ארה"ב תכשיר 3,000 עובדי מיחשוב במיקור חוץ

במסגרת התוכנית, שזוכה לגיבוי מסוכנות רשמית של הממשל הפדראלי ולתקציב של 22 מיליון דולרים, יוכשרו עובדי מיקור חוץ בסרי לנקה בתחומים שונים, ובהם תכנות ג'אווה, תהליכים עסקיים והשפה האנגלית ● הקורסים יוצעו ללא תשלום ליותר מ-3,000 סטודנטים שאינם מועסקים כלל, או שמועסקים במשרה חלקית, אשר ייקחו חלק בתוכניות הדרכה תוך כדי עבודה בחברות פרטיות

למרות הנחישות של הנשיא ברק אובמה להותיר מספר רב יותר של משרות בתחום ההיי-טק בארה"ב, הכריזה סוכנות רשמית של הממשל הפדראלי, אשר העומד בראשה נבחר אישית על ידי אובמה, על תוכנית בתקציב של 22 מיליון דולרים להכשרה של עובדי מיחשוב, ובהם 3,000 מומחים בתחומי המיחשוב, בדרום אסיה.

בתום ההכשרה יוצבו העובדים בחברות למיקור חוץ מהאזור, אשר מספקות שירותי מיחשוב ושירותים עסקיים לחברות אמריקניות שמבקשות ליהנות מעלויות העבודה הנמוכות באסיה.

הסוכנות של ארה"ב לפיתוח בינלאומי (USAID), שבראשה עומד רג'יב שאה, תשתף פעולה עם חברות פרטיות למיקור חוץ בסרי לנקה בהכשרת עובדים במיומנויות מיחשוב מתקדמות, ובכלל זה תכנות בשפת אנטרפרייז ג'אווה (Java EE), וכן במיקור חוץ של תהליכים עסקיים ובעבודה במוקדי תמיכה. כן תסייע הסוכנות לעובדים ללטש את שליטתם בשפה האנגלית.

"על מנת לגשר על הפערים בכוח אדם בתחומים של התהליכים העסקיים והמיחשוב, חברה סוכנות USAID לחברות הכשרה מובילות בתחומים אלה, ובתחום של השפה האנגלית, אשר יקימו מרכזי הדרכה", בשגרירות ארה"ב בקולומבו, סרי לנקה על פי הודעה שפורסמה ביום ו' באתר האינטרנט של השגרירות.

"הקורסים במיקור חוץ של תהליכים עסקיים, בשפת אנטרפרייז ג'אווה ובשפה האנגלית יוצעו ללא תשלום ליותר מ-3,000 סטודנטים שאינם מועסקים כלל, או שמועסקים במשרה חלקית, אשר ייקחו חלק בתוכניות הדרכה תוך כדי עבודה בחברות פרטיות", נמסר מהשגרירות.

סוכנות USAID משתפת פעולה עם חברות מסרי לנקה גם בענפי תעשייה נוספים, ובכלל זה בנייה והלבשה, על מנת ליצור 10,000 משרות חדשות במדינה, שעדיין מתאוששת ממלחמת האזרחים, אשר נמשכה 30 שנים והסתיימה בשנת 2009.

אולם, אין ספק שהתוכנית תתקבל בביקורת נוקבת בארה"ב. הנשיא אובמה הודה, במידה רבה של צדק, שייצור של מוצרי הלבשה אינו תורם ערך מוסף גבוה לכלכלת ארה"ב; אולם, במהלך מסע הבחירות שלו, הרבה נשיא ארה"ב לקרוא למחוקקים לפעול להשארה של משרות בתחום ההיי-טק בארה"ב, וגם בתחומים של מדעי החיים ואנרגיה ירוקה. אובמה האשים גם את ממשל בוש ביצירה של פרצות מס שמקלות על חברות מארה"ב להוציא עבודות במיקור חוץ למדינות שבהן עלות העבודה נמוכה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים