חסימת כבישים ופריצת מחסומים בהפגנת אנשי ההיי-טק

מאות עובדים ומנהלים בענף הפגינו ב-16 מוקדים ברחבי הארץ תחת הכותרת "אין היי-טק בלי דמוקרטיה" ● בהפגנה בתל אביב, המוחים פרצו מחסומים של המשטרה וגרמו לחסימת הרחובות קפלן ואבן גבירול

מנהלי ועובדי היי-טק מפגינים נגד התוכנית המשפטית של הממשלה.

מאות עובדי היי-טק הפגינו היום (ג') ב-16 מוקדים ברחבי הארץ נגד התוכנית המשפטית של הממשלה, שאותה הם מכנים "הפיכה משטרית". ההפגנות התקיימו תחת הכותרת "אין היי-טק בלי דמוקרטיה". במהלך ההפגנה בתל אביב המוחים חסמו את רחוב קפלן, הביאו לסגירתו של אבן גבירול וצעדו לעבר דיזנגוף – ללא אישור המשטרה.

כשהם מנופפים בדגלי ישראל ונושאים שלטים כגון "הצילו את אומת הסטארט-אפ", העובדים והמנהלים, מחברות שונות בענף, מחו נגד התוכנית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר המשפטים, יריב לוין, שלטענתם עלולה להוביל להוצאת השקעות מישראל ולהזיק לענף. הם מצטרפים בכך לאזהרות של נגיד בנק ישראל, 310 כלכלנים שחתמו על מכתב לראש הממשלה, בהם פרופסורים ובכירים לשעבר בכלכלה הישראלית, ושני מנכ"לים של קרנות הון-סיכון שכבר הודיעו על הוצאת הכספים שלהן מהמדינה: עינת גז מפאפאיה גלובל וטל ברנוח מדיסרפטיב ודיסרפטיב AI.

הפגנות התקיימו בסמוך למוקדי תעסוקת היי-טק – בתל אביב, חיפה, הרצליה, רחובות, ירושלים, נתניה, איירפורט סיטי, פתח תקווה, יבנה, רעננה, רמת גן ועוד.

ההפגנה בחיפה.

ההפגנה בחיפה. צילום: מחאת ההיי-טקיסטים

צור משעל, ממובילי מאבק ההיי-טקסטים, אמר כי "שתקנו יותר מדי זמן, אבל בשבוע האחרון אלפי עובדי היי-טק יצאו לרחובות וזעקו את מה שהזהירו ממנו בכירי הכלכלנים, מנכ"לי בנקים ומשרדים ממשלתיים, משקיעים ויזמים, נגיד בנק ישראל ועוד רבים אחרים: אם אין חופש ואין בית משפט עצמאי – ההיי-טק ואיתו הכלכלה הישראלית יתרסקו. זה לא עניין של ימין ושמאל – כולנו ישראלים מודאגים שרוצים לחיות במדינה דמוקרטית עם כלכלה משגשגת. שינוי המשטר יפגע בכולם".

משעל הוסיף כי "אם הממשלה לא תישמע לאזהרות ולא תבצע בלימת חירום, כל ישראלי ייפגע מהיהירות והרשלנות של צעדיה. נמשיך להיאבק, לא ניתן להרוס את ישראל".

ההפגנות של אנשי ההיי-טק החלו ביום ג' שעבר. יום לאחר מכן, שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, ענה למוחים בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו וטען שהתוכנית המשפטית לא תפגע בכלכלה ובהיי-טק ושהיא "תחזק את הדמוקרטיה הישראלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים