הקיים בין גילוי של חולשות אבטחה – לבין התיקון שלהן".

גל רכישות בסייבר הישראלי

למרות המצב, הסייבר הישראלי נמצא בחודשים האחרונים בתנועה מתמדת: ענקית הגנת הסייבר פאלו אלטו, שהקים ניר צוק, רכשה בחודש אוקטובר האחרון את דיג סקיוריטי תמורת 315 מיליון דולר, וכמה ימים לאחר מכן את טאלון סייבר סקיוריטי תמורת יותר מ-600 מיליון. בסך הכול השקיעה פאלו אלטו ברכישות של חברות בישראל כשלושה מיליארדי דולרים.

באוגוסט האחרון נערך עוד אקזיט כל ישראלי, כאשר צ'ק פוינט רכשה את חברת אבטחת הענן הישראלית פרימיטר 81 תמורת 490 מיליון דולר. בחודש שלאחר מכן, חברת הסייבר הישראלית ארמטיק נרכשה על ידי טנאבל האמריקנית ב-265 מיליון דולר. עוד באותו החודש, ענקית הסייבר האמריקנית קראודסטרייק רכשה את ביוניק ב-350 מיליון דולר. אותה קראודסטרייק קנתה בחודש שעבר את פלואו סקיוריטי בכ-200 מיליון דולר. HPE קנתה באותו החודש את אקסיס סקיוריטי בחצי מיליארד.

בשבוע שעבר התבשרנו רשמית על עוד רכישה כל ישראלית, שבמסגרתה וויז קנתה את ג'ם סקיוריטי תמורת 350 מיליון דולר במזומן. ג'ם מציעה יכולות זיהוי ותגובה בזמן אמת למתקפות בענן. הייתה זו הרכישה השנייה ש-וויז מבצעת מאז הקמתה ב-2020 – בדצמבר האחרון היא קנתה את הסטארט-אפ הישראלי ראפט, שפיתח פלטפורמת ענן לשיתוף פעולה בין מפתחים – תמורת עשרות מיליוני דולרים.

האקזיט האחרון של חברה ישראלית שהתבשרנו עליו לפני הרכישה של סילק על ידי ארמיס היה המכירה של אינטייטל לביונד טראסט האמריקנית, שפורסמה אתמול. אינטייטל מפתחת מערכת לניהול הרשאות בענן ומדובר בעסקת במזומן ברובה, שהיקפה לא נמסר, אולם הוא עומד, לפי ההערכות בשוק, על בין 100 ל-150 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים