יותר מ-1,000 אנשי היי-טק הפגינו נגד הממשלה וחסמו כבישים

כ-1,000 עובדים ובכירים בחברות היי-טק הפגינו בשרונה בתל אביב וחסמו את רחוב קפלן, ונוספים מחו בשדרות רוטשילד, הרצליה, רחובות וראש העין ● לדבריהם, התוכנית המשפטית תפגע בענף ותבריח משקיעים מישראל

יש כאלה ששותקים - ויש כאלה שחוסמים את הרחוב.

כ-1,000 אנשי היי-טק – ממנהלים בכירים ועד לעובדים – הפגינו היום (ג') ליד מתחם שרונה בתל אביב, במחאה על התוכנית המשפטית של הממשלה. הפגנות נוספות התקיימו בשדרות רוטשילד בעיר, בהרצליה פיתוח, ברחובות ובראש העין.

טענת המוחים היא כי התוכנית תביא את ישראל להיות לא-דמוקרטיה בסגנון פולין, הונגריה וטורקיה, וכי היא תפגע בהיי-טק. שורה של בכירים בענף שעמם שוחחה מערכת אנשים ומחשבים במהלך ההפגנה הצביעו על כך שמשקיעים כבר חוששים ושואלים שאלות באשר לעתיד הדמוקרטיה הישראלית.

המפגינים נשאו שלטים, שחלקם כללו מושגים מתחום ההיי-טק, בהם Unhappy hour ותראה לי מי הפרודקט שחשב על הרעיון הזה? המפגינים בשרונה חסמו את רחוב קפלן למשך כשלושת רבעי השעה, מה שיצר פקקי תנועה באזור.

שעה לא שמחה.

שעה לא שמחה. צילום: יניב הלפרין

המחאה בהרצליה.

המחאה בהרצליה. צילום: מחאת ההיי-טקיסטים

אין חופש - אין היי-טק. המחאה נגד מהלכי הממשלה.

אין חופש – אין היי-טק. המחאה נגד מהלכי הממשלה. צילום: יניב הלפרין

צעד ראשון בלבד

עוד פעולה שחברות היי-טק רבות נקטו בו היום היה השבתת העבודה לכמה שעות, ולפחות לשעה אחת – בזמן ההפגנות. חלק מהחברות התירו לעובדים שלהן להשתתף במחאה מבלי להביע תמיכה אקטיבית בה, בחלקן קיימו שיחות על דמוקרטיה וביטלו פגישות, ובחלקן האחר המנכ"לים הגיעו בעצמם להפגנה. כמה חברות הודיעו היום על הצטרפותן למחאה, בהן קורנית דיגיטל וסרגון.

במטה המאבק של ההיי-טק אומרים כי מדובר בצעד ראשון בשורה של צעדים נגד התוכנית המשפטית של הממשלה. כמו כן, עובדי ומנהלי היי-טק רבים משתתפים בהפגנות הכלליות נגד התוכנית ומדיניות הממשלה בנושאים נוספים, כגון כפייה דתית וענייני קהילת הלהט"ב, שנערכות מדי מוצאי שבת בשבועות האחרונים.

תגובות

(9)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נאור

    אותם מפגינים הם אנשים מוסתים. הפחידו אותם , הסיתו אותם והנה התוצאה.

  2. הייטקיסטים

    כדאי לכם להיזהר מעימות הוא עוד עלול לסגור חשבון איתכם אחד אחד.

  3. גדי

    האלימות שהופגנה שם כלפי הנהג שנחסם - בושה וחרפה! לזה קוראים חופש? חופש למה? ליצרים? קשה לי להזדהות אתכם

  4. דן חסכן

    כל הכבוד למפגינים - מייציגים את הרוב שמחזיק את המדינה.

  5. אחד

    איך אתם יודעים? כמו קבוצות כח אחרות, אתם מקריבים את האמון המקצועי תמורת נבואה פוליטית. למה שלא תפגינו סתם כאזרחים מודאגים? כי כל אחד נבהל כשהוא מגלה שכוחו הוא רק אחד בקלפי. אז הוא שולף את מקצועו המכובד להראות לאחרים שהקול שלהם פחות. לצערי הטייסים נפלו בזה כבר פעמיים, רופאי רופאות השמאל גם בדרך לעצומה, ועכשיו אתם. שמעתם על חשיבות ההפרדה?... זה יועיל לכולנו.

  6. דויד

    מתי תצאו מהבועה שחוץ מתל אביב יש עוד מקומות בארץ שחושבים שכל השביתות האלה הם אך ורק כן ביבי או לא ביבי, הרי עם היה נושא אחר ולא משנה מה התל אביבים היו יוצאים להפגין נגד ביבי. קשה לשמאל לקבל את תוצאות הבחירות.

  7. אפריים נחשון

    אותה גברת בשינוי אדרת אותם מפגינים של מוצש הגיעו להפגין יחד עם המפגינים היום איך אמרה מירי רגב קאט דה בולשיט תפסיקו למכור רעח לציבור ראיתם שהציבור לא קונה את זה ניסיתם לגנוב את השילטון דרך נפתלי בנט וקניית מחמוד עבס ולהקתו תמורת 52 מילארד דקל וגם אז לא הצלחתם אז היום אתם לוקחים את עובדיכם השבויים להפגנות לאמור מי שלא מפגין אז הוא לא בצד הנכון לא משנה מה דעתו ימין או שמאל אחרי כל הכשלונות עכשיו רוצים לשבור את הכלים ולהרוס את המדינה הייטקיסטים עאלק

  8. ארז

    מייצגים אולי 30 אחוז מההייטק ביום טוב. השמאל תמיד יודע לעשןת הרבה רעש ולשחק במספרים איך שנוח לו

    1. יותר מזה

      הם מייצגים הרבה פחות מ30% מדובר על 1000 עובדים מתוך מאות אלפי אנשי ההיטק, שקיבלו הפסקה בהסכמת המעביד, (ורק הם מימשו אותה - אולי צריך לדבר על מחאת השתיקה של כל עשרות האלפים שלא יצאו להפגין למרות שהיה להם אפשרות), ובעידוד מר אולמרט הבן של אהוד שידוע בשנאתו לביבי.

אירועים קרובים