אקוניס עונה למחאת ההיי-טקיסטים: "הדמוקרטיה לא בסכנה"

שר המדע והטכנולוגיה טען כי "אין בעולם הרבה דמוקרטיות ברמתה, ביציבותה ובחוסנה של ישראל", וקרא למשקיעים "להמשיך להשקיע בהיי-טק, בחדשנות ובתעשיות עתירות הידע הישראליות"

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה הפורש, אופיר אקוניס.

מחאת ההיי-טקיסטים זוכה לתשומת לב בממשלה: שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, השיב היום (ד') למוחים וטען ש-"הדמוקרטיה הישראלית לא בסכנה".

אקוניס כתב בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, באנגלית ובעברית, כי "האמת היא שאין בעולם הרבה דמוקרטיות ברמתה, ביציבותה ובחוסנה של ישראל". הוא קרא ל-"משקיעים, יזמים, אנשי עסקים מכל העולם: המשיכו להשקיע בישראל – בהיי-טק, בחדשנות, במיזמי המדע פורצי הדרך שלנו ובכל התעשיות עתירות הידע".

השר התייחס בכך לדבריהם של בכירים בעולם ההיי-טק, שאמרו בימים האחרונים כי התוכניות של הממשלה, בפרט בתחום המשפטי, מעוררות דאגה בקרב משקיעים בסטארט-אפים ובחברות היי-טק מישראל. לדברי אותם בכירים, המשקיעים עלולים למשוך את השקעותיהם מההיי-טק הישראלי, עקב "חוסר השקט" הפוליטי ומשום שהם לא מעוניינים להשקיע במדינות שאינן דמוקרטיות – מה שהם חוששים שישראל הופכת להיות. אסף רפפורט, ממייסדי ומנכ"ל וויז, אמר לאנשים ומחשבים כי "90% מההשקעות בהיי-טק הן השקעות זרות, ואנחנו שומעים מהמשקיעים דאגה רבה יום יום. מרביתם הם ממדינות ליברליות, שרוצים לעשות עסקים עם מדינות ליברליות".

אתמול מחו יותר מ-1,000 אנשי היי-טק במקומות שונים ברחבי המדינה, כאשר ההפגנה המרכזית הייתה ליד מתחם שרונה בתל אביב. המפגינים קראו קריאות בעד דמוקרטיה ונגד התוכניות של הממשלה, וחסמו את רחוב קפלן בעיר למשך כשלושת רבעי השעה. מארגני המחאה אמרו כי מדובר בצעד ראשון משורה של צעדים שיינקטו בענף ההיי-טק, בניסיון למנוע מהתוכניות של הממשלה לצאת לפועל.

עם זאת, אנשי היי-טק אחרים מביעים התנגדות למחאה ותמיכה במהלכי הממשלה. לדבריהם, יש צורך ב-"החזרת האיזון בין הרשויות", והתוכניות המשפטיות של הממשלה ייטיבו עם הדמוקרטיה הישראלית. בנוסף, לדבריהם, האזהרות על יציאת משקיעים מישראל – מוגזמות, עקב הכדאיות של ההשקעה בהיי-טק הישראלי.

תגובות

(11)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אברהים

    אופיר כוווולם יודעים שאין סכנה לדימוקרטיה.הרי ברור שהמלחמה של העליתה האשכנזית העשירה

  2. משה כהן רעננה

    רוב יהודי מכריע בחר את הממשלה הזאת, בכדי להחזיר את הדמוקרטיה על ידי ישום החקיקה של לוין. סביר להניח שהרוב המוחץ הזה קיים גם בתעשית ההיטק...

  3. אלון

    ברור, ההפגנות הן פוליטיות הרפורמה המשפטית החשובה היא רק תירוץ

  4. אור

    אקוניס צודק במאה אחוז. חבורות העיתונאים והאופוזיציה ואוהדיהם מייצרים גלי הסתה, הפחדה, על שום כלום. כלומר, הם לא מסוגלים להפנים את התבוסה בבחירות. הם עדיין מחרימים את נתניהו . עדיין מכנים אותו הנאשם בפלילים כאשר מידי יום מתפוררים התיקים. הרי יריב לוין מקיים דיונים בועדת חוקה ומבקש לקבל הערות לגופה של הצעת הרפורמה, אבל האופוזיציה במקום לדבר, להקשיב להעיר, להציע, צורחים ומחרימים את הדיונים. זה לא גן ילדים, זאת מדינת ישראל. אין לנו מדינה אחרת. אנחנו לא רוצים מדינה אחרת. די להסתה. המלך הוא ערום. הימין לא מסית הימין לא מתלהם הימין שומר על הדמוקרטיה.

  5. שוקי

    איזה מזל שאקוניס הוציא את ההודעה, עכשיו האנליסטים בעולם רגועים

  6. ישראל

    אקוניס זה אחלה שם לבאג. חבורה של לא יוצלחים, שמעון קרעי בגימטריה ואקוניס הדבר שכנראה היחידי שהוא מבין זה מחשב כיס. האנליסטים בעולם כבר יודעים את מה שמסתמן, שיהיה לנו כולנו בהצלחה בארץ או בחו"ל

  7. רמי

    הבחירה באקוניס לשר המדע והטכנולוגיה אומרת הרבה, ואקוניס הוא עוד כוכב בהשוואה לשאר חברי הממשלה. הייתי שמח אם אקוניס היה מראה לי איזו דמוקרטיה יציבה בעולם עונה למאפינים הבאים: ראש ממשלה נאשם בשלושה תיקים חמורים של מרמה ושוחד והפרת אמונים ראש הממשלה מתעקש למנות פושע מועד, גנב לתפקידים בכירים כולל סגן ראש הממשלה, שר הפנים ושר הבריאות ראש ממשלה ממנה אדם שהורשע בסיוע לארגון טרור לשר המשטרה חברים נוספים בממשלה הם פושעים מורשעים חצי משותפיו ה"טבעיים" של ראש הממשלה בממשלה הם הומופובים, מדירי נשים, בורים שדוחים את כול רעיון המדע והקדמה. וזה רק על קצע המזלג. אז איך ישראל היא דמוקרטיה חזקה, כול החדשנות והיזמות ששר המדע מדבר עליה מגיע מאוכלוסיה שהממשלה החדשה רודפת ופוגעת בה. מה עתיד ההייטק בישראל אם מי שעושה את ההייטק חושב שצריך לצאת לרחובות ולהילחם נגד הממשלה המושחתת והלא לגיטימית

אירועים קרובים